• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Libra1

Mollan79: Hej! Hoppas IVF fungerar för er. Lycka till! :)

Vill bara påpeka att jag startade denna tråden för mig och andra som inte har några barn sedan tidigare. Många tycker det är jobbigt om man inte är på samma plan. Ok?

• Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-10-14 16:34:00 följande:

Sjöblomman: Ja vad kul. Jag har varit gravid 2 gånger. Förlorade vår dotter i vecka 22 sen har jag fått missfall i vecka 10. 3 gången gillt hoppas vi på!!!

Oj, jag beklagar!

Hoppas hoppas att det går hela vägen nu!
  • Heystella

Hej!

Jag vill gärna vara med i tråden :)

Jag och mitt sambo har försökt skaffa barn i 2,5 år utan resultat så i November så kommer vi göra vårt första IVF-försök. Är fruktansvärt nervös men ändå väldigt förväntansfull.

Håller tummarna för er andra!

• Sjöblomman
    Heystella skrev 2014-10-15 16:02:44 följande:

Hej!

Jag och mitt sambo har försökt skaffa barn i 2,5 år utan resultat så i November så kommer vi göra vårt första IVF-försök. Är fruktansvärt nervös men ändå väldigt förväntansfull.

Hej! Vart gör ni? Långa eller korta?
  • sysslan

Hej jag ska också börja min ivf behandling i november, ska köra korta protokollet. :)

• Libra1
    Heystella skrev 2014-10-15 16:02:44 följande:

Hej!

Välkommen hit och lycka till! :)
  • Libra1
    sysslan skrev 2014-10-15 17:30:37 följande:

Hej jag ska också börja min ivf behandling i november, ska köra korta protokollet. :)

Vad kul att fler hittar hit. Lycka till! :)
  • Nicka

Hej Libra och alla andra! Hängde i din förra tråd så jag tänkte kolla om jag fick hoppa in här?
    Är idag på Rd 2
    Sista poäng försöket och sista i frys.

• Heystella
    Sjöblomman skrev 2014-10-15 17:10:35 följande:

Hej! Vart gör ni? Långa eller korta?

Hej!

Vi går på Nordic IVF i Göteborg :) Korta protokollet.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa