• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Tgj
    Nicka skrev 2014-10-31 14:28:10 följande:

Började blöda idag på morgonen :( :( plus att jag har fått problem med magen.. Måendet är i botten just nu. Blev att gå hem ifrån jobb då de kör på som tusan i magen "suck"

Åh nej, Stackare! Vet hur det känns :(

Hoppas det löser sig och bara är nått tillfälligt!
  • Sthlmsthlm
    Nicka skrev 2014-10-30 22:01:06 följande:

Härligt sthlmsthlm :) lycka till! Har aldrig hört talas om nån som fått tillbaka tre, stor risk/chans dom och ni tar.

Här ruvas de på, har lite mycke molvärk så de känns sådär, har även fått problem med magen :( men de kan bero på att denna vecka är upp o ner på jobb plus graviditeten som säkert gör sitt, men snart är de helg! Och ännu en vecka har gått :) :)

Kliniken värderar risken/chansen (beroende på hur man ser det) som väldigt liten. Man sätter inte tillbaks med avsikten att det ska bli tvillingar! 

Men jag inte min behandling i sverige, vilket påverkar. I sverige är det ju socialstyrelsen som bestämmer, i andra länder får man som patient vara med lite och påverka. Så jag fick själv bestämma två eller tre. Och jag valde tre! 

Tyvärr inga toppkvalitet, så jag hoppas någon tar sig. Men är så länge är jag trillingmamma tills motsatsen är bevisad!! Haha :D
  • GrukanGrace

Hej

Jag och min sambo ska snart starta vårt 4:e IVF. Jag har en som som är 11 från tidigare förhållande. Min man har inga barn. Jag är 40 år och tiden börjar rinna ut.

Får jag vara med här? (Trots att jag har barn sen tidigare?)

Kram

@sthlmsthlm dig har jag stött på tidigare

• dumdummast

Varit på ultraljud nummer två idag. Dom har inte riktigt växt till sig. På höger var den största blåsan 14 i storlek sen fann det flera till på kring tio. På vänstra var alla under 10. Så ultraljud nummer tre på måndag och hoppas efter det att växt så dom är nöjda

• maka011

Vul såg bra ut. 15 ägg som håller på att mogna. 6 st på 9 mm och 9 st på 6 mm. Menopur med samma dosering plus orgalutran från och med ikväll. Nytt på vul på tisdag med förhoppning om äp på fredag. :)

• Libra1

Imorgon börjar jag med sprutorna. Hurra!!! Glad

Någon har skrivit in ET/FET utan att skriva sitt namn. :O

{#emotions_dlg.flower}Spraystart
     6 okt Tiana (väntar på datum till läkarbesök då vi inte är igång "på riktigt" än)
     4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)
    27 Okt - Maka011 (112 Menopur)
    Ca 30 okt - Sjöblomman (225 ?)
    1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)
    Ca 31/10 - 4/11 EmyJ
    Ca 4 nov - Så vit
    Ca 12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
    Ca 13 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 
    31 okt - Maka011
    7 nov - Libra1

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)
    Vecka 46 - Libra1
    Vecka 45/46 - Sjöblomman
    Vecka 45/46 - EmyJ
    Ca v 47 - Så vit
    Vecka 48/49 - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} ET/FET
    30 el 31 oktober

Plus Testdag

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1 
    EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
    Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
    Så vit - Nr 1

• Heystella
    Sjöblomman skrev 2014-10-31 19:25:57 följande:

Sprutstart idag för mig! Jippi! Kan någon vara snäll och lägga in det? Tack!

Vad roligt att komma igång! :) Jag kan lägga till det i listan om nån timme om ingen annan hinner före.
  • Tgj
    Heystella skrev 2014-10-31 19:38:53 följande:

Vad roligt att komma igång! :) Jag kan lägga till det i listan om nån timme om ingen annan hinner före.

Lägg gärna till mej också :) började spruta 29/10 och första vul 5/11!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa