• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Flygekorre
    Libra1 skrev 2014-11-25 07:59:57 följande:

Man räknar inte återföringsdagen. :)

Usch ja. Psykiskt mår man inget vidare. Testen blir positiva men det är bara Ovitrellen. Tog en liten dos i söndags. Så svårt att veta vad som är vad. :O

Tack för infon! :)

Jobbigt! :( Får hoppas på ett staaaarkt plus den 2! <3 1v kvar!!! Känns som en evighet verkligen, tjuvtestar jag inte och tar bara "det riktiga testet" på tis funderar jag på om killen får kolla på d haha... Varje gång jag tagit test e de ju neg så detta kanske gör att cirkeln bryts ;)
  • Flygekorre
    EmyJ skrev 2014-11-25 08:05:24 följande:

Gud så spännande! Jag håller verkligen alla tummar jag har och katterna håller tassarna att det blir en bebis för dig!

Jag är lite besviken på att det inte blir något ET.. Å andra sidan är det ju för min egen säkerhet. Får ta det positiva med det hela, jag kan äta allt på julbordet och även dricka lite bubbel på nyår :D Nytt år, nya tag!

Härlig inställning! Hoppas du får ett lika milt äp som jag, kändes mest som medelstark mensvärk efteråt, jag verkar va den enda som tyckte återföringen va värre haha... Hon bökade så mkt och fick göra om, va SJUKT kissnödig med - om det blir nån nästa gång beh jag nog inte bälga i mig så mkt vatten :D Kommer gå bra <3
  • LadyMaria
    Libra1 skrev 2014-11-25 07:12:33 följande:

Godmorgon tjejer!

Hur mår ni?

Rd10 för mig idag. Tar test men får antagligen bara utslag av Ovitrellen. I morse vaknade jag av mensvärk och att det drar i äggstockarna. Svårt att säga om det är positivt eller inte. Nattkissar fortfarande i alla fall. :)

En vecka till TD. Åh!!!

God morgon :)

Ruvardag 11 idag.
    I natt hade jag kraftiga mensverks kramper. När jag vaknade var jag helt blöt av svett, varför blir det så? Kändes verkligen som att det var kört!

Men nu känner jag ingenting.... Förra gången fick jag rosa flytning idag sen kom mensen en el två dagar senare.... Testet visar fortfarande minus :(

Ska du ta blodprov som grav test på testdagen? El kan man avgöra själv om det är ett riktigt plus när man har Ovitrellen i omloppet?

Håller tummarna :)

• Sjöblomman

RD 11: Huvudvärk, illamående, sansöst trött och mensvärk i benen... Vågar inte hoppas. Känns som mens typ hela tiden och blir överlycklig varje gång jag kollar på toa och det inte är blod.
    De här dagarna är de värsta!

• LinneaSvea

Jag håller tummar och tår stenhårt Libra01, och ni andra!!! Nu jäklar ska det bli underverk i julklapp!!!

• EmyJ
    Flygekorre skrev 2014-11-25 08:10:13 följande:

Härlig inställning! Hoppas du får ett lika milt äp som jag, kändes mest som medelstark mensvärk efteråt, jag verkar va den enda som tyckte återföringen va värre haha... Hon bökade så mkt och fick göra om, va SJUKT kissnödig med - om det blir nån nästa gång beh jag nog inte bälga i mig så mkt vatten :D Kommer gå bra <3

Jag är rädd för att jag kan må ganska blä efteråt eftersom det är sååååå många äggblåsor.. Men vi får se :) Är sjukskriven denna vecka och hoppas kunna jobba på måndag.
  • EmyJ

Blev tvungen att rada upp allt, på skoj, innan jag ska lämna in det till Apoteket i lilla gula burken..

19 st Menopur, 15 st Orgalutran och 2 st Gonapeptyl har jag gjort av med på 20 dagar.

[img=/gallOrganisationer ery/image/5227313/full_600/phpaTzGUn50037.jpg]

• EmyJ

Funkar det nu då?

[img=/gallery/image/5227313/full_600/phpaTzGUn50037.jpg

• Tgj

Inget av våra två embryon hade utvecklas optimalt för frysning.... Då känns det inte som att vi kan ha så stora förhoppningar på det vi ruvar på heller?!

Då blir det till att börja om från börja isåfall...

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa