septemberbarn 2014
septemberfjorton skrev 2014-10-16 20:32:28 följande:
Vi gav henne lite på flaska när jag hade mjölkstockning, det gick bra. Men så lämnade vi tillbaka pumpen och jag har inte velat köpa en ny ännu efter att BM sa att mina bröst inte "ville ge mjölk till en pump". Använder du elektrisk pump eller manuell?
När jag är pigg är det supercharmigt med lampan, men är jag helt slut är det bara jobbigt med en stark lampa i ögonen.. Herregud.
Jag har en elektrisk pump som är superlätt att använda. Jag har även gott om mjölk så jag kan få ur en del på ca 20 minuter. Jag har fått låna den av min syster, hade aldrig köpt en sådan dyr själv. Funderar på om man skulle ha en manuell. Ibland måste man kanske tömma sig lite där det inte finns elektricitet. Fast det dröjer nog ett tag innan jag är borta så pass länge från lillgrisen.
Förstår att det där med lampan är jobbigt, men det är lite kul och gulligt.
Patricia Helena skrev 2014-10-16 12:42:34 följande:
Det där med lampan var lite roligt ändå hihi..
Här har vi en kille som hatar att bytas blöja och kläder på, gallskriker och sparkar och fäktar med armar och ben, så allt bara tar längre tid. När allt är klart och man tar upp han i famnen igen, blir han lugn som en filbunke :)
På nätterna är han exemplarisk, somnar vid 24 matar han vid 4 tillfällen fram till kl 9 på morgonen, så här är en ut vilas mamma i alla fall. Får ta vara på det så länge de varar hihi..
Min tjej gillar inte heller så mycket att bli bytt på, speciellt inte om hon är lite hungrig. Det är svårt att göra rent underlivet när hon fäktar med benen och vägrar låta mig sära på dem.
Vi byter på golvet och hon gillar i alla fall att ligga och titta in i papperskorgen av rostfritt stål. Hon ser ju sig själv i den, även om hon så klart inte fattar att det är hon.