Inlägg från: Stokke |Visa alla inlägg
  • Stokke

Bf juli 2015

Hej !

Jag hade bim förra måndagen alltså den 27/10. Plussade på tisdagen den 28/10.

Är superglad ????

Har varit en kickioff i helgen. Köpte alkoholfritt vin och hällde över till en flaska med skruvkork. Beställde alkoholfritt vin i barnen och smuttade på de vinet som jag blev bjuden på, innan jag hällde ut det i köket.

Ska rings mvc i morgon.

Är nervös över att få missfall. Har ont i nedre delen av magen, har läst att det är växtvärk. Vad tror ni?

• Stokke

Hej !

Idag är första dagen jag mår illa.

Jag är i vecka 6.

• Stokke

Hej!

Hur känner ni? Jag är så sjukt nervös för att det ska bli ett missfall ????

Har ont i magen i perioder. Är även lös i magen.

Har ni andra ont i magen?

Jag mår illa på kvällen ibland.

• Stokke

Ta detta på rätt sätt nu, men tack söta ni.

Detta är mitt första barn och första graviditet.

Jag är 30 + och över analyserar allt.

Har under 1 veckas tid försökt få tag på kvinnohälsan mödravården. I fredags ringde jag kl 08;05 och telefonkön var full! Suck

Var lika dant i måndags och onsdags ????

När ska de svara så jag kan boka en tid?!

Om jag räknar rätt är jag i V6. BF 20150707.

Jag har kort cykel, bara 26 dagar.

Funderar på att berätta på julafton. Om allt går som det ska, så är det exakt v12 ????

• Stokke

Hej. Fick idag till en telefontid hos bm.

Fick tid för inskrivning den 12/12 och bokade tidigt ultraljud den 29/12.

I morgon går jag in vecka 7.

• Stokke

Hej på er. Jag ska på kick off med jobbet 1 vecka innan inskrivning. Vi ska på spa. Jag vill varken bubbla eller bada i pool. Kommer självklart inte dricka vin. Men jag vill inte att mina kollegor ska få reda på min graviditet i vecka 10. Jag har inte ens berättar för mina föräldrar. Jag vill vänta tills efter v 12 och vårt tidiga ultraljud. Suck, hur kommer jag ur detta? Vi är bara 9 st så det går inte att försvinna i mängden.

• Stokke

Hej igen. Har läst på hemsidan att de inte utför några behandlingar på gravida innan vecka 12. Hade tänkt göra hammam det tar ett par timmar och är jätte sköt.

Vill helst inte berätta för chefen, förens efter jul ledigheten. Då är jag i v 14 och gjort ett tidigt ultraljud.

Vi ska bo över och det serveras mat och dryck. Orkar inte ta detta med mina kollegor innan ultraljudet.

Jag hoppade över en annan aktivitet med jobbet i oktober, då snackades det jätte mycket om att jag var gravid. Vilket jag inte var. Men jag är så glad att jag hoppade över, för just den helgen blev jag gravid ????

• Stokke

Gud, så långt tänkte inte ens jag.

Jag pratade med en vän som inte vet att jag är gravid. Hon tyckte att spa va än märklig aktivitet. Vem vill spaa med sina manliga kollegor och sin manliga chef?

Jag tänker att jag kan köpa en tonic i baren, det ser juh ut som gin och tonic ????

Vill verkligen inte berätta nu. Mina föräldrar vet inte ens. Och halva gruppen som ska med arbetar jag inte ens med.

• Stokke

Jag ska på inskrivning den 12 december.

Är nervös för att de säger att tyvärr du är inte gravid. Jag tog ett test bim +2 ett CB digital som sa gravid 1-2 veckor.

Funderar på att ta ett till nu. Vecka 8 i morgon. Nervös att graviditeten slutat, nervös över att inte ha ont på samma sätt som tidigare, typ värk i äggstockarna.

Ni som varit på inskrivning, får ni veta vilken vecka ni är i?

• Stokke

Hej,

Idag kom min chef och sa - jag hörde att du gillade vitt vin så jag köpte en Box till affärsplaneringen på torsdag.

Jaha, hur ska jag komma ifrån detta då tänker Jag. Ska jag köpa en flaska alkoholfritt och försöka skifta och fylla på mitt glas med alkoholfritt vin?

Suck vill inte berätta än. Utsökta att jag tjatar men jag orkar anser att mina kollegor inte har med detta att göra.

Svar på tråden Bf juli 2015