• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • MalinKuskaya

^^ jag har också en blogg där jag skriver om MINA tankar och funderingar. Jag är absolut ingen expert och skriver mest för att komma ihåg för min egen del. På Semelvivis.blogg.se hittar ni mina inlägg <3

• Mecros

Vart på rul idag. Allt såg bra ut! Jag som har nojjat som tusan... Fick äntligen andas ut. Samma bf 21/7.

• Yessical
    Mecros skrev 2015-02-18 14:08:39 följande:
    Välkommen! ???? då har vi samma bf datum! Rul på fredag, så nervös :)
    Åh vad roligt! Hur mår du? Hur har det gått för er idag ? =)
  • tjugofemton

Idag har jag fått tjuvlyssna på bebisens hjärtljud. Det slog 150 starka slag, men blivande mamman har ont. Troligtvis gallan som spökar!

Hur är era bebisars hjärtljud och vad är det för kön? Ser så mycket fram emot måndag, då vi äntligen har RUL :)

• Mecros
    Yessical skrev 2015-02-20 13:25:18 följande:

Åh vad roligt! Hur mår du? Hur har det gått för er idag ? =)

Jag mår hur bra som helst, jag är trött på kvällarna och känner av molande värk i livmoder och rygg men antar att det hör till. Ibland känns det som om jag inte är gravid utan bara lite mullig om magen. Så bra mår jag så det är väl bara att njuta :) hur mår du? Känner du mycket sparkar och så?

Idag på rul gick det superbra, allt såg bra ut och bebisen låg och sov när vi kom och störde. Den låg och öppnade och stängde munnen och de var så coolt att se. Har varit ganska orolig för att det ska vara något tokigt så det var skönt att se att allt är som de ska.
  • Mecros

Hur mycket har ni gått upp i vikt?

Jag är i v.19 och har gått upp 6kg hittills. Vägde 60kg innan graviditet och var ganska vältränad (styrketräning).

• doccah
    Mecros skrev 2015-02-22 20:15:52 följande:

Jag är i v.19 och har gått upp 6kg hittills. Vägde 60kg innan graviditet och var ganska vältränad (styrketräning).

Är i v 18 och har gått upp ett halvt kg bara. Tycker det är märkligt för jag äter verkligen för 2 :P
  • doccah

Någon som vet om man får höra hjärtljuden på RUL med? För man kan väl lyssna med ul-apparaten oxå??

• bullenochgrisen

Vecka 20 och har bara gått upp 3,3 kg. Mådde dock riktigt kasst fram till vecka 17.

• Kvinna30plus

Är i v. 18 och inte gått upp mer än ett halv kg än så länge, väger 55 till 1.60. Äter ordentligt å ofta, inte spytt under graviditeten heller. 
Svar på tråden Bf juli 2015