• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Tgj
    Flygekorre skrev 2014-11-24 21:03:32 följande:

Jag har fått ordination 3ggr/dag fram till test, sen får vi väl se, antar att jag slutar om det är minus och ev fortsätter om jag e gravid?

Känns som det forsar blod typ 3ggr/dag men blir en lättnad varje gång det bara vart flytningar!! Dag 10 idag, första träningspasset på lääänge! Men e så feg med för tunga vikter :) Kommer ev tjuvtesta på fre! Kan nog inte hålla mig!! :) Om jag inte blodat tills dess då, de här dagarna e väl mest kritiska :/

Hur går det för dig?? :)

Jag ska ta dom i 14 dagar och sen sluta.. Undra varför det är annorlunda?!

Här går det bra. Väldigt ömma bröst och trött mest hela tiden men annars går det bra :)

Har dock ännu inte fått besked om nått våra två embryon gick att frysa. Verkar som andra får veta det tidigt och idag är det en vecka sedan ÄP!
  • Pommac1
    Flygekorre skrev 2014-11-24 21:53:31 följande:

Usch, har haft både sex och träning, känns jättedåligt att de säger att d e ok när d inte är det :(

Men det är ju olika. Lyssna på kroppen är det viktigaste som de sa till mig. Sex är mest för infektionsrisken tror jag?
  • LadyMaria
    Tgj skrev 2014-11-24 19:38:48 följande:

Hur länge ska ni andra som ruvar använda lutinus el liknande?

Hur går det för er? Nån som tänker börja testa snart? :)

Om jag får ett plus på stickan på fredag ska jag fortsätta med Lutinus tills dem tar slut. Annars slutar jag med dem samma dag.

Jag har börjat testa varje dag både morgon och kväll kan inte låta bli. Men bara kontrollstrecket än :( Är på ruvardag 10 idag.

Borde det inte visa ett svaaaagt steck snart om det har funkat!!!???

• LadyMaria
    Hanna31 skrev 2014-11-24 20:56:42 följande:

Det är fantastiskt när folk blir gravida men när den sista barnlösa personen i hela bekantskapskretsen ringer och berättar att hon plussat.... då vill jag bara gå ut och lägga mig under en buske i skogen och gråta... hur f-n orkar man? :-O

Känner igen det där..... hemskt är det!
    Blir tokig av allt barnprat runtomkring mig både på jobbet och med vänner. Vill Vissa dagar vill jag bara stänga in mig och vara ifred tills jag är gravid typ =P
  • Ssa
    Flygekorre skrev 2014-11-24 21:53:31 följande:

Usch, har haft både sex och träning, känns jättedåligt att de säger att d e ok när d inte är det :(

Ja, sex blev avrådd pga infektionsrisk. All träning etc mer för överstimuleringsrisk och inte behandlingen har jag fått veta. Men alla är olika och gör det du orkar. så länge din behandlare tycker det är ok så är det ok tror jag.
  • EmyJ

Fickor flickor! Kl 20.00 tog jag Gonapeptyl inför äggplock på onsdag... Nu ska man bara överleva en dag i grav jävla ångest inför det... Blä! Jag hatar nålar och efter att jag tog bort en bit av livmodertappen och bedövningen hjälpte föga så är nerverna på spänn... Jag frågade om dom sticker flera gånger genom slidväggen men hon sa att det är en gång per sida... Mhmmmm... Men sticken i blåsorna då? Känner man dom? Gah! Jag ska be om myyyycket lugnande och myyyycket morfin! Jag skiter fullständigt i vad som händer på skärmen tror jag :D

• Cegesi
    dumdummast skrev 2014-11-22 16:35:00 följande:
    Tackar . Känns skönt att hinna innan jul!
    Libra1 skrev 2014-11-22 10:22:25 följande:

Vad skönt att ni får köra igång direkt igen. :)

Ja verkligen. Jag hade ställt in mig på januari så känns riktigt bra.När avbröt ni erat? Vi avbröt vårar dör två veckor sen . Känns riktigt bra att göra det innan jul. Trodde inte vill skulle hinna. För jag hade uppfattade det som att det var tvungen att gå en mens emellan men hade tydligen fel, vilket känns bra
    För lite mer än en månad sen. Jag fick vänta till nästa riktiga mens. Hade tur som fick den tidigt. Hade den dragit ut på tiden så hade jag fått vänta till nästa år. Det hade varit extremt jobbigt. :)

• dumdummast
    Cegesi skrev 2014-11-24 22:58:33 följande:

För lite mer än en månad sen. Jag fick vänta till nästa riktiga mens. Hade tur som fick den tidigt. Hade den dragit ut på tiden så hade jag fått vänta till nästa år. Det hade varit extremt jobbigt. :) 

Mitt avbröts för två veckor sen kanske. För hade bara en blåsa som växt. Jag var helt inställd på att vi skulle få köra på januari först, för trodde det skulle gå en mens I mellan. Men nu är jag på andra sprutdagen. Du hade också start i söndags va?
  • Ssa
    EmyJ skrev 2014-11-24 22:31:03 följande:

Fickor flickor! Kl 20.00 tog jag Gonapeptyl inför äggplock på onsdag... Nu ska man bara överleva en dag i grav jävla ångest inför det... Blä! Jag hatar nålar och efter att jag tog bort en bit av livmodertappen och bedövningen hjälpte föga så är nerverna på spänn... Jag frågade om dom sticker flera gånger genom slidväggen men hon sa att det är en gång per sida... Mhmmmm... Men sticken i blåsorna då? Känner man dom? Gah! Jag ska be om myyyycket lugnande och myyyycket morfin! Jag skiter fullständigt i vad som händer på skärmen tror jag :D

Stick i blåsarna känns mindre än bedövning ! Så upplevde jag ... Tack vare morfin :) jag orkade se en blåsa sedan var jag i min happy place tills de försökte komma runt min blodfylld cysta för att undvika punktera den , där spände det eftersom hon tryckte mig båda in och ovanifrån.

Det kommer gå bra ! Lycka till! är inte så obehagligt som man tror :)
  • Linda8110
    Flygekorre skrev 2014-11-24 21:40:11 följande:
    I vad?! Asså de ju ingenting... Nu får jag ångest, vrf sa de inte d till mig!!!??? De sa 1v sen va som vanligt?! Nu blir jag orolig... Körde rygg/axlar, körde uppåt 35 i ryggövningarna!
    Oj vad konstigt! De sa att helst skulle jag undvika träning helt, men om jag måste pga sjukgymnastik (har en dålig nacke) så MAX 5kg och känner jag av tryck över äggstockarna så skulle jag sluta direkt. Blev ingen träning alls för jag kände av allt även utan träning. Sex sa de var ok när jag inte har ont längre om vi använder kondom. Ingen sperma som kan orsaka infektion.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa