Anonym (anonym) skrev 2014-10-09 19:52:35 följande:
Du tycker att detta är trådar som visar på hur kvinnor tvingas till abort mot sin vilja?
Tycker du på fullt allvar att det som skrivs i en av trådarna kommer att bli ett bra liv för föräldern och det barn som kanske föds?
Är det sådana familjekonstellationer som mindre aborter ska ge en våldsam pappa och en ung tjej som inte har någonstans att bo och ingen familj som kan hjälpa till?
"Valde att behålla barnet trots att min kille var emot det.. och i helgen blev han helt galen när han fick veta att jag inte fullföljt och gjort en abort så han gav mig en vecka att hinna flytta ut på..
Jag har ingen aning vart jag ska ta vägen.. Mina föräldrar kan jag absolut inte kontakta..
Tänkte gå till en tjejjour eller nått då han brukar va våldsam ibland men vet inte om man bara kan gå dit eller?"
och nu stämmer du in i kören för de som vill bestämma vad som är rätt och fel för kvinnan och barnet ifråga. grattis!
det är ju just det jag vill ha sagt, att man får absolut inte säga något kritiskt till någon som ska göra/har gjort abort, då är man kvinnoförtryckare. men när det gäller någon som väljer att inte göra abort, då flyger åsikterna om vad som är rätt och fel. man anser sig ha rätten att komma med åsikter om att barnet kommer få ett dåligt liv, men man får absolut inte anse att det är fel mot barnet att ta död på det. nej då jävlar ska man brännas på bål. hyckleri.
och åsikten att ALLA kan göra abort, och därför också bör i olika situationer, stämmer inte. alla kan inte göra abort. alla kan inte vara för det i alla situationer.
jag är personligen emot abort, det är min personliga övertygelse att det är fel, men jag skulle ändå aldrig kritisera någons val att göra abort.