• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Flygekorre
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 19:41:27 följande:

Tack tjejer! Min man ringde vårdguiden som kopplade till gynakuten. De sa att det kan vara "normal" värk och att jag skulle ta två citodon var 6e timme. Om det inte blir bättre ska vi in. Det kan antingen vara vätska eller en blödning i så fall.

Jag hade verkligen panikont, skrek och grät, stod dubbelvikt, mådde illa och kändes som om jag skulle kräkas.

Nu är det lite bättre.

Ni som haft så här superont, när går det över? Känns inte så trevligt att hoppa upp i gungstolen för återföring när det gör så här ont... Samtidigt som jag inte vill missa chansen efter allt detta!

Läste inlägget nu! Usch stackare :(
  • Sjöblomman
    Flygekorre skrev 2014-11-12 19:47:26 följande:
    Fick du inget "panik-nr" till kliniken? Ring de isf!! Åh hoppas det inte är allvarligt!! <3
    Jo! Vi har ringt det tusen gr men det är bara en svarare som säger att personen gått för dagen.
  • GrukanGrace

Det är bara att ta orgalutranen! Ingen fara. Den motverkar ägglossning. Ingen fara. Risken är större om du inte tar och dina äggblåsor är stora så att de lossar.

Pommac1 skrev 2014-11-12 08:31:24 följande:

Hjälp! Ska börja med organultar idag enligt mitt schema. Men jag ska inte ta blodprov förrän i morgon på dag 6. Enligt mitt schema ska jag ta blodprov på dag 5. Ska jag börja med organultar ändå fast jag inte tagit något blodprov? Jag försökte ringa kliniken idag men de hade någon temadag idag. Vad tror ni? Har ni tagit blodprov innan ni börjat?

• Pommac1
    GrukanGrace skrev 2014-11-12 20:04:51 följande:

Det är bara att ta orgalutranen! Ingen fara. Den motverkar ägglossning. Ingen fara. Risken är större om du inte tar och dina äggblåsor är stora så att de lossar.

Vad bra! Blir så spännande i morgon när jag ska på VUL. Har börjat få ägglossningsflytningar nu. :) men känner inte ett dugg. Så frågan är ju?! Jag känner min vanliga ägglossning väldigt väl. Så lite bekymrad blir jag.
  • Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 20:10:46 följande:

Ni som blivit sjukskrivna, är det IVF läkaren som gjort det eller husläkaren?

Ja det var läkaren på Huddinge som sjukskrev mig den andra veckan. Första veckan behöver du ju ingen sjukskrivning. Hoppas du slipper det helt!
  • LadyMaria
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 20:10:46 följande:

Ni som blivit sjukskrivna, är det IVF läkaren som gjort det eller husläkaren?

Jag blev sjukskriven av IVF läkaren vid ET förra gången för jag hade så ont. Det var inga problem att få sjukskrivning alls.
    Jag går dubbelvikt o har ihållande smärta också men inte så jag kräks.
    Hoppas verkligen din smärta lättar snart.. Tveka inte att åka in om det inte blir bättre.

• Så vit
    Pommac1 skrev 2014-11-12 20:24:33 följande:
    Vad bra! Blir så spännande i morgon när jag ska på VUL. Har börjat få ägglossningsflytningar nu. :) men känner inte ett dugg. Så frågan är ju?! Jag känner min vanliga ägglossning väldigt väl. Så lite bekymrad blir jag.
    Jag har också haft ägglossningsflytningar. Hela dag 5 med sprutor hade jag, sedan dag 7 och 8. Men orgalutranen har stoppat det.
  • Sjöblomman
    Linda8110 skrev 2014-11-12 20:26:20 följande:
    Ja det var läkaren på Huddinge som sjukskrev mig den andra veckan. Första veckan behöver du ju ingen sjukskrivning. Hoppas du slipper det helt!
    Ok, jag behöver nästa vecka i så fall. För jag har varit hemma sen i måndags på grund av molande värk i magen samt konstant huvudvärk. Passar inte så bra med läraryrket...
  • Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 20:45:59 följande:
    Ok, jag behöver nästa vecka i så fall. För jag har varit hemma sen i måndags på grund av molande värk i magen samt konstant huvudvärk. Passar inte så bra med läraryrket...
    Ok då förstår jag! Jag är också lärare.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa