Inlägg från: Stokke |Visa alla inlägg
  • Stokke

Bf juli 2015

Mecros skrev 2015-02-25 08:52:13 följande:

Jag har blivit kallad på kurs i Zürich och Tyskland. Om 3 veckor en 5 dagars kurs... Jag vill inte :'((( hade jag inte varit gravid hade jag varit jätte glad över att få åka. Men jag vill inte flyga pch jag vill inte sova borta... Vad fan gör man? En utbildning som den här kostar ca 50 tusen.

Hej!

Vad kul med en utb.

Varför kan du inte sova borta?

Vilken vecka kommer du vara i när utb är?

Är ni flera ifrån jobbet som ska åka?
  • Stokke
    Mecros skrev 2015-02-25 11:13:46 följande:
    Ja det är det. Det handlar om hur man arbetar i en höghastighets maskin och dess styrsystem. Allt tekniska är ju roligt och det är något jag göra.. Men ryktet är känt vad dem brukar göra under dessa kursdagar. 8-16 kurs sedan ut och äta sedan gå på inrökt klubb och festa järnet... Jag kan liksom inte hålla ögonen öppna efter kl 20. Kag kommer att vara i v24 när jag åker, det går säkert bra med magen och allt det men jag vill bara inte vara hemifrån pch flygrädsla blir inte

Mindre för att jag är gravid...
    Ehee efter middagen går du och lägger dig.

Köp med dig en massa tidningar, eller en bra bok, eller ljudbok.

Att flyga till Zürich går fort.

Ta en eller två dagar semester efter utb, för att njuta och bara vara hemma.

Allt löser sig, lycka till :)
  • Stokke
    Hejhejhej skrev 2015-03-03 16:35:40 följande:

Åh var ju på mitt inskrivningssamtal idag och lyfte min oro över att jag inte vetat och druckit. Kände inte alls som jag fick mycket stöttning i det så det känns fortfarande jobbigt. Men får försöka glömma det. Kan inte göra det ogjort... Tyvärr

Men jag fick iaf höra den lilles hjärtslag. Det lät så bra så!

Kul med alla lyckade RUL, nu håller jag tummarna för mitt på fredag ! Det kan väl ni med :)

Usch, klart att BM skulle ha stöttat dig.

Fokusera på det som är bra nu.

Kul med hjärt ljuden :)

Spännande med RUL på fredag ! Håller tummarna
  • Stokke

Hallå hallå!

Hur mår ni?

Gud så skönt att vi är inne i mars, bara april, maj, juni och sen är det juli :)

Längtar ni massor?

Hoppas alla har haft en fin dag!

• Stokke

Vill någon uppdatera BF listan? Jag hittar den inte.

Tack på förhand

• Stokke
    Ellonbellon skrev 2015-03-14 10:22:48 följande:

I torsdags köpte vi äntligen en vagn, det skulle bli en Super Nitro, men så blev det en Duo Edge i denimblå istället. Köpte en 2014 års modell så det blev lite billigare än årets modell i alla fall. Nu måste vi köpa lakan till den, men vi har hälsofilt som jag tror kommer räcka som "täcke" i sommar. Ska också köpa någon leksak att fästa i vagnen och så funderar jag på hur vi ska göra med skötväska. Finns många fina men jag tycker 1000 spänn för en väska är för mycket, så jag funderar på att bara köpa en vanlig väska, eller ta någon av dom vi redan har. Ska kika lite på det idag och se vad en skötväska har för fördelar jämfört mot en vanlig väska.

Annars så känner jag att det börjar väl bli dags att fixa skötbord och sånt. Vi har en bedside crib, så spjälsäng kan ju vänta i vart fall en liten stund. Men skötbord vill jag nog definitivt ha klart före han kommer.

Hur går det för alla andra med inköpen?

Jag har inte köpt något än, men jag jag tittat runt.

Vill ha en stokke sleepi mini i början, den går att bygga om till en större säng sen.

Vi ska tapetsera om vårt gästrum. Det kommer bli det nya barnrummet.

Tänker mig en fondvägg med Josef Franks mönster elefanter, vita elefanter och grå bakgrund.

Bara 15 veckor kvar för mig nu, som har BF 4/7. Längtar längtar. Känns dock länge, juli känns som en evighet bort.
  • Stokke
    soturi skrev 2015-03-15 22:23:08 följande:

Ja, jag hade tänkt börja med GP-ansökan men det är en djungel! Måste berätta för min chef imorgon först, har iiiinte gjort det än då jag väntade på förlängt vikariat och nu har jag fått de så :p har ju rätt att bli hemma från mitten av maj, men om allt går som jag vill så jobbar jag till mitten av juli. Ansöker ändå om gp från mitten av maj och sen får jag se om jag använder det, kan ju gå ner lite i tjänst istället :)

Jag har fått tid till 25 veckors kollen den 9e april, ska bli gott att få göra något bebisaktigt! Här hemma har vi tagit det väldigt försiktigt med alla bebis saker, bara nu nyligen fick jag med sambon och köpa vagn, några klädesplagg som räcker den första tiden, och när jag kom hem från jobbet en morgon hade han varit och hämtat hem en spjälsäng som han hade monterat. Längtar så! Blir alldeles lipig!

Har upptäckt att jag har börjat svettas om fötterna på nätterna, något så in i bomben! Vad händer?! Fötterna och ljumskarna! Helt genomvidrigt haha!

Oj, har du inte sagt något till chefen alls innan? 2månader innan du planerar att gå hem ska du ha berätta, för att arbetet ska bevilja dig föräldraledighet.

Arbetar du på en stor arbetsplats? Kommer chefen ha lätt att ersätta dig?

Hoppas det går bra att berätta och att chefen bli glad för er skull. Lycka till ! Håller tummarna :)
  • Stokke
    KramKolan skrev 2015-03-17 08:01:21 följande:

Happy me!!! Fick hem papper igår att min graviditetspenning blev godkänd! Så när v.33 börjar går jag hem och kan njuta av sommaren och graviditeten hemma med mina barn! smile2.gif

Känns så himla skönt att veta!! 12 veckor kvar att jobba och då ska vi hinna med en vecka utomlands, lediga dagar runt påsk och lite lovdagarna

Vad bra att det blir bra för er :)

Vilken datum har du BF?

Själv ska jag jobba 11 veckor till, har BF 4/7 och planerar att jobba Maj ut. Kommer kunna ta flex och komp (2-3 veckor) innan min förändapenning börjar (två veckor innan beräknad födsel).

Känns toppen att kunna börja räkna er.

Ha en fin dag !
  • Stokke
    MiaIa90 skrev 2015-03-17 08:12:03 följande:

Hej har ni börjat tänka på namn?
    Vilka av er vet vilken kön de blir på bebis?
    Här tror vi pojke och bm på rul tyckte de med.
    Hoppas på att få göra ett extra ul i vecka 32-33 sen:).
    Är GBP opererad också.

Hallå !

Vi väntar en liten kille, planerat namn är Sigge.
  • Stokke
    Sunnanvind skrev 2015-03-19 07:36:00 följande:

Vi ska få vår tredje kille och har ju redan tagit de namnen vi tycker har varit bäst! Har en Sigge sen tidigare och varit mycket nöjda med det namnet!

Nu är det jättesvårt med att komma på namn! Tjejnamn är lättare hahaha

Vad kul att höra, många "äldre" säger att Sigge är en katt eller en hund.

Men jag gillar Sigge jätte mycket.
Svar på tråden Bf juli 2015