Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

Bf juli 2015

Vet inte om jag skrivit här redan, verkar finnas två bf i juli-grupper. Men jag är beräknad till 8 juli cirka. Var på VUL igår och fick se och höra det lilla hjärtat. En fantastisk känsla!

:)

• Ellonbellon
    lillefröe skrev 2014-11-20 08:31:43 följande:

verkar vara många som får göra VUL. Jag undrar bara hur ni får göra det? Jag är också skitnojig, men inte får jag göra vul ändå :(. De anser att det är onödigt med extra strålning om man inte blöder. 

Känns olidligt att vänta tills i mars någon gång för att få veta att någonting lever där inne. 

Jag betalade för att göra vul.
  • Ellonbellon

Jag är så trött, sitter på jobbet och sover med huvudet i ena handen typ. Vet inte hur jag ska hålla mig vaken på eftermiddagarna! TIPS???!!

Har bokat in mig flera gånger på "möten" och setat och halvsovit i 30 minuter på mötesrummet, men det börjar bli lite ohållbart :P

• Ellonbellon

Jag har haft mensvärksliknande "smärtor" (men det är ju inte en smärta) sedan äl+3 och nu är jag i vecka 8. Har sett levande foster på ul. Det är helt normalt och är växtvärk. Inget att oroa sig för alltså, snarare tvärtom :)

• Ellonbellon
    Lady_SW skrev 2014-11-25 14:33:50 följande:

Konstig fundering kanske... Men håller ni in magen på dagarna? Jag är rätt liten så den syns väl annars, vill ingen ska se ännu är bara i v 7... Men får lite ont när jag håller in den för länge, då kommer växtvärken väldigt hårt.

Jag använder kläder så att jag kan "släppa ut den", det är väldigt obekvämt att dra in. Men jag gör det vid tillfällen då kollegor och så skulle kunna se. Är i vecka 8...
  • Ellonbellon
    Lady_SW skrev 2014-11-25 16:48:52 följande:
    Jag jobbar som PT och har tröjor som är rätt tighta med min logga på. Får köpa stora tröjor och köra utan logga ett tag, hoppas klienterna inte frågar varför
    Ah, det är nog ingen klient som undrar, snarare kanske arbetsgivaren Tungan ute
  • Ellonbellon
    Serendipitet skrev 2014-11-30 20:40:44 följande:

Fortsatte blöda lite idag. Rödare flytningar och mer smärta främst nere i magen på höger sida. Så åkte in till gynakuten för att kolla så det inte var utomkved. Det var det inte men inte heller en graviditet i v. 7+2. Bara hinnsäck och inget mer. Så MA. Ska ta blodprov på tisdag igen och jämföra med dagens. Läkaren hoppades att kroppen skulle komma igång ordentligt annars skulle jag få hjälp att avlägsna den. 

Så lämnar nu tråden då det inte blir någon julibebis. Lycka till ni andra. 

:( Vad tråkigt! Hoppas du snart är "på banan" igen. Sa dom när den hade avstannad? Var det länge sen? Kramar till dig!!
  • Ellonbellon
    eescala skrev 2014-12-03 11:52:24 följande:

Asså in som gnäller för att era symtom försvinner är de så nödvändigt att må skit och inte kunna göra något på dagarna så ta mitt!

Har mått precis lika dåligt sedan v4 så hade varit glad om jag slapp syndromen så tycker folk gnäller på tok för mycket med tanke på att skulle ni ha syndrom skulle ni ändå bara gnälla över de. Va glada att era kroppar tar emot graviditeten på ett bra sätt för de har inte min den som vill bytta varsågod!

P.s trodde ni försökte ha en POSITIV tråd men detta börjar mer likna en gnäll tråd d.s

Alla har rätt att vara oroliga och söka hjälp eller tröstande ord. Om man haft symptom som en dag bara är borta så blir man självklart väldigt orolig, det säger ju sig själv. Alla har rätt att skriva om det som berör dem, oavsett om det är något du anser som positivt eller negativt. Jag föreslår att du skapar en egen tråd med egna regler om denna tråden inte passar dig.
    Magnolia10 skrev 2014-12-03 10:58:29 följande:

Denna ständiga oro alltså!! Sen i lördags har mina symtom försvunnit, förutom molvärk till och från. Tycker det är så jobbigt att inte veta hur det står till därinne! Läser man på FL så innebär det ju garanterat ett MA när symtomen försvinner dessutom. Har ett privat UL inbokat den 16/12 men det känns ju som en evighet!!! Är i v 8+0 idag...

Förstår du det känns, jag har få symptom. Lätt illamående ibland, lite yrslig ibland, lätt ont i brösten. Det enda jag har är egentligen ont i svanken och denna trötthet. Klart man blir orolig! Jag har mitt ul i februari, men tror jag ska boka in ett privat före jul så man får se att den lilla fortfarande lever. Men du har ju molvärk i alla fall, så det betyder att livmodern växer! :)

• Ellonbellon

Jag går in i vecka 10 imorgon och har upplevt en "nedsving" denna veckan (vecka 9). Vecka 8 hade jag däremot mycket växtvärk.

Men jag känner fortfarande växvärk ibland, och trött är jag verkligen.

Men i övrigt "känns det mindre" denna veckan. Antar att man har såna veckor också! Och jag tror det är olika veckor för alla :)

• Ellonbellon

Ha inte ångest!
    Det är så otroligt liten risk att det ska ske något. Jag tror inte du har förstört något :)

Men skönt att det är över! :)

Svar på tråden Bf juli 2015