• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Mecros

Ja då har ni inte gått upp så mycket någon av er. Vet inte vad som är normalt eller inte. Vet inte vart kilona har satt sig riktigt. Magen och enorma bröst har jag så det är väl det. Kan knappt ha stl E i bh :( hade c innan grav. Så det är lite surt. Men jag tränar och äter nyttigt så jag mår bra iaf det är väl det viktigaste :)

• Maddss
    doccah skrev 2015-02-22 20:26:35 följande:

Någon som vet om man får höra hjärtljuden på RUL med? För man kan väl lyssna med ul-apparaten oxå??

Vi fick inte höra hjärtljuden på rul
  • Liten till
    doccah skrev 2015-02-22 20:26:35 följande:

Någon som vet om man får höra hjärtljuden på RUL med? För man kan väl lyssna med ul-apparaten oxå??

Vi fick höra på rul. Det är nog olika på vart du bor.
  • KramKolan

Jag är i v.17+6 och har gått upp 5,5 kg.

Gick upp 25 kg båda mina andra graviditeter. Är beredd på det även denna gång, även om det suger... (

• KramKolan
    Maddss skrev 2015-02-22 22:36:46 följande:
    Vi fick inte höra hjärtljuden på rul
    Vi fick inte höra, men man såg ju hjärtat tydligt. Nästa gång hos BM i typ v.25 får vi höra hjärtljuden.
  • lolgroda
    Mecros skrev 2015-02-22 20:15:52 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt?

Jag är i v.19 och har gått upp 6kg hittills. Vägde 60kg innan graviditet och var ganska vältränad (styrketräning).

Inte ett gram..
    är i 19+2 idag. Men då har jag mått väldigt dåligt och även varit inlagd och tappade från 56 till 50kg. Nu väger jag 55 igen, så visst 4kg + men dom vägde jag ju egentligen innan haha :)
  • Jennie1

Idag har vi varit hos barnmorskan för kontroll.
    Första gången vi fick lyssna på hjärtljuden, och oj vad det dundrar på... ;P
    Barnets puls var 148. Vet inte vad det är för kön... Är det tjejer som brukar ha hög puls eller är det bara myt?

Jag har gått upp 5 kg hittills, är i v 21. Startade på 55 kg (163 cm) nu väger jag 60.
    Blodvärde var 135 och sockret var strax under 4.

• sassabrassa
    Mecros skrev 2015-02-22 20:15:52 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt?

Jag är i v.19 och har gått upp 6kg hittills. Vägde 60kg innan graviditet och var ganska vältränad (styrketräning).

Jag är i V19 har vägt 59kg i flera år (169cm) men gick ner 5 kg när jag spydde som mest i början. Ligger nu på 61 så har gått upp 2kg från min "utgångsvikt" än så länge!
Svar på tråden Bf juli 2015