• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-11-12 08:31:24 följande:

Hjälp! Ska börja med organultar idag enligt mitt schema. Men jag ska inte ta blodprov förrän i morgon på dag 6. Enligt mitt schema ska jag ta blodprov på dag 5. Ska jag börja med organultar ändå fast jag inte tagit något blodprov? Jag försökte ringa kliniken idag men de hade någon temadag idag. Vad tror ni? Har ni tagit blodprov innan ni börjat?

Klart du ska börja med Orgalutranen!
  • Flygekorre

Hemkommen från ÄP! 8 ägg fick de ut, känns lite :( Men det är ju kvalitén som räknas så håller tummar och tår! 

Känner mig förvånansvärt pigg även om det känns som jag har mensvärk! Lite trist att det inte blir träning på ytterligare 1v men vad gör man inte för chansen att det ska lyckas! Funderar dock på om man ska våga sig in till skolan för en föreläsning... Helst skulle jag bara vilja ligga och kura i soffan men det borde ju knappast vara skadligt att ta sig i sakta mak dit och sitta på en föreläsning 3h? E ingen gympa direkt! :) 

Hoppas det har/går bra för er andra med idag!! <3

• Libra1
    Flygekorre skrev 2014-11-12 10:39:52 följande:

Hemkommen från ÄP! 8 ägg fick de ut, känns lite :( Men det är ju kvalitén som räknas så håller tummar och tår! 

Känner mig förvånansvärt pigg även om det känns som jag har mensvärk! Lite trist att det inte blir träning på ytterligare 1v men vad gör man inte för chansen att det ska lyckas! Funderar dock på om man ska våga sig in till skolan för en föreläsning... Helst skulle jag bara vilja ligga och kura i soffan men det borde ju knappast vara skadligt att ta sig i sakta mak dit och sitta på en föreläsning 3h? E ingen gympa direkt! :) 

Hoppas det har/går bra för er andra med idag!! <3

Grattis till äggen. Själv orkar jag inte göra något efteråt då jag har ganska ont. När morfin och paracetamol släpper så kommer det tillbaka. Att sitta på en stol skulle inte gå så bra för mig med andra ord. De rekommenderar att man tar det lugnt efteråt. Men gör det som känns bäst för dig. :)
  • Libra1
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 10:40:42 följande:

11 ägg fick de ut. Det gick bra men ajajaj vad ont det gör nu!

Citadon och sängen nu!

Grattis till äggen. Härligt att det är över. Fick du Citodon med dig hem eller hade du hemma? Jag får aldrig något med mig hem. :-/
  • Flygekorre
    Libra1 skrev 2014-11-12 11:06:59 följande:
    Grattis till äggen. Själv orkar jag inte göra något efteråt då jag har ganska ont. När morfin och paracetamol släpper så kommer det tillbaka. Att sitta på en stol skulle inte gå så bra för mig med andra ord. De rekommenderar att man tar det lugnt efteråt. Men gör det som känns bäst för dig. :)
    Tack! Nej, som du säger, skulle helst vara hemma men skulle vara bra att vara med på detta :/ Men får försöka bita ihop, om inte annat får jag väl åka hem =)
  • Heystella
    {#emotions_dlg.flower}Spraystart
     6 okt Tiana (väntar på datum till läkarbesök då vi inte är igång "på riktigt" än)
     4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)
    27 Okt - Maka011 (112 Menopur)
    29 okt - Tgj
    31 okt - Sjöblomman (225 IE Gonal-F)
    1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)
    4 nov - Så vit
    5 nov - EmyJ

8 nov - Pommac
    12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
    Ca 13 nov- Belissa
    v.48 - Cegesi 

{#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 
    31 okt - Maka011
    4 nov - Tgj
    5 nov - Sjöblomman
    7 nov - Libra1
    7 nov - LadyMaria
    10 nov - Så vit
    12 nov - EmyJ
    17 nov - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)
    31 okt - MadArp
    12 nov - LadyMaria
    12 nov - Sjöblomman
    13 nov - Libra1
    Vecka 46 - EmyJ
    Vecka 46 - Så vit
    Vecka 48 - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} ET/FET
    3 nov - trina
    15 nov - Libra1

Plus Testdag
    18 nov- trina

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1 
    EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
    Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
    Så vit - Nr 1
    Cegesi - Nr 1
  • maka011
    Libra1 skrev 2014-11-11 21:56:39 följande:

Det smakar väldigt äckligt. Jag mår alltid illa av smaken och måste äta något efteråt.

Jag tyckte att det luktade avgaser när jag tagit menopur sprutan.
  • Pommac1

Okej! Tack för alla svar. Då kör jag på två sprutor ikväll. Blir spännande i morgon nu med första VUL.

• Sjöblomman
    Libra1 skrev 2014-11-12 11:08:13 följande:
    Grattis till äggen. Härligt att det är över. Fick du Citodon med dig hem eller hade du hemma? Jag får aldrig något med mig hem. :-/
    Fick där, utan att be om det.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa