isaochbel skrev 2015-12-10 23:31:31 följande:
Kan säga att min kille vaknar ca varannan timme under natten och vill äta (snutta) någon gång mellan 03.30-05.00 vaknar han och är vaken ca 1 timme. I början gick jag upp och satte mig framför tv:n medan han fick härja i babygymmet (ville inte att han skulle väcka de andra två). Han tar alltid morgon kl 06-07.
Däremot sover han hyfsat innan under dagen från 8.30 - 13.00 med uppvak för mat och sov sen 14.30-16. Senaste dagarna har han dock bara sovit mellan 11-13.00 och lagt sig 18.00 för natten.
Förstår att du går på knäna! Har varit själv med mina 3 barn i 3 veckor och det tar på både kropp och själ. Kan du inte försöka få honom att sova mer under dagen? Promenad med vagnen? Det sägs ju att sömn föder sömn (jag tycker att det stämt bra på alla mina barn). Eller nu när du är i Sverige låt någon annan och gå med honom i vagnen när han är tankad så du kan få sova och andas lite.
Kram
Jag vill inte gå upp eftersom jag inte vill lära honom att man gör det på natten. Men när han är vaken ligger han mest och pratar med sig själv, så även om det stör så gnäller han inte.
Hans uppvak blir bara värre och värre, nu är han vaken cirka tre gånger i timmen hela natten. Mamma och syrran hjälper till så gott de kan, men han är ju bara med mig hela tiden hemma och nu visar det sig att han inte vill vara så länge med någon annan.
Tyvärr hjälper det inte att han sover varken mer eller mindre på dagen, han sover skitdåligt på natten i alla fall. Han sover sämre om han sover allt för mycket på dagen, så det har jag provat.
Skulle tro att mamma kommer hjälpa mig på natten på fredag så att jag kanske kan sova några timmar, men vi har inte pratat om det. Hon jobbar ju så tyvärr är det inte massor av hjälp jag kan få här heller. Men i alla fall mer än hemma.
Jaja, det vänder väl. Är bara så otroligt trött och less.
Vi har gått tillbaka till att bara amma nu eftersom han fick ont i magen av mat. Ska snart börja om med gröt igen, och sedan välling. När vi kommer hem efter jul ska han få flytta in i sitt rum, kanske kan hjälpa men tror inte det eftersom han ju vaknar på kvällarna när han ligger själv i sovrummet.
Skönt att ni andra sover bättre och redan längtar efter en till :). Jag börjar tvivla på om jag pallar en till... Men jag antar att man ändrar sig när man får börja sova lite mer :P