• sofia86

Bf Maj 2015

mybaby7 skrev 2014-11-17 14:10:37 följande:
    Åh så fin magen :) mysigt att få höra hjärtljud:) är det rutin att få höra hjärtljud i den kommun du? I våran kommun är det inte Förns långt fram i graven:(
    Nej egentligen är det inte förrens v 21 här. Men jag har bett om ett för vi vill höra,vill inte vänta till v 21 :)
  • sofia86
    aj 378 skrev 2014-11-17 14:29:20 följande:

Hur känner ni inför att använda doppler? Har en hemma som jag tar fram när oron smyger sig på. Jag tycker att det är värt att ha hemma för att lugna mina nerver smile1.gif för er som är sugna på att höra hjärtslagen menar ja smile1.gif

Jag har en doppler men tycker jag hittar hjärtljuden så dåligt med den,så använder den inte längre. Blir bara nervös så ber barnmorskan om tid för det :)
  • sofia86
    Anonym (V 8) skrev 2014-11-17 16:00:18 följande:
    någon som vet vad det kan vara?
    Det är inte foglossning ? Låter som det. Och sen när det växer där inne så blir de ju rätt ömt,kan ha liknade känslor som dig o min barnmorska sa att ja fått början till foglossning o sammandragningar. Så tipset va o vila o ta de lugnt.
  • sofia86
    Kissemiss skrev 2014-11-23 15:57:35 följande:

Jag har nästan inga symptom men idag har jag haft något nytt. Magen blir alldeles spänd och så kändes det samtidigt som jag hade växtvärk långt mer, hela magen var spänd men det kändes mest i höjd med naveln. "Växtvärken" gjorde riktigt ont och höll i sig i kanske 30 sekunder för att sedan avta helt. Efter någon minut kom det igen i 30 sekunder. Vad var det?:)

V15+6

Låter som sammandragningar. Har med det en del, barnmorskan sa att de va ingen fara sålänge de inte håller i sig i minuter o gör jätte ont,
  • sofia86

Vecka 17 ( 16+2)

Grodan där inne far runt och sparkar o puttas,på bara en vecka så känns det såå mkt tydligare :)

Har dock en del sammandragningar som kan göra rätt ont.

-8kg på vågen men äntligen har det gräsliga illamåendet släppt (det mesta )

• sofia86
    Kissemiss skrev 2014-11-25 17:58:23 följande:
    Fin:D Vi har ganska lika magar va?
    Hehe ja de kanske. Tycker min är ganska låg . Inte ett dugg lik när ja väntade pojken
  • sofia86

Vecka 17(16+5) en liten groda som far runt i magen.

Längtar till ultraljudet som är den 17:e december. Känns lååångt dit !

Någon som har koll på om man får sola solarie ?känner mig så blek o vit !

• sofia86
    pco skrev 2014-11-28 00:08:08 följande:

Sofia86: vilken fin mage :)

Tyvärr får man inte sola,, strålningarna kan vara farliga. :/ vet hur det känns, känner mig oxå kritvit haha!

Tack! :)

Ok kanske man får testa på spray tan för första gången i ens liv :)

Gillar inte o se så blek ut :)
  • sofia86
    Pyssilullan skrev 2014-11-28 08:00:35 följande:
    Jodå! Man får visst sola! Det är inga problem alls, jag solar solarium 1 dag i veckan och är nu i v 17...
    Det står till och med på minbebis.com 40 veckor om att de är helt OK och det har jag gjort under alla mina graviditeter,.
    Får kolla vad min barnmorska säger ,alla verkar säga olika . Hade varit skönt o få lite färg :)
  • sofia86

Va på ultraljud den 15:e och där inne visade sig de sig va en liten flicka :)

Hur mår alla ? Tycker jag fortfarande mår illa jämt o kräks. Trots v 21.

Älskar hur ja känner hon sparka och röra sig där inne ??

Svar på tråden Bf Maj 2015