Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

Bf juli 2015

I torsdags köpte vi äntligen en vagn, det skulle bli en Super Nitro, men så blev det en Duo Edge i denimblå istället. Köpte en 2014 års modell så det blev lite billigare än årets modell i alla fall. Nu måste vi köpa lakan till den, men vi har hälsofilt som jag tror kommer räcka som "täcke" i sommar. Ska också köpa någon leksak att fästa i vagnen och så funderar jag på hur vi ska göra med skötväska. Finns många fina men jag tycker 1000 spänn för en väska är för mycket, så jag funderar på att bara köpa en vanlig väska, eller ta någon av dom vi redan har. Ska kika lite på det idag och se vad en skötväska har för fördelar jämfört mot en vanlig väska.

Annars så känner jag att det börjar väl bli dags att fixa skötbord och sånt. Vi har en bedside crib, så spjälsäng kan ju vänta i vart fall en liten stund. Men skötbord vill jag nog definitivt ha klart före han kommer.

Hur går det för alla andra med inköpen?

• Ellonbellon

Vi väntar på att få lite bebiskläder från en vän som födde i december, och hoppas på att ha så vi klarar oss på det de första månaderna. Tycker kläder är så tråkigt eftersom de växer ur allt på en gång. Roligare sen när de i vart fall kan ha det någon månad ;).

Vad gäller skötbord så är vi också på jakt efter något som har lådor/skåp/hyllor. Vi kan inte ha skötbordet på badrummet så det måste vara praktiskt. Är lite inne på en byrå med möjlighet att sätta på en skötbräda, men vill gärna ha produkter och sånt lättillgängligt också.

• Ellonbellon

Jag skiter i vad chefen tycker. Det är inte deras kropp. Jag jobbar för att ha råd att leva, jag lever inte för jobbet. Jag är 50% sjukskriven och kommer nog vara det fram till det är dags, alternativt blir jag 100% sjukskriven. Jag tänker inte slita ut varken kropp eller sinne för jobbets skull. Jag får absolut inget för att gå omkring och ha ont och eventuellt få långvariga men om jag inte tar det lugnt.

Tycker ni kan säga åt era chefer att det är så det ser ut, och att du är sjukskriven för att läkaren och du önskar att ni ska kunna komma tillbaka i arbete när mammaledigheten är slut istället för att bli riktigt långvarigt sjukskriven. Stå på er!

• Ellonbellon

Vad skönt att det börjar närma sig för er!
    Jag är ju hemma på 50% nu och om jag inte blir 100% sjukskriven så jobbar jag till 12 juni, vilket känns så långt bort. Jag vill dock spara semestern till bebisen kommer, så det får gå bra. Har ju tre veckor som jag måste vara hemma (bor inte i Sverige) före födseln så får räkna ner till det.

Ska ta ut flextid nu i påsk, men har ändå bara några dagar så det är inget att spara på.

• Ellonbellon
    ohhello skrev 2015-03-24 12:24:01 följande:

5 dagar kvar på min långtidssjukskrivning. På måndag ska jag till min läkare och diskutera partiell sjukskrivning, så att jag kan jobba men med kortare dagar. Ser framemot det, är så himla tråkigt att bara gå hemma?

Har visserligen två hundar att sällskapa med men ändå, man kan inte städa hemma varje dag och jag börjar få så himla ont i ryggen av att mest ligga på soffan och läsa.

Imorgon ska jag på möte med min chef och gå igenom hur vi kan göra det lättare för mig på jobbet. Skönt! Vill ju helst försöka hålla mig kvar på jobbet tills jag går på mammaledigt (hade tänkt gå den 15:e juni).

Så skönt att du i alla fall känner dig redo att komma tillbaka! :) Jag är sjukskriven på 50% men tycker att det ibland blir ganska tråkigt det också... Men det är ju i alla fall lite hjärngympa att jobba halvdag ;)
  • Ellonbellon
    ohhello skrev 2015-03-24 18:02:08 följande:

Ja, jag vill testa att jobba iallafall så får vi se hur det går. Är ju arbetsledare så nu när det närmar sig högsäsong och vi måste lära upp nya arbetare så kanske mina sysslor blir lättare då jag slipper ta så stor del inom själva städningen. :) Vi får se vad jag & min chef kommer fram till imorgon! Allra mest saknar jag ju det sociala som arbetet tillför, mina kollegor & hotellgästerna.

Hoppas det blev bra! :) Förstår att det man saknar det sociala. Får se om jag blir sjukskriven 100%, kommer säkert klättra på väggarna då...
    Trassla skrev 2015-03-25 09:34:18 följande:

Tjenare mammor.

Tror jag bara behöver skriva av mig lite.

Att sitta vak åt en nära anhörig när man är gravid är inget jag rekommenderar.

Både kropp och psyke tar enormt med mer stryk än annars. Hormonerna gör att det är svårt att hålla sig lugn.

Fuckin jävla skit cancer!!!!!!!

Jag tycker det har vart tufft tidigare. Men detta är ju löjligt. Ingen stilla gråt här inte. Hysteriskt hulkande.

Inne på dygn 4 och hon bara tuffar på.

Ingen människa ska behöva lida såhär. Hade hon vart en hund hade det vart över för 4 dygn sedan när hon sa ifrån sig allt livsuppehållande. Säger det igen. Fuck cancer!!!!

:( Hoppas det snart är över, så hon slipper lida!! Även om det är hemskt när det är över så har hon i alla fall lämnat sitt lidande. Kram till dig!! <3

• Ellonbellon

Jag har nio vecka att jobba kvar... nästa vecka är jag ledig så den räknar jag inte in :)

Känns skönt att det inte är så länge kvar. Tror april går fort men maj lär nog stå still :P

• Ellonbellon
    soturi skrev 2015-04-05 13:21:11 följande:

Hjälp! Mina bröst KLIAR! Inte nog med att det rinner om dom, nu kliar dom så jag blir tokig, vad kan man göra?? Har smörjt in dom med fetaste salvan jag äger men det lindrar inte ens lite :(

Jag har till och från problem med att brösten och magen kliar, det är huden som spricker och då kliar det. Jag smörjer in med kräm så mycket jag bara kan och går utan BH så mycket jag kan också, då kliar det mindre.

Tyvärr läcker mina bröst också men tycker det är enklare att ha en tröja med lite mjölkfläckar än att det ska klia.

Har letat tips men det tycks inte finnas något som hjälper. Däremot tycker jag det är skönt när mannen smörjer in magen med någon kräm. Det är väl det där med omtanken som gör halva grejjen. Har inte bett honom smörja in brösten än men gissar att han inte skulle ha något emot det ;)
  • Ellonbellon

På tisdag går jag in i vecka 28 och den senaste veckan har varit "tung". Alltså magen känns tyngre, och den är mer och oftare spänd än tidigare. Bara lite obehagligt, inte ont. Kan dock inte ligga på rygg längre, och sidan är inte heller skönt längre, vet inte hur det ska gå? Har ju foglossning också, som dock känns bättre nu efter vila från jobbet. Ska till läkaren på onsdag och då hoppas jag på att utöka 50% sjukskrivning till 100%, för det har verkligen varit bra för min kropp att slippa sitta på jobbet och stressen man får där.

Annars är lillkillen livlig och han känns mycket starkare än tidigare. Har ju känt honom starkt i tio veckor, men nu är det mer kraft. Dessutom blir det väl lite trängre där inne så det påverkar väl säkert också.

Bara tre månader kvar... :)

• Ellonbellon

Är i vecka 29 och det mesta är tungt nu. Är 100% sjukskriven för foglossning också så vissa dagar är ganska sega, men för det mesta går det bra.

Har väl köpt det mesta av stora saker, så inte så mycket kvar på den punkten heller...

Pysslar mest med att förbereda första året-bok ;)

Svar på tråden Bf juli 2015