septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Nu är vi inne på sista flytthelgen. Vad jag längtar tills vi lämnat nycklarna till den gamla lägenheten och bara kan gosa med Ellen. Härmed lovar jag att när renoveringen är klart aldrig flytta till något som behöver totalrenoveras.
BjörkW, vi fick en salva som heter Bepanthen mot eksemen. De blev bättre på en gång!
BjörkW, vi fick en salva som heter Bepanthen mot eksemen. De blev bättre på en gång!
Ni som har problem med snuttande, har ni provat att ge lite ersättning på kvällen? Min kille är oxå mer orolig/hungrig på kvällen så vi ger alltid ett extra mål med ersättning mellan ca 18-20. Då blir han mkt lugnare och kan ligga och gosa med oss i sängen.
Det har varit likadant med mina andra barn, mjölken har inte räckt till på kvällen helt enkelt.
Ni som har problem med snuttande, har ni provat att ge lite ersättning på kvällen? Min kille är oxå mer orolig/hungrig på kvällen så vi ger alltid ett extra mål med ersättning mellan ca 18-20. Då blir han mkt lugnare och kan ligga och gosa med oss i sängen.
Det har varit likadant med mina andra barn, mjölken har inte räckt till på kvällen helt enkelt.
Jag ville så gärna amma och hade gladeligen suttit med honom vid bröstet hela kvällar. Å andra sidan kanske det är lätt att säga när man inte behöver det :) Min kille tar ofta över bebisen när han kommer hem från jobbet så jag har kvällarna relativt fria. Och det är ju skönt att få sova på nätterna. Så det har ju sina fördelar med flaskmatning. Men jag är ändå lite avis på er som ammar helt. Fast vi har ju andra mysiga stunder istället :)
Det jobbigaste är nog att jag börjar känna mig arg och irriterad på min kille som kan sova när han vill. Det är någon typ av avundsjuka från min sida.
Ledsen för alla inlägg men min tjej har ätit och snuttat i fem timmar och jag är så trött pga sömnbrist de senaste nätterna. Känner mig förtvivlad. Älskar min dotter, men blir galen på kvällarna.