• ticcer

Vi med BIM 13-19 oktober

Tänkte skapa en tråd med oss som har BIM mellan 13-19 oktober :) så kan vi snacka och förhoppningsvis få se lite plus här också :)
    Tänkte att här kan vi stötta varandra och prata om förväntningar och ja allt ni vill :) kanske kan vi bli en liten grupp som kan följas åt :)

Jag är 20 år och min sambo är 22, vi bor i hus i Skåne och är nu inne på fjärde försöket :)

Välkomna in allihopa :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-08 20:29
    Lägger till listan här i inlägget så att vi alla lättare kan se det :)

Ticcer, 20 år, skåne, BIM 14/10

cissi2801, BIM 18/10

efg, 22 år, Stockholm, BIM 15/10

Mee, 26år, Sundsvall, BIM 15-19/10

201405, 20 år, BIM 14/10

Anonym (AK), 22 år, Stockholm, BIM17-18/10

Krishna, 26 år, Södra Dalarna, BIM 18/10

Pottan, 19/10

• Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober
  • efg

Tråkigt att höra ticcer! Men de kommer nog gå snart ska du se! Du vet ju att du kan bli gravid

Ang äl tester så har ja bara använt graviditetskollens äl stickor men de är efter lite eftersökning de ja hittat som är mest prisvärda när man inte vet hur långa stickor som egentligen kommer behövas. De har inte krånglar något för mig och nu när ja va lite osäker så mailade jag ju till dem och fick ett bra och trevligt svar. Tycker också de är bra att de står Lh på de så man slipper nojja över att de eventuellt skulle vara ett graviditetstest. :)

• Anna Hbg

Då fyller vi nära varandra efg :)

Mannen fyller år den 15/2 och jag och Casper den 16/2 :P

Skönt att um i alla fall lyssnade på dig.

Har själv haft en del med vården att göra de senaste åren och vet hur illa det kan vara men också vilka fantastiska människor man kan träffa :)

Men vad tråkigt ticcer :(

Då hoppas vi på nästa månad istället!

Jag har fått blodiga flytningar idag och igår.

Tror att det kanske är äl men har aldrig varit med om att det blödit när jag haft det tidigare :/

• Anna Hbg

Mee:

Var en vän som genomgår ivf som hade hört att de inte hjälper folk som är över en viss ålder samt par som redan har barn ihop men hon var inte säker och än så länge har jag inte varit i behov att ta reda på det som tur är.

• efg

Ja de va skönt att bara få prata av mig lite med nån som inte va din i huvudet haha.

Vet att vården kan va skit ibland.. Jobbar själv inom vården och arbetade precis mitt absolut första pass som sjuksköterska idag så ska försöka göra vården en bättre plats! ;)

Va häftigt att ni fyller så tätt! Men då kanske de inte är menat att du ska bli gravid riktigt än om nästa bebis också ska komma samtidigt ;)

Märkligt att de haft en liten blödning om du inte haft de förut. Men kroppen är ju väldigt skum och tycks hitta på alla möjliga grejer speciellt när man håller på å analyserar allt den gör så som vi gör nu hahaha.

• Mee

Sådär, då var mensen slut. Nu är det bara den långa väntan på äl igen. Får se när den sker. Jag hoppas verkligen att kroppen kommer vara snäll med mig och låta mig ha äl om ca 12-14 dagar och BIM kring den 20/2! :)

Kommer köra med äl-tester denna månad och hoppas jag prickar in den :)

Ser fram emot morgondagen, då blir det mitt 2a pass med PT för att komma i riktig form igen! :D

• Anna Hbg

Grattis till nya jobbet och karriären efg :)

Hur gick första passet?

Kan ju vara så att kroppen inte riktigt är i fas efter min ma också.

Inget jag oroar mig över, inte än i alla fall :P

Så duktig du är Mee!

Måste också komma igång med träningen igen!

Har blivit lite sisådär med det nu under helgerna och med allt som hänt men nu jäklar är det dags igen.

Var tom och köpte nya träningstights härom dagen så inga fler ursäkter :)

• ticcer

Jaha så kom sambons brors lila bebis efter 13 dagar efter bf... Är så klart glad för deras skull men samtidigt ledsen för vi hade precis börjat försöka när de berättade att de väntade barn och det känns så längesedan. Så när bilden på deras lilla gosse kom på sms blev jag bara ledsen, skulle ju själv varit i vecka 21 nu :( Känner mig misslyckad pågrund av missfallet och att det har tagit tid sen dess och ännu inget plus :( Svärmor har bara tjatat om barnbarnet medans det låg i magen hur ska det då bli nu när det fött? Usch orkar inte detta just nu känner jag. Fan all lust bara rann ur mig helt och hållet alltså :( Ingen motivation till denna månaden längre... Förlåt för deppigt inlägg, behövde bara skriva av mig lite. Nu ska jag ta nya tag med att sova och hoppas på att allt känns bättre imorgon :)

• efg

Tränar gör jag inte, hahahah. Men ni är duktiga som sysslar med sånt ;)

Första passen harr gått bra, snart på väg till tredje och sen helg! Ska bli så skönt med helg igen, man blir så trött av alla dessa nya intryck och allt men ja försöker ta det lugnt och inte stressa på inskolningen i onödan, :)

Jag förstår precis hur du menar ticcer :( harr har flera gånger tänkt stänga av allt som har media o göra för att slippa alla dessa "vi väntar barn" "inatt föddes bla bla bla" för ja blir bara för ledsen .. Glädjs ju för deras skull men längtan efter en egen blir ju bara värre. Våra plus kommer också. Och ja är verkligen ledsen för att du fick mf, ingen ska behöva gå igenom det :(

• ticcer

Tänkte köra en intressekoll, någon som skulle vara intresserad av en facebook grupp? :) vi har ju kommit varandra rätt nära tänkte jag :) så klart skulle gruppen vara hemlig så ingen annan kommer kunnna se att den finns och att man är med i den och så vidare :) Någon som ni skulle vilja vara med på? :)

• Mee

Ticcer: Jag är för en fb grupp. Har tänkt tanken själv flera gånger! :D

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober