septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Tittar in här. Prickar ni pratar om, eksem - är med största sannolikhet hormonutslag. Min son har också det, och min kompis 4veckors har också det, och min dotter fick också det när hon var mini. Ni kan googla hormonutslag. Kan också vara lite värmeutslag uppblandat.
Tittar in här. Prickar ni pratar om, eksem - är med största sannolikhet hormonutslag. Min son har också det, och min kompis 4veckors har också det, och min dotter fick också det när hon var mini. Ni kan googla hormonutslag. Kan också vara lite värmeutslag uppblandat.
Ja, det är nog hur som helst ingen fara eftersom de inte verkar lida av det. Tänker att om det hade varit tex mjölkproteinallergi så borde han ju reagera på fler sätt.
Hur mår du Starlight?
Provade bröstmjölk men jag vet inte om jag tyckte att det hjälpte men skulle kanske ha gett det lite mer tid. Har provat med salva nu, då tyckte jag att det såg lite bättre ut efter en stund. Funderar på om det kan vara för att han har börjat kräkas lite oftare som gör att det kanske torkar ut för det kommer kräk och man torkar mer. Använder dock inte våtservetter :)
Hur reagerar era barn när de kräks? Min blir så ledsen.
Ska kolla vad BVC säger också. Det är värre på mornarna upptäckte jag i morse Så tror han kanske blir lite varm. Ska testa med en tunnare filt i natt.
Jag har också upptäckt det gudomliga med dregelhaklappar :D
Gyn..inte gym
Men hu! Vad mycket skit du får utstå. Och jag som gnäller till alla i min omgivning att mitt blygdben fortfarande gör ont. Och bristningarna...
Vad lång han är, din Albin :). Ska väga och mäta min bebis i morgon. Vid en månad var han 55cm och hade då växt 6cm sen födseln. Kändes ändå rätt mycket på 4,5 vecka.
Någon som har koll på var jag kan läsa om mina rättigheter om att komma tillbaka och jobba efter föräldraledighet?
Har sagt till på jobbet att jag skall börja jobba i maj. Dr trodde mars och nu säger de att jag inte får komma tillbaka förrän i juli efter semestern och jag har ju inte dagar till det...
Hur lägger ni era barn för natten? Min dotter sover på eftermiddagen och vaknar ofta lagom till att vi ska äta middag och vill då äta själv. Efter det blir hon extremt snuttig och bara jag (och mina bröst framförallt) duger. Hon vill alltså ligga i timmar och äta och snutta innan hon slutligen mellan 23 och midnatt somnar ordentligt. Innan dess kan hon också somna, men vaknar om jag försöker flytta henne.
Detta är jobbigt för mig som inte kan göra något annat och så blir jag så himla öm efter timmar av detta j*a snuttande. Hon blir otroligt ledsen om jag flyttar henne från bröstet.
Hon får jättegärna ligga i min famn och äta och mysa, men denna vana att snutta sig till söms känns inte alls bra. Det enda som funkar förutom detta är köra henne ute i vagnen. Hon tar inte napp mer än en liten stund i taget. Efter ett tag blir hon kräkfärdig. Pappa duger korta stunder i taget.
Det svåraste är att veta om hon bara vill snutta eller verkligen är hungrig. Jag vill ju inte neka henne mat.