Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

Bf juli 2015

Jag tycker inte det är jättesvårt om man vet vad man letar efter. Men det är många andra ljud som kan likna hjärtslag, så en idé är ju att lyssna på youtube, och kolla kommentarerna, för många tror att dom spelat in fostrets hjärtljud, men det har dom inte.

Man kan få leta en stund, och beroende på hur och var den ligger är det olika svårt att finna, det kan handla om att flytta den ett par millimeter bara.

Jag gick in med inställningen att det ÄR svårt att hitta ljudet och att det inte betyder något om man inte själv kan finna det! Men det är mer en kul grej, inte en försäkring.

• Ellonbellon

Jag var inte ett dugg nervös. Men så har jag i och för sig jobbat i flera år och precis gift mig, så det chockade nog inte heller.

Men jag var också noga med att inte ursäkta mig, jag har all rätt i världen att vara en människa. Jag är inte jobbet! Chefen blev glad för min skull och så inget mer med det. Naturligtvis ställer det till en del bekymmer som måste lösas, men det är inte mitt problem.

• Ellonbellon

Jag mår ganska bra. Lite humörsvängningar, drömmer massor av knepiga drömmar.
    Har foglossning, men fått lite övningar av jordemor så jag sträcker ut varje kväll, och det har blivit lite bättre faktiskt. Kan dock inte gå så långt och att stå för länge gör att svanken värker rejält.

Svårt att ligga och sitta i soffan, tidigare kunde man ju sitta som man önskade men nu känns det i höfterna.

Håret tycker jag inte påverkats så mycket, kanske lite mer lockigt, men har ju haft det förut så vet inte riktigt... Däremot har jag hormonhuvudvärk from hell ungefär 3 dagar var eller varannan vecka. INGET hjälper. Det är helt fruktansvärt.

Tuttarna typ sticker hela tiden. Det värker lite i magen, som att den växer. Lyssnade på ett väldigt starkt och fint hjärta igår!

Om två veckor är det dags för RUL. Längtar som bara den, vill veta att allt ser fint ut och vad det blir för sort :) Tror också att jag känner bebisen, men är inte helt säker :)

• Ellonbellon

Jag dricker tran, för jag är så otroligt dålig på att äta fisk. Men det var bm som sa att jag skulle göra det.

Åt folsyra till typ vecka 15, men sen fick det räcka...
    Det är det enda :)

• Ellonbellon

Om 24 timmar är jag på rul. Vad segt dom sista veckorna har gått! Vill bara veta att lillen mår bra och gärna vad det blir. Gravid är jag och jag har ju känt både sparkar och hört hjärtat men man vill ju veta att allt ser bra ut. Men snart så...

• Ellonbellon
    Liten till skrev 2015-02-05 19:06:13 följande:
    Hur gick det på rul?
    Det gick jättebra! :) Allt såg fint ut och det blir en liten pojke :)
  • Ellonbellon
    KramKolan skrev 2015-02-19 10:31:45 följande:

Rul gick kanon och bebisen mådde jättebra! Tillbakaflyttad en vecka så bf blir 27 juli.

Skönt att allt såg bra ut! :)
  • Ellonbellon
    Sunnanvind skrev 2015-02-25 10:43:31 följande:

Är det någon mer som har konstant jätteont i huvudet? Alvedon hjälper inte. Mina järnvärden var bra, när de togs i början av jan.

Tips på vad jag kan göra, tack!

Jag hade det i några veckor, men inte konstant. Tre dagar höll det i sig och kom minst en gång i veckan. Det var hormonhuvudvärk och INGENTING hjälpte. Det var bara att vänta ut det så min BM. Låter ju som att det kan vara samma om det inte hjälper med alvedon.

Mitt kändes som att det satt i ryggen, men smärtan var i huvudet. Som en munkhatt typ. Alltså hela ovandelen av huvudet.
  • Ellonbellon

Jag har väldigt mycket foglossning och skulle bli sjukskriven, men nu måste jag vänta till på måndag. Hoppas på att jobba 50% från måndagen. Blir fan galen snart.

Men utöver det går det bra. ;)

• Ellonbellon
    ohhello skrev 2015-03-14 10:06:27 följande:

Agentkia: Haha! Ja, det är ju ett tag kvar.. Men tyckte den såg så ängslig ut med bara madrass där mot väggen så kunde inte låta bli. :)

Vad kul!
    Men kanske du måste ta ut madrassen och lufta den och skaka ur den och kanske tvätta lakan och sånt en gång innan bebis ska ligga där :).

Svar på tråden Bf juli 2015