Bf juli 2015
Kanske kommer en riktig omgång sparkar i em då. Vi får hoppas på det. Annars så är rådet här att dricka 3 glas iskallt vatten ich sedan lägga sig på vänster sida i 30 min. Det ska tydligen få fart på dem
Kanske kommer en riktig omgång sparkar i em då. Vi får hoppas på det. Annars så är rådet här att dricka 3 glas iskallt vatten ich sedan lägga sig på vänster sida i 30 min. Det ska tydligen få fart på dem
Jag vet inte om jag var jätteorolig egentligen, var nog mer att jag kände att det är bättre att kolla upp i tid än att vänta tills man verkligen blir superorolig. Men i alla fall så fick vi en fin kurva och han rörde sig massor så klart. Jaja, jag hoppas det inte blir fler vändor förrän det är dags ;)
Vad är TUL? Tillväxtultraljud??
Här är min mage idag då, 38+3 :)
Bara 12 dagar kvar nu. Vill så gärna att han ska komma ut, men samtidigt vill jag inte bli av med mina lediga dagar! Men men, tänker att han kan komma om en vecka, då förlorar jag bara bara 7 dagar (bor inte i Sverige).
Är nog dock mer rädd att behöva gå över tiden, har ingen lust att ha det så här i fyra veckor till!
Här är den sista listan jag gjorde, men det är bättre om alla hjälps åt denna gång för jag pallar inte :)
BF-Lista
4 juli
Stokke
7 juli
Moritzia, 30 år. Bor i Borås, första barnet.
8 juli
Liten till, 30 år. Andra barnet.
Jennie1. Första barnet.
9 juli
Ellonbellon, 29 år. Pojke. Bor i Oslo, första barnet.
11 juli
Anehhs. Flicka. Första barnet.
16 juli
faerie. Pojke.
19 juli
bullenochgrisen, 25 år. Bor i Stockholm, första barnet (andra för sambon)
20 juli
isaochbel, 35 år. Pojke. Bor i Madrid, tredje barnet.
21 juli
Mecros. Första barnet.
28 juli
ohhello, 26 år. Första barnet.
Jag gick in i vecka 40 idag med mycket mensvärk så för min del hoppas jag att det fortsätter till värkar :-P
Men det lär nog dröja ett tag till. Man kan ju hoppas, han är definitivt färdigbakad i alla fall
Jag känner min tapp utan problem. Den är precis precis vid "ingången" nu och väldigt mjuk och lite öppen. Har dock varit så en vecka. Är ni inte mogna alls kan den vara väldigt långt bak och hård och svår att hitta.
Men, fråga bara om dom brukar känna på tappen eller om man inte gör så. Dom har hört det förr...
Imorse trodde jag också det var på väg att dra igång, men det lugnade ner sig till slut. Hade i alla fall helt sjukt mycket mensvärk. Var också väldigt illamående och dålig i magen. Slemproppen fortsätter komma lite nu och då.
Jaja. Var till läkaren idag och han trodde inte att det blir övertid på mig, men som han sa så vet man ju inte det, men han tyckte "det såg så ut". Vi får väl se.
Jag hoppas han kommer nu i helgen! Sjukt jobbigt med värmen också. För två veckor sen gick det ganska bra men vecka 40 kanske är en "magisk gräns" för vad som känns acceptabelt i värmeväg ;).
4 dagar kvar. Lider av värmen, sväller upp en del men inte lika mycket som ni! Slemproppen har gått i omgångar och jag är bara så less nu! Magknip ibland, sammandragningar och nedåtpress men ingen bebis... han får gärna komma i natt
Klarar inte av att vara inne, så jävla varmt, sitter i skuggan på altanen hela dagarna och lider. På kvällen blir man ju lite mer människa men då har jag setat sönder fogarna så man orkar knappt leva. Jaja... Aldrig blir man väl nöjd
Nå nu är jag mindre orolig. Fick en sån himla fin & trevlig doktor idag som förklarade allt pedagogiskt och noga. Vi tittade med ultraljud på bebisen, och han skulle precis försöka kolla könet när en annan doktor knackade på och ville använda stora maskinen (de har en stor avancerad med tv på väggen i ett rum, samt små inte lika avancerade inne i sina rum). GISSA min frustration!! Alltid när jag kanske skulle fått veta könet på vår bebis så har något kommit i vägen. Det bara är så att jag ska få vänta tills hen är förlöst tydligen!
Men annars såg allt fint ut, bebisen är fortfarande lite högt upp, väger ca 2,8kg, lever på fint där inne och är fortfarande beräknad 28/7. Tror det nog kan bli ett augustibarn dock.
Något lustigt dock, är att varje gång jag varit på ctg så får jag så himla mycket sammandragningar resten av dagen/natten. Har varit så alla gånger nu.
Nu gick sista delen av slemproppen också. Vet att det inte betyder något men man kan ju i alla fall hoppas!
Eller jag vet ju inte om hela gått men det kom ut en bra mycket större klump än tidigare så tror inte det kan vara mycket kvar.