• sofia86

Bf Maj 2015

MorCaa skrev 2015-01-05 13:05:55 följande:
    Kämpar fortfarande med att få sambon att inse att vår lilla kille ska heta samson.. :)
    Samson va ju jätte gulligt !

Mollie kom ja på direkt ja blev gravid men fick ett tvär nej haha och igår så sa han mollie. Så ja låter han tro att han kom

På namnet själv ;) för han har absolut inget minne att ja sagt de ;)
  • sofia86
    Bebben84 skrev 2015-01-05 13:41:22 följande:

Vi har namn, mellannamn och efternamn klart :)

Va skönt ! Namn o andra namn är klart här med, men vems efternamn de ska bli får vi se :) men ja tror hon får bägges
  • sofia86
    Kissemiss skrev 2015-01-09 19:37:37 följande:

Tack för tipsen! :)

Tänker ni ha något täcke till bebisen? Eller kör man bara på pyjamas? Tänkte om den får täcket över ansiktet på natten :O

Plus det här med kudde, verkar vara väldigt olika rekommendationer. Har förstått att man inte ska ha en för mjuk då det finns kvävningsrisk men det finns en specialkudde (ser ut som en nalle) som motverkar att bebisen får platt huvud av att ligga på rygg jämt. Vad tror/tycker ni?

Ja fick sonen som nu är 6 i maj oxå och ja Använde varken täcke ( hade sån mjuk bebis filt eftersom de va så varmt) och ingen kudde, han fick då inget platthuvud :)

Har köpt en tunn kudde till kommande bebis men tror man ska känna efter själv, känns som allt är försäljningsknep för o köpa mer till barnet .
  • sofia86
    Blicka skrev 2015-01-09 20:26:39 följande:
    Vi har bara haft filt till våra små - de har förövrigt sovit utan så fort de kunnat sparka av sig. Tunn kudde hade vi fram tills de började vända sig på mage i sömnen utan att kunna vända tillbaka. När vändningarna satt la vi tillbaka kudden men både mina har varit/är små propellrar i sängen smile5.gif
    Så gjorde vi med så nån special kudde eller täcke blir det nog inte här :)
  • sofia86

Vecka 23 (22+4)

Bf 15:e maj väntar en flicka :)

Tror det är väldigt olika hur mycket man känner av bebisen, jag känner av henne varje dag och ser hur hon rör sig, man ser när det är en fot som puttar eller ett knä. Magen åker berg och dalbana :) medans när jag väntade sonen för 6 år sen så var det i denna veckan jag började känna små sparkar men såg absolut ingenting .

Så tror inte man ska försöka "jämföra" med andra, alla är vi olika !

• sofia86
    MammaMia91 skrev 2015-01-15 20:56:31 följande:
    den är hemlig så man hittar inte den även om man så söker, man måste bli inbjuden via mejl, eller om man redan är vänner på fb.
    Skickat meddelande till dig :)
  • sofia86
    Cherryay skrev 2015-01-15 22:19:31 följande:
    Haha, ja det är samma här :D också i v 24
    Inte tänkt på de förrens nyss, haha blev lite chockad över att man knappt ser sina fötter längre ! O större lär dom ju bli :)
  • sofia86
    Cherryay skrev 2015-01-16 08:10:02 följande:
    Garanterat! Vilket bf har du? Jag har 13 maj, är i v 23+1 idag
    Dom på rul sa 15:e maj. Men jag säger 10:e maj så vi får se :)
Svar på tråden Bf Maj 2015