• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Libra1
    Anermu skrev 2014-11-25 13:41:26 följande:

Hallo alla tjejer! Så himla kul att läsa era inlägg då det snart är dags för mig (nästa vecka ) att påbörja sprutorna! En fråga bara , ni skriver att man inte räknar från återföringens dag , vad menar ni ? :/

När man räknar ruvardagar så är dag 1 dagen efter återföring. :)
  • Libra1
    Anermu skrev 2014-11-25 14:08:32 följande:
    Jaha okey :) då är jag med ! Efter hur många dagar har era läkare sagt att ni kan ta gravtest? Och om jag förstår rätt så fortsätter ni med en viss spruta efter återförandet tills ni visar plus/minus eller tills dosen tar slut ? Isf varför fortsätter man med sprutorna ? Många frågor , kanske dumma frågor , jag vet att jag får alla svar jag har bästa vecka , men väntan dit är ju så obeskrivligt lång som ni alla vet :)
    Det är bara jag som fortsätter med Ovitrelle även efter äggplock. Detta för att försöka undvika för tidiga spottings och mens. Jag har så kort cykel. Ovitrelle innehåller hormonet hcg som är ett graviditetshormon. Så man lurar kroppen.

Du kommer antagligen ta Ovitrelle som sista spruta? Det är en äggmognadsspruta egentligen. :)
  • Så vit

Alltså egentligen vågar jag inte ens säga det för att jag kanske jinxar det, men jag kunde inte hålla mig från att tjuvtesta på dag 4 efter blastocyst (dvs 9 dagar efter äp eller dag 6 om det hade varit ett vanligt embryo), och jag fick ett så svaaaagt svaaaagt plus, som en skugga eller antydan till streck. Det var 11 dagar efter orvitrellen och den ska bara sitta kvar upp till 10 dagar. Så nu vet jag inte vad jag ska tro. Tänkte jag ska testa igen på torsdag eller fredag, då har det gått 8-9 dagar efter blastocyst (eller 10-11 dagar om det hade varit ett vanligt embryo). Trodde ju liksom att det skulle vara tvärblankt. Så blev väldigt förvirrad och försöker att inte tänka på detta.

• Tgj
    Så vit skrev 2014-11-25 18:17:12 följande:

Alltså egentligen vågar jag inte ens säga det för att jag kanske jinxar det, men jag kunde inte hålla mig från att tjuvtesta på dag 4 efter blastocyst (dvs 9 dagar efter äp eller dag 6 om det hade varit ett vanligt embryo), och jag fick ett så svaaaagt svaaaagt plus, som en skugga eller antydan till streck. Det var 11 dagar efter orvitrellen och den ska bara sitta kvar upp till 10 dagar. Så nu vet jag inte vad jag ska tro. Tänkte jag ska testa igen på torsdag eller fredag, då har det gått 8-9 dagar efter blastocyst (eller 10-11 dagar om det hade varit ett vanligt embryo). Trodde ju liksom att det skulle vara tvärblankt. Så blev väldigt förvirrad och försöker att inte tänka på detta.

Grattis ;)
  • Så vit
    Tgj skrev 2014-11-25 18:25:53 följande:
    Grattis ;)
    Tack, men jag vet ju som sagt inte riktigt hur jag ska tolka det. Nånstans testade jag egentligen bara för att testa och hade inte förväntat mig något som helst annat än negativt, oavsett hur det kanske ligger till. I min värld känns det som att det är alldeles för tidigt för att testa plus. Jag vågar inte tro annat än att det var fel på testet :/. Ska som sagt försöka hålla mig till torsdag eller fredag så får jag se igen!
  • Pommac1

Tyvärr så klarade inte våra ägg att frysas ned. Nu känner jag nästan att hoppet är ute för det som de satte in. Fast de sa att det ägget såg jättefint ut.

• Libra1
    Så vit skrev 2014-11-25 18:17:12 följande:

Det känns lite tidigt. Men kanske kanske. Man kan tidigast få utslag på rd9 med ett 2-dagars i alla fall. Vänta någon dag till och testa. Hoppas hoppas!!! :)
  • Libra1
    Pommac1 skrev 2014-11-25 18:36:58 följande:

Tyvärr så klarade inte våra ägg att frysas ned. Nu känner jag nästan att hoppet är ute för det som de satte in. Fast de sa att det ägget såg jättefint ut.

Så har jag också tänkt innan. Men det betyder faktiskt inget negativt för den du har fått tillbaka. Vi har endast fått till frysen en gång och då har jag ändå varit gravid 2 gånger av 5 behandlingar. Vi får se hur det går denna gången. Inga till frysen denna gången heller. Du har helt enkelt fått tillbaka ett superfint. :)
  • Pommac1
    Libra1 skrev 2014-11-25 18:40:42 följande:

Så har jag också tänkt innan. Men det betyder faktiskt inget negativt för den du har fått tillbaka. Vi har endast fått till frysen en gång och då har jag ändå varit gravid 2 gånger av 5 behandlingar. Vi får se hur det går denna gången. Inga till frysen denna gången heller. Du har helt enkelt fått tillbaka ett superfint. :)

Ja det är väl så. Det sägs ju att det kan ta ett år att bli gravid. Så 10 ägg och ett gick vidare till insättning kanske är rätt normalt om vi skulle bli gravida.

Jag känner på kvällen både idag och igår hur det hugger till nere i magen ibland. Inte många gånger men några. Är det för att man slappnar av? Läker kroppen än? Har mensvärk i benen fortfarande (tre dagar). Är på dag 4 idag.
  • Tgj
    Pommac1 skrev 2014-11-25 18:36:58 följande:

Det vart lika för oss, så jag förstår va du menar :/
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa