• sofia86

Bf Maj 2015

Morca BF 2:a maj Pojke

Kissemiss BF 10 maj Pojke

Cherryay BF 13 Maj Flicka

MammaMia91 BF 16 maj Flicka

Dita BF 19 Maj Flicka

Sofia86 15 maj flicka

• sofia86

Kulan i vecka 21 (20+5)

Hoppas allt haft en fin nyårsafton !

En liten tös som kört runt i magen hela kvällen ??

• sofia86

Tänkte fråga hur länge ni tänkte jobba ? Och om ni har tungt arbete ?

Jag jobbar på ett psykiatri boende med rätt utåtagerande brukare där jag jobbar vaken natt. Känner redan nu att ska kolla efter omplacering, då jag vill känna mig trygg. Grejen är att jag vet att det finns ingen annan stanns att sätta mig,och jag vill verkligen jobba ! Att gå hemma hade varit fruktansvärt jag måste ha saker att göra, sonen är 6,5 år så han har ju skola så kommer bli olidligt tråkigt :) Märker att ja får sammandragningar på nätterna av att bara va vaken, o börjat få ont i ryggen då jag bröt svanskotan för 8 år sen på ett annat jobb . Jag hade velat jobba till 15:e april då vår flicka är beräknad 15:e maj.

Så frågan är hur har ni andra det? Hur länge kan / vill ni jobba ?

Ska till barnmorskan på torsdag, längtar som en tok ! Känner henne dagligen med sparkar och buffar, kan inte sluta le :)

• sofia86
    Bebben84 skrev 2015-01-03 14:48:39 följande:
    Jag jobbar som säljare och har det ganska lyxigt att kunna jobba hemifrån i stort sett så mycket jag vill. Men kommer ändå bara jobba till 23 mars. Sista tiden vill jag koppla av och ladda inför tösens ankomst. Har foglossning som dessutom kommer bli värre och värre.

Känner också sparkar varje dag och varje spark får mig att bli alldeles varm av lycka <3
    Min chef tyckte de va tidigt att gå hem runt 1-15 april men ja tycker inte de e särskillt tidigt. En månad bara. Sonen kom två veckor för tidigt så man vet ju aldrig när denna vill titta ut :)
  • sofia86
    pco skrev 2015-01-03 16:41:14 följande:

Jag har börjat då jäkligt ont i ryggen o jobbar inom vården där jag tyvärr 1 gång fått en smäll i magen så är lite orolig + att vara aktiv o jobba 15h pass 7-22 och även vaken natt tär verkligen på mig så jag räknar med att gå den 13 mars dvs 8v innan (havandeskap) men funderar redan på i mitten av feb. att bli sjukskriven fram till mars då för min rygg kommer inte klara mkt mer men jag kommer oxå bli galen av att vars hemma. Har blivit erbjuden vid två tillfällen tidigare pga andra anledningar att bli sjukskriven men sagt nej o jag är sån att jag hatar att vars hemma en heldag själv :/ så får se.

Vi har med såna pass 14,22 eller vaken natt och jag känner mig helt slut i kroppen, stryk får man dagligen , men vill kunna känna

Mig säker på min arbetsplats o det gör

Jag inte nu,samtidigt att gå hemma till maj är inget alternativ för mig, klättrar på väggarna efter några dagar :/
  • sofia86
    redfox skrev 2015-01-03 16:37:19 följande:

Jag är beräknad till den 2:a juni och har planerat att gå den 2:a maj. Jobbar som slöjdlärare och skulle kunna arbeta längre. Vill dock vara utvilad innan liten anländer. Första gången föddes sonen innan jag hade hunnit gå på föräldraledigt och det var ingenting att rekomendera.

Ja jag tycker inte att en månad innan är

För tidigt. Ska prata med

Min barnmorska på torsdag tänkte ja. Nä de

Kan ja verkligen förstår ! :)
  • sofia86
    Pillow skrev 2015-01-04 21:21:58 följande:

Jag är i v 22, jag älskar att sova på magen o undrar om nån vet om man får det egentligen? Sover ni på magen?

Pratade med

Min barnmorska om o sova på mage ,då ja med gör det,kan inte somna annars :) (dock går de inte alls längre så får ligga på rygg )

Hon sa såhär

"Absolut ingen fara,barnet puttar till dig om de blir för trångt för han/hon o då ändrar du ställning i sömnen"

Vilket ja märkte för alltid somnat på mage o vaknat på mage,men senare tid alltid vaknat på rygg, nu får ja snällt vänta in John blund på rygg :)
  • sofia86

Har ni kommit fram till något namn ? :)

Efter mycket prat och olika åsikter

Så har vi valt

Mollie :)

• sofia86
    Cherryay skrev 2015-01-05 12:23:49 följande:
    Vi väntar preliminärt en Naemi :) mellannamnen är dock inte klara än (sen får man ju se när hon föds, förra dottern skulle heta Sabina men när hon föddes var det en Tindra så bara att byta :P)
    Åh vad fint namn ! Vår son heter mattheus så tyckte de passade bra med mollie :)

Ja e så envis så de kommer va en mollie när de kommer ut :) tycker flicknamn är jätte svårt !
  • sofia86
    Cherryay skrev 2015-01-05 12:54:01 följande:
    Haha ja iofs, tindra var ett av hennes mellannamn iaf så bytte bara tilltalsnamnet, svårt att komma på något helt nytt väl där... Ska komma överens om ett pojknamn också bara "ifall att", det händer ju att de sett fel på rul o vore lite snopet att inte ha ett namn redo om det händer ;)

Hur många namn har sonen o hur många ska dottern få? Jag har alltid velat ha två mellannamn så därför ger jag mina det :P
    Sonen har mattheus Christoffer Olof (Christoffer efter sin pappa o Olof efter min farfar )

Nu får de bli mollie ingrid Olga ( ingrid efter min farmor och Olga efter Nils farmor) inget super fan av Olga :) men de får gå!

Hon såg så tydligt på ul att de va en tjej men skulle de mot förmodan va en pojk så blir de nog en Nathanael eller Benjamin :)
Svar på tråden Bf Maj 2015