• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-10-30 15:30:16 följande:

Sjöblomman: Igen hi hi. Sprutan börjar du med på dag 2 eller 3. Men du måste säga ifrån först. :)

Säga ifrån??
  • Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-10-30 15:29:20 följande:

Sjöblomman: Varför ska du göra VUL på dag 2? Det har jag aldrig hört någon göra.

De vill se att allt det bra ut, att det inte är rester kvar.
  • Libra1

Sjöblomman: Måste du inte ringa och säga ifrån när mensen kommit? Så de kan planera in VUL? Jag har i alla fall gjort det på båda mina kliniker. Gör VUL på dag 8 för att se hur äggen växer. :)

Rester av vad? Jag hänger inte med.

• Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-10-30 16:36:29 följande:

Sjöblomman: Måste du inte ringa och säga ifrån när mensen kommit? Så de kan planera in VUL? Jag har i alla fall gjort det på båda mina kliniker. Gör VUL på dag 8 för att se hur äggen växer. :)

Rester av vad? Jag hänger inte med. smile5.gif

Ja! Det var ju det jag gjorde, ringde alltså! Till en telefonkö och sen ringde de upp och sa att jag ska komma imorn, dag 2. För att göra VUL och se så att det inte är äggblåserester kvar. Sen börja med sprutor.

De har det som rutin.

Sen blir det VUL längre fram för att se hur det går.

Ledsen om jag förvirrar dig.
  • Libra1

Sjöblomman: Aha!!! Då förstår jag. Har aldrig varit med om det. Jag som ska göra mitt 6:e försök nu blev lite förvirrad.

• Sthlmsthlm

Jag har gjort vul day 2 på båda mina för att få go på att starta. De kollar att slemhinnan är tunn, inga cystor dykt upp och att allt ser allmänt bra ut.

Libra1 skrev 2014-10-30 15:30:16 följande:

Sjöblomman: Igen hi hi. Sprutan börjar du med på dag 2 eller 3. Men du måste säga ifrån först. :)

Sjöblomman skrev 2014-10-30 16:23:46 följande:

De vill se att allt det bra ut, att det inte är rester kvar.

• Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-10-30 17:15:43 följande:

Aha! Går ni på samma klinik kanske? Det låter ju vettigt. :)

Sophiahemmet
  • Nicka

Härligt sthlmsthlm :) lycka till! Har aldrig hört talas om nån som fått tillbaka tre, stor risk/chans dom och ni tar.

Här ruvas de på, har lite mycke molvärk så de känns sådär, har även fått problem med magen :( men de kan bero på att denna vecka är upp o ner på jobb plus graviditeten som säkert gör sitt, men snart är de helg! Och ännu en vecka har gått :) :)

• Nicka

Började blöda idag på morgonen :( :( plus att jag har fått problem med magen.. Måendet är i botten just nu. Blev att gå hem ifrån jobb då de kör på som tusan i magen "suck"

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa