replica skrev 2014-11-01 11:25:58 följande:
Vår pojk är likadan.. Problemet är bara att han fortfarande inte får något bra tag om brösten vilket gör att min ena tutte (försöker bara amma på ena då den andra är full av blåsor.....) är galet öm, har dock inte fått något sår där än.. Peppar peppar....
Mellan klockan 19-24 ungefär så duger INGET annat än bröstet.. Vill inte ens ha maten från koppen då (koppmatar fortfarande) .. Vill inte prova att ge napp än heller då amningen inte fungerar riktigt..
Ang. att bebisen vaknar när man lägger över i sängen/nestet är ofta att man gör det för fort.. Man bör vänta minst 20 minuter enligt min BVC för då sover bebisen oftast som tyngst.. De har sömncyklar på 20 minuter ungefär.. Så vi har börjat göra så att vi väntar liiite längre och det fungerar oftast varje gång
För min flicka har det inte att göra med hur lång tid man väntar. Är hon inte klar med sitt snuttande så går det inte att lägga över henne. Igår kväll t.ex. vid 22 hade hon legat i min famn utan att snutta ganska länge, men vaknade ändå när jag la över henne. Vid 23 däremot la jag över henne efter max 10 minuter och då sov hon som en sten och vaknade inte.
Kroken skrev 2014-11-01 11:30:46 följande:
Jag förstår dig fullt ut! Det ÄR jobbigt att vara låst och inte kunna göra nåt. Jag har det likadant. Det har dock blivit lite bättre nu de senaste veckorna. Men som jag tänker så är just denna jobbiga period som vissa barn har nödvändig. Mitt barn funkar så här och det är inget jag kan göra så mycket åt det. Min tjej tar inte heller napp så snuttandet är ju inte bara hunger utan även sugbehov, närhet och tröst. Jag vet att det blir bättre, därför står jag ut. Men det är jobbigt, jag vet! Det jag tänker är att du måste få göra saker även fast hon skriker. Hoppa in i duschen när pappan har henne, även fast hon skriker. Jobbigt, jag vet, men det är jobbigt att inte kunna duscha också.och vem vet, pappan kanske kommer på nåt knep att lugna henne.
Det känns iaf bra att det finns fler som har det likadant och jag står så klart ut. Jag lämnar över henne till pappan ändå och går och duschar t.ex. Ibland funkar det bra, ibland inte. Hon skriker, men pappan finns hos henne så det är ju inte så att hon överges.
Min dotter är lite likadan på dagarna också, men då funkar det att gå ut med henne i vagnen eller ha henne i bärsele. Idag har hon varit i selen hos pappa hela dagen och det är så skönt. Egentligen borde jag passa på att sova, men vi ska ha gäster om en stund. Det får bli en annan dag...