• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Sjöblomman

Tjejer! Hjälp! Kliniken ringde just och bokade in tid för VUL imorn kl 9.

Mitt i allt glömde jag fråga om sprutan!! Men visst ska den tas först imorn kväll? Fick mens i natt.

• Sthlmsthlm

Nu är jag ruvare!!

Långa väntan börjar nu.

Fick tillbaks tre blastocyster av "halvbra" kvalitet. Hade två till som inte kunde frysas. Mikroskopisk chans för trillingar alltså... Haha.

Blev väldigt glad över möjligheten. Mina ägg är inte av toppkvalitet och jag har inte åldern för mig. Risken för överstimulering såg de som väldigt väldigt liten. Har inte haft några symptom hittills och mår toppen.

• dumdummast
    Sthlmsthlm skrev 2014-10-30 14:21:58 följande:

Nu är jag ruvare!!

Långa väntan börjar nu.

Fick tillbaks tre blastocyster av "halvbra" kvalitet. Hade två till som inte kunde frysas. Mikroskopisk chans för trillingar alltså... Haha.

Blev väldigt glad över möjligheten. Mina ägg är inte av toppkvalitet och jag har inte åldern för mig. Risken för överstimulering såg de som väldigt väldigt liten. Har inte haft några symptom hittills och mår toppen.

Känns som att den vänta är den värsta. För då gör man inget, utan bara väntar.

Vi håller tummarna .

Mitt i allt fastnar alla tre
  • snorklan

Nu är jag ruvare!!

Långa väntan börjar nu.

Vad roligt! Hopps hoppas!
  • FliniLinis

jag körde igång i söndags med nässpray som ska tas i tre veckor, går allt som det ska så får ja börja med sprutorna v.47 :)

ha försökt få barn i 5 år, 3 missfall, har ingen passage genom äggledarna, troligt vis pga ärrvävnad efter en blindtarminflmation när ja va liten. chansen att bli gravid på naturlig väg är alltså väldigt liten. Men nu äntligen är vi på G...Känns så skönt efter år av längtan :)

• Heystella

Nu är jag ruvare!!

Långa väntan börjar nu.

Kul! :D håller tummarna för dig och hoppas att väntan inte blir alltför jobbig.
  • Libra1

Sjöblomman: Varför ska du göra VUL på dag 2? Det har jag aldrig hört någon göra.

• Libra1

Sjöblomman: Igen hi hi. Sprutan börjar du med på dag 2 eller 3. Men du måste säga ifrån först. :)

• Libra1

Sthlmsthlm: Grattis till ruvningen!!! Wow 3. Det har jag aldrig hört någon få. Hoppas åtminstone ett fäster fint. :)

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa