• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Sjöblomman
    EmyJ skrev 2014-11-26 02:59:39 följande:

Sova? Glömt det... Klockan ringer om tre timmar och jag har inte sovit en blund.. Är nervös inför äggplocket och det spänner rejält i magen. Om det känns så här innan äggplock är jag glad över att dom har beslutat om totalfrys..detta måste ju fortfarande klassas som mild överstimulering, vill inte veta hur det känns när man måste in på sjukhus :/ Fy..

Lycka till!! Det kommer att gå bra, se till att äta värktabletter när det börjar göra ont. Du ska inte ha ont när du inte behöver.

• Sjöblomman

Sen jag började med Lutinus har jag varit tvungen att använda binda hela tiden, det rinner ut så mycket. Usch! Hur som helst, på nätterna har jag ibland sovit utan för att "lufta" och har då en handduk i sängen ifall det skulle rinna ut då.
    Imorse när jag vaknade så kändes det som om jag hade världens mens, ni vet hur det känns när man vaknar med det, och jag började nästan gråta. För det känns som att det är avgjörande idag och imorn (de dagar då jag skulle fått mens i ordinarie cykel). Tog mig upp efter en stund och gick in på toa, men inget blod! Yippi! Jag blev så glad att jag började gråta av den anledningen istället.

Sen när jag var på väg till jobbet, superdimmigt, så var det två små barn som sprang för att hinna med bussen som redan stod vid hållplatsen. Bussen var på väg att köra iväg men fick syn på barnen i sista stund och stannade. Så var vi där igen, började gråta för att jag blev så glad över att de hann med. Herregud, vad man påverkas av alla hormoner!

• Flygekorre
    Sjöblomman skrev 2014-11-26 08:15:40 följande:

Sen jag började med Lutinus har jag varit tvungen att använda binda hela tiden, det rinner ut så mycket. Usch! Hur som helst, på nätterna har jag ibland sovit utan för att "lufta" och har då en handduk i sängen ifall det skulle rinna ut då.

Imorse när jag vaknade så kändes det som om jag hade världens mens, ni vet hur det känns när man vaknar med det, och jag började nästan gråta. För det känns som att det är avgjörande idag och imorn (de dagar då jag skulle fått mens i ordinarie cykel). Tog mig upp efter en stund och gick in på toa, men inget blod! Yippi! Jag blev så glad att jag började gråta av den anledningen istället.

Sen när jag var på väg till jobbet, superdimmigt, så var det två små barn som sprang för att hinna med bussen som redan stod vid hållplatsen. Bussen var på väg att köra iväg men fick syn på barnen i sista stund och stannade. Så var vi där igen, började gråta för att jag blev så glad över att de hann med. Herregud, vad man påverkas av alla hormoner!

Lutinus e vidrigt - och att jag inte fått en hjärtinfarkt än är ett under haha... Som sagt man blir ju livrädd!!
  • Linda8110

Dag 12 (brukar ha ÄL senast dag 11) och fortfarande inte en skymt av ÄL... Är det någon av er som haft sen eller utebliven ÄL efter IVF?

• Kakan1976
    Linda8110 skrev 2014-11-26 08:28:08 följande:

Dag 12 (brukar ha ÄL senast dag 11) och fortfarande inte en skymt av ÄL... Är det någon av er som haft sen eller utebliven ÄL efter IVF?

Ja, min cykel är 5 dagar längre nu efter 4 försök. Den har blivit längre successivt sedan första försöket.
  • Linda8110
    Kakan1976 skrev 2014-11-26 08:52:52 följande:
    Ja, min cykel är 5 dagar längre nu efter 4 försök. Den har blivit längre successivt sedan första försöket.
    Skönt att höra. Dock så har min mens snarare kommit tidigare... Jaja, jag fortsätter testa några dagar till! Tack för svar :)
  • EmyJ

Fyfan!! Det var det värsta jag har varit med om! Inte blev jag lullig av morfinet heller... Kändes som knivar i magen och på höger sida låg äggstocken så långt bort så hon fick avbryta innan hon hade punkterat alla blåsor för jag låg och skrek typ... Jag är smärttålig men det här var verkligen det värsta jag varit med om... 13 ägg fick dom iaf ut..

• Libra1
    EmyJ skrev 2014-11-26 09:19:04 följande:

Fyfan!! Det var det värsta jag har varit med om! Inte blev jag lullig av morfinet heller... Kändes som knivar i magen och på höger sida låg äggstocken så långt bort så hon fick avbryta innan hon hade punkterat alla blåsor för jag låg och skrek typ... Jag är smärttålig men det här var verkligen det värsta jag varit med om... 13 ägg fick dom iaf ut..

Usch! Stackars dig! Skönt att det är över i alla fall. Hoppas det känns bättre snart.
  • EmyJ
    Libra1 skrev 2014-11-26 09:27:16 följande:

Usch! Stackars dig! Skönt att det är över i alla fall. Hoppas det känns bättre snart.

Delar rum med en tjej som nyss kom tillbaka.. Hon pratar om att hon känner sig full och trött... Jag känner ingeting och kände inte ett skvatt när hon gav mig intravenöst.. Bra att vara typ imun mot smärtlindring haha .. Ja ska jag gå igenom detta igen får dom ge mig något annat eller söva mig!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa