• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • EmyJ

Dom ringde precis från kliniken. Jag ska höja min dos Menopur från 112,5 till 150 och återkomma för ett VUL på måndag. Jag hade äggblåsor idag men dom var lite små. Men som sagt med PCO kan man inte gasa på hursomhelst så vi skyndar långsamt. Hon sa att ibland får man hålla på i tre veckor med sprutorna på PCO patienter.. Jippie :p

• EmyJ
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 10:40:42 följande:

11 ägg fick de ut. Det gick bra men ajajaj vad ont det gör nu!

Citadon och sängen nu!

Vad tyckte du om själva ingreppet? :) Gjorde det ont eller kom det onda efteråt?
  • Libra1
    EmyJ skrev 2014-11-12 14:23:58 följande:

Dom ringde precis från kliniken. Jag ska höja min dos Menopur från 112,5 till 150 och återkomma för ett VUL på måndag. Jag hade äggblåsor idag men dom var lite små. Men som sagt med PCO kan man inte gasa på hursomhelst så vi skyndar långsamt. Hon sa att ibland får man hålla på i tre veckor med sprutorna på PCO patienter.. Jippie :p

Hoppas du slipper ta sprutor allt för länge. Men de verkar ju ha bra koll. :)
  • EmyJ
    Libra1 skrev 2014-11-12 14:43:35 följande:

Hoppas du slipper ta sprutor allt för länge. Men de verkar ju ha bra koll. :)

Ja det känns bra med min läkare, hon har koll :) Jag frågade hur vanligt det är att man avbryter och ger upp, då sa hon att det ska krävas mycket för det, man ska inte ge upp så snabbt :)
  • Sjöblomman
    EmyJ skrev 2014-11-12 14:25:32 följande:
    Vad tyckte du om själva ingreppet? :) Gjorde det ont eller kom det onda efteråt?
    Ingreppet var ingen fara, jag var så drogad. Kändes som en trevlig fylla.

Sen när morfinet släppte - AJAJAJ!!!

Nu kan jag bara ligga och helst i fosterställning. Allt annat gör ont.
  • Så vit

Då blir det äggplock för mig med på fredag! Tar ägglossningssprutan ikväll alltså. Är riktigt nervös, men det känns bra att det är på en fredag. Då har man hela helgen på sig att ta det lugnt efter det och behöver inte känna att man måste stressa sig tillbaka till jobbet så fort det bara går. Och då får man reda på hur många ägg som har befruktats på lördagen, så jag slipper sitta på jobbet och få eventuella dåliga nyheter och det känns ju också bra. 12 st äggblåsor verkar det finnas, så jag får hoppas på att de flesta har ägg och också att de befruktas. 10 st befruktade ägg hade känts som en dröm! Glad

• Så vit
    Pommac1 skrev 2014-11-12 12:59:07 följande:

Okej! Tack för alla svar. Då kör jag på två sprutor ikväll. Blir spännande i morgon nu med första VUL.

Det verkar inte som att man tar några blodprov alls där jag går, för jag har inte gjort något sedan vi började behandlingen, och nu har jag inbokat äggplock ändå. :)
  • Tgj
    EmyJ skrev 2014-11-12 14:23:58 följande:

Jag har också pco. Började på 125 ie gonal-f och vart efter en vecka höjd till 150ie.

På fredag blir min sista spruta och då har jag sprutat i 17 dagar! Det går sakta men säkert :)
  • LadyMaria

Hemkommen från ÄP nu. Det blev 16st ägg Glad
    ET blir på fredag. Hoppas nu att allt går bra med befruktningen och att man inte får vatten i buken, så man kan återföra ett embryo.
    Ingreppet gick mycket bättre denna gången, inte alls lika ont. Men jag har rejält ont när jag rör på mig nu. Kan inte gå upprätt, o rör mig i sniiiigel fart. Blir att ligga o vila några dagar nu.

Ni som gjort/ska göra ÄP, har ni också ET efter två dagar?

• Sjöblomman
    LadyMaria skrev 2014-11-12 16:36:43 följande:

Hemkommen från ÄP nu. Det blev 16st ägg Glad
    ET blir på fredag. Hoppas nu att allt går bra med befruktningen och att man inte får vatten i buken, så man kan återföra ett embryo.
    Ingreppet gick mycket bättre denna gången, inte alls lika ont. Men jag har rejält ont när jag rör på mig nu. Kan inte gå upprätt, o rör mig i sniiiigel fart. Blir att ligga o vila några dagar nu.

Ni som gjort/ska göra ÄP, har ni också ET efter två dagar?

Ja, jag har också på fredag.

Hur vet man om man får vatten i buken? Och vad gör man åt det?
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa