• efg

Vi med BIM 13-19 oktober

De är ju inte ovanligt att andra bebisen aldrig fixerar sig men förstår att du inte vill riskera att det ska bli som förra gången då är de ju bättre med ett planeras snitt.

Men de är bra iaf att du får komma på regelbundna kontroller och hålla koll på det, du kan inte känna själv hur bebisen ligger?

Du är ju typ redo att trycka ut den där lilla vilken dag som helst nu så är ju bra om de har extra koll!

Ska bli spännande å se om de är en liten grabb eller tös! Så länge vi har väntat med spänning på det! ;)

• efg

Så tråkigt med missfallet och förstår att de alltid kommer vara en dag att minnas det som Kunde varit. Men vilken glädje att ni fått en sådan fin liten kille till efter det! Då ligger glädjen närmare än sorgen! <3

Han är verkligen supersöt Tage och som sagt så lik sin pappa!

Hoppas ni hade en bra jul! De hade vi tillskillnad från förra året när jag hade min första ägglossning efter första pergotimekuren, vi var sjuka och jag bara grät å grät. Det var den sämsta julen och nu var där bara glädje!

Inatt fick vi åka in till akuten för jag haft så ont i magen. Åkte in vid 4.00 och sambon fick lämna mig och lilla edgar ensamma vid 5.30 för att åka till jobbet. Men ca två timmar senare kom min pappa och gjorde oss sällskap. Blev 8 timmar på akuten och några ultraljud senare konstaterades gallsten dock utan inflammerad gallblåsa så läget är inte akut. Aldrig haft såna här problem förut och de är antagligen orakade av graviditeten. Läskigt att ha så ont att man tror att man ska svimma eller till och med dö, förlossningen var inte i närheten av lika smärtsam som detta.

• efg

Blev det någon bm idag Marika?

Foglossning är inte kul, tror absolut att kylan påverkar också, bättre att mysa hemma nu!

Vi var på bvc idag och Edgar väger nu 4270g och är 55cm! Min stora kille!! Känns galet att de gått så fort men han är fortfarande liiten!

Bild från lördags när vi låg på akuten :p har inte fått några starka anfall sen dess vilket är skönt!

• efg

Hur gick det hos bm? :)

Jag ska på återbesök nästa vecka, känns lite obekvämt att tänka att ja måste klä av mig igen nu.. Förlossningen va inga problem, sen lite obekvämt på akuten när ja kollade ev infektion. Men nu känns de inte alls lockande ... Gör man alltid en undersökning eller är de inte nödvändigt? Larvigt..

Undrar om man ska diskutera preventivmedel redan nu. Antar att de är bäst att ta det med min gynekolog istället eftersom ja inte tror bm har såå bra koll på vad som är bäst vid pco.

• efg

Bråkig bebis! Du får uppdatera oss med vad de kommer fram till! Med så kort tid kvar till bf så kan de ju iaf va skönt om bebis ligger någorlunda åt rätt håll!

Alltså egentligen har jag ingen aning om vad som tänks göras på återbesöket, de är som du säger ganska tidigt. Ser ut precis som innan förlossningen så känns väl inte så motiverande att undersöka heller.

Ang preventivmedel så är de ju inget jag kommer behöva för att inte bli gravid utan min tanke är mest att de kanske kan vara bra att ta p piller för att undvika cystor och så och därför tänker jag att de kan vara bra att ta det med gyn istället.

• efg

Du missförstod nig mig, jag menade att underlivet är som innan graviditet också. Liksom helt som vanligt så känns bara onödigt att göra en koll också. Verkar iaf vara frivilligt (såklart iofs..) men jag går dit o pratar och visar upp resultatet iaf! (Edgar, inte underlivet XD)

Om de tyckte att du hade högt blodtryck så verkar de himla dumt att vänta såå länge som till 7e innan de tar ett nytt blodtryck, jag har normalt ett blodtryck på ca 115/65 när ja va inne på förlossningen var de uppe i 150/90.. De hade alltså stigit rejält sista veckan innan han föddes. Och de är som sagt antagligen detta också som gjort att jag nu fått gallsten.

Både jag o Anna (om ja minns rätt) födde ju innan bf så kanske är ännu kortare än 11 dagar kvar Marika om du ska följa trenden ;)

Ja oj vad Tage vuxit! Duktig kille! Trist med kolik, misstänkte ni det innan eller? Ja tycker sånt där är svårt, antar att är de kolik så har man en känsla av det är så.. Just ni känns de iaf inte så med E men de kan ju komma, hoppas inte såklart!

• efg

Men lilla plutten då! Inte kul att va sjuk när man är så liten men skönt att de inte är rs. Ni får va rädda om er!
    Edgar är fortfarande snorig som bara den så de blir en del nässugande.. Men än så länge verkar de bara vara snorigt iaf och inget mer, får hoppas han blir frisk snart!

Foglossning är inte kul, upplevde att det kom i perioder. Hade kvar lite i blygdbenet efter förlossningen kanske 2-3 veckor men nu är de borta. Dock hade jag mest problem med vad ja iaf tror var ischiasnerven med väldig ömhet i vänster skinka som egentligen förvärrades under själva förlossningen och sen höll i sig rätt länge efter förlossningen men de känns som de är nästan helt borta nu också.

Snart kommer bebisen Marika!!! Åh vad spännande de är! <3

• efg

Kan inte se bilden Via min mobil nu tyvärr men slår vad om att de är supersöta!

Tråkigt att de är sjuka, men hoppas de Kryar på sig fort som attan! Dåligt sätt att börja det nya året på!

Spännande med känningar Marika! Hoppas verkligen att något är på g!! Vilken dag var de bf nu igen? Min kompis har bf 6e och hon hoppas bebisen dröjer så länge som möjligt, Hahah!

Just varit hos mvc på återbesök. Gjorde ingen undersökning, velade dock in i det sista.. Men har ju inga besvär så känns som ja kan vänta med en undersökning tills de skulle kännas konstigt eller så.

De tyckte jag skulle använda p piller för att få regelbundna blödningar pga min pco så de skrev ut ett recept på det. Men ja kommer inte börja ta det ännu. Vi har inte ens haft sex ännu sen förlossningen och jag känner ingen panik med att börja trycka i mig tabletter. Helammar ju dessutom.

Hur är deg föraren med amningen för er Anna? Ammar ni något? :)

• efg

Hejar verkligen på att fina känningar utvecklas och att du föder snart! Håll oss uppdaterade!!!

Jag vet att helamning inte är 100% och pco inte är 100% men om jag mot all förmodan skulle bli gravid (som sagt inte ens börjat ha sex igen) så skulle jag bara välkomna det. Sambon kanske skulle bli liiiite nervös först men tror han skulle välkomna det också ganska snabbt. Det skulle bara kännas som ett mirakel.

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober