septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Det var ett tag sen men det skrevs en del om mjölkstockning tidigare i tråden. Jag tror att jag har det nu, ont i bröstet hela tiden och så ganska hög feber, 39 grader (har ganska låg normaltemperatur så det är mycket för mig). Tog alvedon för fyra timmar sen och febern har knappt gått ner en halv grad, någon som känner igen sig?
Tack septemberfjorton
Hm, låter som att jag får ringa imorgon då :/ ammar mest från det onda bröstet, liggandes på sidan.. Lite extra jobbigt när sambon jobbar natt, hoppas att det är bättre imorgon iallafall
Tack septemberfjorton
Hm, låter som att jag får ringa imorgon då :/ ammar mest från det onda bröstet, liggandes på sidan.. Lite extra jobbigt när sambon jobbar natt, hoppas att det är bättre imorgon iallafall
Vid mjölkstockning skall man ta Ipren för att få ner feber och motverka inflammation.
Ett tips om man vill ge semper magdroppar är att köpa dem med D-vitamin i så slipper man ge flera olika saker. Samma kostnad med och utan D-vitamin på apotea och samma mängd droppar.
Fast Ipren ska man väl inte ta när man ammar?
Vi får D-droppar från BVC :)
Nu skriver jag mitt första inlägg i den här tråden. Har följt tråden "BF september" från start men inte varit så aktiv.
Iallafall jag fick min dotter sista september så hon blir snart tre veckor gammal. Hittills har allting gått super, hon är snäll och sover bra. Jag har tagit hand om henne ensam största delen av tiden pga pappan jobbar borta.
Hon har sovit 6 timmar i sträck varje natt för att sedan vakna och äta och sova vidare några timmar. På dagarna är hon väldigt lugn och nöjd.
Sedan är jag väldigt imponerad över min kropp. Jag gick upp 14 kg under graviditeten och nu är jag tillbaka på min startvikt. Magen är i princip lika platt som innan och jag fick inga bristningar heller. Så det syns verkligen inte att jag fått barn, speciellt inte för ungefär 3 veckor sedan.
Jag känner mig så ytlig, trodde inte de här känslorna skulle komma och jag skäms för det för min kropp har ju bakat ihop vår helt underbara dotter.
Massor med lös hus på magen med massor med bristningar, bristningar längst hela insidan av låren, rumpan höfterna och nu på brösten. Gick upp 20kilo under graviditeten och hade idag 3 veckor efter snittet gått ner 10 av dem. Har alltid vart en smal tjej och nu känner jag mig så tjock och ful och min dumma hjärna får för sig att min man också tyxker att jag är tjock och ful.
Arg blir jag för vad sjutton spelar det för roll, bristningar lös hud och mullig är ju egentligen fullkomligt skitsamma.. Men känslorna är där ändå.
Tur att man har lillan att titta på som är helt perfekt och frisk.
Ringde 1177 inatt när febern inte hade gått ner efter alvedon vid två tillfällen och de tyckte att jag skulle åka till sjukhuset, hade fortfarande 38,4 när vi åkte hemifrån och väl inne på sjukhuset var tempen nere på normal igen ;) idag känns det bättre, en sån här natt med feber och svettningar/frossa om vartannat och en sambo som är iväg och jobbar vill jag INTE ha igen ;) fortfarande öm i bröstet så det blir allt en lång varm dusch så fort jag har fått sova några timmar ;)