• Frallanz

Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

Hej på er!

Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

Kram på er!

• Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • kaaatie

Hej! Jag hoppar också in här och hoppas det är okej. Jag och min sambo har tagit beslutet att nu är det dags för tillökning. Jag har precis haft mens och slutat med mina P-piller. Nu inväntar vi ägglossningen så vi kan påbörja bebisbakandet.

Jag har ätit P-piller i 11 år och vet att det kan ta ett tag innan det blir någon bebis. Någon som har erfarenheter av detta? Hur långt tid tog det för er?

• Frallanz
    kaaatie skrev 2014-10-02 13:45:57 följande:

Hej! Jag hoppar också in här och hoppas det är okej. Jag och min sambo har tagit beslutet att nu är det dags för tillökning. Jag har precis haft mens och slutat med mina P-piller. Nu inväntar vi ägglossningen så vi kan påbörja bebisbakandet.

Jag har ätit P-piller i 11 år och vet att det kan ta ett tag innan det blir någon bebis. Någon som har erfarenheter av detta? Hur långt tid tog det för er?

Välkommen! :) alla är välkomna in i min tråd så kom in, kom in :D

Jag har ingen erfarenhet av det där med ppiller. Använder ppiller första året med min nuvarande, sen har vi bara kört på avbrutet och kondom.

Första försöket här, och jag förväntar mig inget positivt denna gången. Känner mig inte gravid. Fick obt i brösten igår o idag men det kan man väl ha 10 dagar innan mens?
  • bellsi

Hur går det för er på BIM listan:) nyfiken. känner ni något? ingen som testat?

• Reggi
    bellsi skrev 2014-10-02 15:22:30 följande:

Känner typ inget, molvärken känns knappt och brösten ömmar inte alls. Mått illa till ochfrån i några dagar. Men kan även vara magsjukan som vi har på jobbet just nu. inte testat, tänkt och göra de i morgon på bim -2
  • hannap90
    bellsi skrev 2014-10-02 15:22:30 följande:

Jag skulle haft bim den 30/9, men ingen mens ännu. Stickningar till och från i nedre delen av magen. Har även ömma bröstvårtor och flytningar. Om mensen inte kommit tills imorgonbitti skall jag nog testa. Hoppas!! :)
  • Frallanz

Hej allesammans!

Jag är oerhört tacksam över att ni är så många som vill finnas i min tråd :) trodde faktislt inte att vi skulle bli så jätte många, o ha så trevligt på samma gång!

Jätteroligt o få följa er allihopa!

Idag har jag en jobbig dag... För första gången sen vi bestämde oss för o försöka med knodd så har jag varit väldigt nere.

Känner mig ledsen, tom och besviken idag :/ varför vet jag inte. Kan bero på att jag hade hoppats innerst inne på ett plus på första försöket men vet attdet inte tog sig denna gång trots att jag bara är på bim-10. Inga direkta symtomer förutom lite öm i brösten, men de kan man väl ha en vecka innan mensen så.

Blir dock glad av att komma in här och läsa om er andra :) det hjälper idag!

Skulle behöva lite pepp känner jag, o då är hag glad att jag startade denna tråden. Tack för stt ni följer både mig och varandra! :)

• moasam

Nån mer som har BIM den 16?:) jag har ju antagligen äl idag ( ingen som svarat min fråga där uppe så jag skickade tillåmed till sambon bilder på testerna och han trodde som jag att jag har idag) hur tidigt kan man testa? Kanske nästa fredag/lördag? BIM -6 ?

• moasam
    Frallanz skrev 2014-10-02 16:59:18 följande:

Hej allesammans!

Jag är oerhört tacksam över att ni är så många som vill finnas i min tråd :) trodde faktislt inte att vi skulle bli så jätte många, o ha så trevligt på samma gång!

Jätteroligt o få följa er allihopa!

Idag har jag en jobbig dag... För första gången sen vi bestämde oss för o försöka med knodd så har jag varit väldigt nere.

Känner mig ledsen, tom och besviken idag :/ varför vet jag inte. Kan bero på att jag hade hoppats innerst inne på ett plus på första försöket men vet attdet inte tog sig denna gång trots att jag bara är på bim-10. Inga direkta symtomer förutom lite öm i brösten, men de kan man väl ha en vecka innan mensen så.

Blir dock glad av att komma in här och läsa om er andra :) det hjälper idag!

Skulle behöva lite pepp känner jag, o då är hag glad att jag startade denna tråden. Tack för stt ni följer både mig och varandra! :)

Igår var jag jätte deppig. Man måste få vara det ibland också. Sånt här är påfrestande! Skönt att kunna prata av sig såhär:)
  • Frallanz

Jag vet ingenting om Äl stickor tyvärr :/ inte alls insatt i dem. Har funderat på o köpa hem sånna dock, men jag skulle bli allt för stressad av att ha Äl stickor.

Javisst, alla dagar är väl inte en dans på rosor, men var längesen jag var såhär deppad. Säkert ett pr sen sist :s

Mår ju oftast bra och så, men som sagt alla dagar är inte lätta såklart. Vill att bim ska komma, o att nästa ÄL kan ta plats så man kan få känna en lyckad ÄL snart :)

Nu har jag molvärk igen, brösten ömma dem med men inte så jätte ont i dem. BIM 12/10

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!