Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

Bf juli 2015

faerie skrev 2015-05-07 11:30:55 följande:

Idag går jag in i vecka 31. En kollega slängde ur sig ett klumpigt "det där kommer nog bli en stor historia!" om min mage. Suck...har känt mig väldigt nere och tillbakadragen, lättirriterad och sur på senaste. Orkar ingenting och har ingen lust. Känns som om jobbet är helt meningslöst och har egentligen viljan att ta tag i saker där hemma, men när jag väl kommer hem är jag så mentalt slut av all ältan att jag inte pallar. Räknar bara ner dagarna tills jag kan gå ifrån jobbet nu. 

Kroppsligt mår jag dock bra, känner lite mer ryggvärk och får fortfarande ganska ont av att gå snabbt (sammandragningar eller kramp, vet ej men det är inte bekvämt i alla fall). Har börjat sova lite sämre nu, lillen ramlar runt därinne och det känns ju mer och mer allt eftersom han blir större.

Är det fler än jag som inte bara känner sig glada? Jag är helt uppgiven, och självklart längtar jag efter lillen, men just nu känns det mesta tungt. 

Jag är sjukskriven 100% av foglossning men vart också sjukt trött och less på jobbet innan jag gick. Kändes bara så meningslöst! Nu är jag less på lite av allt, har väldigt stor mage så sover dåligt på grund av det och väldigt ont i fogar och rygg. Orkar ingenting, måste kunna sitta med ofta etc. Är i vecka 32! Man får tycka att allt är lite sKit ibland och längta tills det är över.

Mest irriterad är jag över att jag bor i ett land där jag bara får vara hemma 8 månader. Har tio veckor semester efter det, men tänkte spara en eller två till sommar och jul. Pappan har ju tio veckor efter det också, men tycker/tror inte att sonen är redo för dagis vid ett år
  • Ellonbellon
    faerie skrev 2015-05-07 11:55:37 följande:
    Skönt att inte vara ensam om att vara less. Jag är inte så less på gravideteten i sig, den tycker jag mest är mysig och kul, men livet i allmänhet känns trist just nu. Sitter på jobb och drömmer mig bort liksom. Har inga vettiga arbetsuppgifter nu och ingen motivation att ta tag i något....

Var bor du om jag får fråga? Trist att bara få 8 månader :(
    Jag är inte heller less på själva graviditeten, men lite på allt runt omkring. Svårt att förklara! Är dock lite less på att ha foglossningen, och nu de senaste nätterna har jag inte sovit bra på grund av att jag inte längre kan ligga bra på sidan (heller), så det är svårt att finna en sovställning... Är lite trött på att ha ont och att vara trött, men inte på att vara gravid :D

Bor i Norge. Jag får 8 månader och sedan har pappan 10 veckor. Jag hade hellre haft 1.5 år eller i alla fall ett år, men det blir 10 månader ungefär med semesterveckorna.
  • Ellonbellon

Fina babynests! Min moster sydde åt mig då jag inte tror att jag kan sy det själv. Det blev lite låga kanter tyckte jag, men det duger fint. Hon körde 100% bomull, det var väldigt viktigt (sa hon). Hon är väldigt duktig på att sy så det kanske är ett tips om fler ska sy själva :). Och så måste man tvätta tyget före.

Ang. Att alla säger att ni har stor mage, jag gillar min stora mage! Jag ligger på översta strecket på min kurva och många tror att jag snart ska föda! Visst är det tungt och i vägen, men blir bara glad att det syns, så var stolta istället för att ta det som något negativt! Ert barn mår ju bra! :)
    Jag ser det som positivt, alla erbjuder plats på t-banan till exempel :D

• Ellonbellon

Här kommer min mage, den är tagen förra veckan, vecka 32 :)
    Igår gick jag in i vecka 33 och jag känner mig ännu större än när bilden togs (i fredags).

Fina magar ni har allihop!!!

• Ellonbellon

Igår gick jag in i vecka 34. Tycker veckorna rinner iväg! Alla inköp är klar, har varit sjukskriven ett bra tag nu så det är väl därför

Ikväll ska vi på födelseförberedande kurs. Tror du blir väldigt nyttigt för mannen, som någon annan skrev så läser han ju inget! Är lite orolig för längden på kursen, nästan sex timmar. Känns inte jättebra när man inte klarar av att jobba ens...

Hur går det för er andra med inköp? Ska vi göra en bf-lista? Jag sitter på mobil, kan göra en fin sen om ni skriver er info om ingen annan orkar!

Jag har bf 9 juli, en pojk. 29 år, första barnet. Bor i Oslo. Enligt appen borde bf vara 5 juli men det verkar som att de lägger på fyra dagar på bf här, är lite förvirrad men kör på 9 juli

• Ellonbellon
    HjärtaBF-ListaHjärta

4 juli
    Stokke

7 juli
    Moritzia, 30 år. Bor i Borås, första barnet.

8 juli
    Liten till, 30 år. Andra barnet.
    Jennie1. Första barnet.

9 juli
    Ellonbellon, 29 år. Pojke. Bor i Oslo, första barnet.

11 juli
    Anehhs. Flicka. Första barnet.

16 juli
    faerie. Pojke.

19 juli
    bullenochgrisen, 25 år. Bor i Stockholm, första barnet (andra för sambon)

20 juli
    isaochbel, 35 år. Pojke. Bor i Madrid, tredje barnet.

21 juli

Mecros. Första barnet.

28 juli
    ohhello, 26 år. Första barnet.
  • Ellonbellon
    HjärtaBF-ListaHjärta

4 juli

Stokke

7 juli
    Moritzia, 30 år. Bor i Borås, första barnet.

8 juli
    Liten till, 30 år. Andra barnet.
    Jennie1. Första barnet.

9 juli
    Ellonbellon, 29 år. Pojke. Bor i Oslo, första barnet.

11 juli
    Anehhs. Flicka. Första barnet.

16 juli
    faerie. Pojke.

19 juli
    bullenochgrisen, 25 år. Bor i Stockholm, första barnet (andra för sambon)

20 juli
    isaochbel, 35 år. Pojke. Bor i Madrid, tredje barnet.

21 juli

Mecros. Första barnet.

28 juli
    ohhello, 26 år. Första barnet.
  • Ellonbellon

Jag har också foglossning, varit sjukskriven i ett par månader nu på grund av det. Jag lider också av ont i svanskotan, så jag kan inte sitta mer än ett par minuter, och så måste jag stå, men klarar inte det, måste ligga, får då ont av det, ja det är ett helvete!

Men hur som helst, tänk på hur du går så att du inte vankar fram, du ska gå med lite höga knän. Som Liten till säger så ska du inte ha benen i kors. Du kan också göra lite övningar som är bra för att "återta" kontrollen, gissar att du får hjälp av fysion till det, om inte kan jag skriva de övningar jag gör (jag gör dock väldigt få då jag har väldigt ont och vi försöker bara hålla det i schack).

Det bästa av allt - dammsug inte. Det är en enformig, sne, rörelse som ofta gör det värre. Inget jag lider av att slippa ;) (fast man gör ju saker ändå, och då märker man fort att det var dumt...)

Ta hand om kroppen!!

• Ellonbellon

Just ja, jag behövde sitta på en sån sittring för att lätta på trycket på svanskotan... Det funkade okej!

• Ellonbellon
    Mecros skrev 2015-05-23 21:51:26 följande:

Tänkte precis skriva och fråga detsamma. Jag har ont högst upp i magen.. Precis under bröstpartiet. Men som sagts så kanske det är halsbränna? Tänkte också på moderkakan det första jag gjorde :/

Jag får också mycket sammandragningar, någon mer som får mycket? Jag har ca 20 st på en dag.

Jag har också många sammandragningar. Inte räknat men ligger nog omkring 10-20 på kvällarna (oftast då dom kommer). Beror på om jag gjort mycket, hur mycket lillen rör sig och hur mycket mannen håller på med magen lägger mig ner och tar det lugnt. Att kissa hjälper också...
Svar på tråden Bf juli 2015