• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-11-11 21:00:49 följande:
    Okej. Då förstår jag. Då hoppas jag att det går lite snabbare. Men samtidigt vill man ju att kvaliteten blir bra så då är det kanske bättre att det tar tid. Gud så sugen på choklad jag blivit. Jag håller mig till mörk. Får verkligen passa sig så man inte går upp i vikt nu när jag borde gå ner för att öka changsen!
    Jag har aldrig varit så mycket för choklad tidigare. Sedan IVF'en fullkomligt frossar jag i det. Kan inte sluta trots att den är över för länge sedan haha
  • Tgj
    Pommac1 skrev 2014-11-11 20:33:04 följande:

Oj. Dag 13? Jag hade tänkt att dag 11 nåt är då man plockar ut äggen. Men det är klart att det blir väl olika. Vill nog helst i min önskning att det ska bli äggplock så snart som möjligt. Men samtidigt förstår man ju att det tar ett tag. Man får ha tålamod. Gaa!

Så va min plan också, så det är superdrygt att dra över på tiden. Det enda man kan göra är att ta det med ro och hoppas på att det blir bra :)
  • maka011

Är så glad för "äggplocknings gängets" skull.. Håller tummarna stenhårt för er!
    Försöker att inte vara för avundsjuk och försöker intala mig att det blir min tur en dag också.. Men tiden sniglar sig verkligen fram..

• Pommac1
    Libra1 skrev 2014-11-11 21:56:39 följande:

Det smakar väldigt äckligt. Jag mår alltid illa av smaken och måste äta något efteråt.

Ja, värsta dagen var för mig igår. Då mådde jag nästan dåligt jag också. Man kanske känner mer å mer ju längre man tar dem?! Får se om det känns mer idag. Är på dag 5 idag och i morgon är det blodprov och VUL.
  • Pommac1
    Linda8110 skrev 2014-11-11 22:19:20 följande:

Jag har aldrig varit så mycket för choklad tidigare. Sedan IVF'en fullkomligt frossar jag i det. Kan inte sluta trots att den är över för länge sedan haha

Mums! Mums! Farligt, farligt! :)
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-11-12 06:35:32 följande:
    Mums! Mums! Farligt, farligt! :)
    Ja hormoner är farligt!
  • Pommac1

Hjälp! Ska börja med organultar idag enligt mitt schema. Men jag ska inte ta blodprov förrän i morgon på dag 6. Enligt mitt schema ska jag ta blodprov på dag 5. Ska jag börja med organultar ändå fast jag inte tagit något blodprov? Jag försökte ringa kliniken idag men de hade någon temadag idag. Vad tror ni? Har ni tagit blodprov innan ni börjat?

• Libra1
    Pommac1 skrev 2014-11-12 08:31:24 följande:

Hjälp! Ska börja med organultar idag enligt mitt schema. Men jag ska inte ta blodprov förrän i morgon på dag 6. Enligt mitt schema ska jag ta blodprov på dag 5. Ska jag börja med organultar ändå fast jag inte tagit något blodprov? Jag försökte ringa kliniken idag men de hade någon temadag idag. Vad tror ni? Har ni tagit blodprov innan ni börjat?

Där jag går tar man aldrig blodprov och man brukar börja med Orgalutran på dag 5. Den förhindrar för tidig ägglossning. Följ schemat!!! :)
  • EmyJ
    Pommac1 skrev 2014-11-12 08:31:24 följande:

Jag började med Orgalutran på dag 5,i söndags, och tog blodprov först idag. Så ta Orgalutranen enligt schemat :)

Var på VUL idag också. Såg bra ut. Vi skyndar långsamt med mina PCO äggstockar :) Beroende på vad dagens blodprov visar så ska jag på återbesök antingen på fredag eller måndag. Eventuellt höjer vi dosen lite :) Dom skulle ringa i eftermiddag och meddela.
  • Libra1
    EmyJ skrev 2014-11-12 09:45:49 följande:
    Jag började med Orgalutran på dag 5,i söndags, och tog blodprov först idag. Så ta Orgalutranen enligt schemat :)

Var på VUL idag också. Såg bra ut. Vi skyndar långsamt med mina PCO äggstockar :) Beroende på vad dagens blodprov visar så ska jag på återbesök antingen på fredag eller måndag. Eventuellt höjer vi dosen lite :) Dom skulle ringa i eftermiddag och meddela.
    Vad skönt att allt såg bra ut. :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa