• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Sjöblomman
    Linda8110 skrev 2014-11-12 20:48:38 följande:
    Ok då förstår jag! Jag är också lärare.
    Aha! Vilken årskurs?
  • Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 20:58:19 följande:
    Aha! Vilken årskurs?
    Jag är utbildad 4-9 lärare men har valt att jobba som förskollärare sedan drygt 3 år tillbaka. Älskar det! Du?
  • Sjöblomman
    Linda8110 skrev 2014-11-12 21:18:27 följande:
    Jag är utbildad 4-9 lärare men har valt att jobba som förskollärare sedan drygt 3 år tillbaka. Älskar det! Du?
    Utbildad F-6, men har i princip bara jobbat 1-3. Trivs bra där!

Men det är, samma som för dig antar jag, inte lätt att ta det lite lugnare om man säger så...
  • Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 21:24:17 följande:
    Utbildad F-6, men har i princip bara jobbat 1-3. Trivs bra där! smile1.gif

Men det är, samma som för dig antar jag, inte lätt att ta det lite lugnare om man säger så...
    Nej verkligen inte! Jag hade förmodligen kunnat jobba några dagar tidigare om jag inte hade ett så fysiskt tungt jobb.

Jag har fortfarande, såhär en månad i efterhand, fortfarande svårt att gå snabbt samt lyfta tungt. Mina äggstockar är fortfarande svullna. Hoppas det återställs efter nästkommande mens.
  • Pommac1

Jag är också lärare eller ja, förskollärare. :) får sejour det mås efter äggplock om man orkar jobba eller inte. Har barn som vi måste ständigt bevaka så det kan bli tufft.

• Sjöblomman
    Pommac1 skrev 2014-11-12 21:35:03 följande:

Jag är också lärare eller ja, förskollärare. :) får sejour det mås efter äggplock om man orkar jobba eller inte. Har barn som vi måste ständigt bevaka så det kan bli tufft.

Ja! Känn efter ordentligt! Jag är aldrig sjuk, och då menar jag aldrig. Så det var ett riktigt stort steg att vara hemma den här veckan. Men nu, med denna värk, tvekar jag inte en sekund att be om sjukskrivning nästa vecka, om det fortsätter alltså.
  • Pommac1

Nu har jag tagit orgalutran det gick jättebra att föra in nålen. Det gjorde lite ont på slutet bara och fick inte in den sista millimetern. Det var lite trögt att dra ut kloven men det gick tillsist. Inget blod kom så då började jag spruta in vätskan långsamt, långsamt. Det gick också bra men på slutet gick det riktigt trögt. Vet inte om jag hade tummen ivägen. Gjorde ont och sved rejält! Jag mosade in det sista och sedan sved det rejält i någon minut. Men sedan gick det plötsligt över och nu har jag en röd bulle på magen. Inget klian än för mig. Jag som är expert på att klia i övrigt.

• Pommac1
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 21:40:15 följande:

Ja! Känn efter ordentligt! Jag är aldrig sjuk, och då menar jag aldrig. Så det var ett riktigt stort steg att vara hemma den här veckan. Men nu, med denna värk, tvekar jag inte en sekund att be om sjukskrivning nästa vecka, om det fortsätter alltså.

Okej. Ska göra det. Jag har inte varit sjuk en dag sedan jag blrjade för lite mer än ett års sedan och hag har hyffsat bra imunförsvar. Blir på min höjd lite förkyld. Blir riktigt konstigt om man måste vara hemma.
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-11-12 21:35:03 följande:

Jag hoppas du orkar jobba! Allt beror ju på hur kroppen reagerar samt om man blir överstimulerad.
  • Beyda

Hej libra

Roligt att höra jag ska göra ivf november månad roligt att följas åt dela tankar det är vårt andra försök

Väntar på mensen ska ska jag börja med sprutorna hoppas att det går bra för dig och alla andra som vill gärna. Ha barn jag väntar också

Du skicka mail så kan vi ha kontakt per tel om du vill lycka till

Fortsätt och skriv så följs vi åt jag heter lins

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa