• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Stokke
    Mecros skrev 2015-02-25 08:52:13 följande:

Jag har blivit kallad på kurs i Zürich och Tyskland. Om 3 veckor en 5 dagars kurs... Jag vill inte :'((( hade jag inte varit gravid hade jag varit jätte glad över att få åka. Men jag vill inte flyga pch jag vill inte sova borta... Vad fan gör man? En utbildning som den här kostar ca 50 tusen.

Hej!

Vad kul med en utb.

Varför kan du inte sova borta?

Vilken vecka kommer du vara i när utb är?

Är ni flera ifrån jobbet som ska åka?
  • Stokke
    Mecros skrev 2015-02-25 11:13:46 följande:
    Ja det är det. Det handlar om hur man arbetar i en höghastighets maskin och dess styrsystem. Allt tekniska är ju roligt och det är något jag göra.. Men ryktet är känt vad dem brukar göra under dessa kursdagar. 8-16 kurs sedan ut och äta sedan gå på inrökt klubb och festa järnet... Jag kan liksom inte hålla ögonen öppna efter kl 20. Kag kommer att vara i v24 när jag åker, det går säkert bra med magen och allt det men jag vill bara inte vara hemifrån pch flygrädsla blir inte

Mindre för att jag är gravid...
    Ehee efter middagen går du och lägger dig.

Köp med dig en massa tidningar, eller en bra bok, eller ljudbok.

Att flyga till Zürich går fort.

Ta en eller två dagar semester efter utb, för att njuta och bara vara hemma.

Allt löser sig, lycka till :)
  • Mecros
    Stokke skrev 2015-02-25 18:42:43 följande:

Hej!

Vad kul med en utb.

Varför kan du inte sova borta?

Vilken vecka kommer du vara i när utb är?

Är ni flera ifrån jobbet som ska åka?

För jag är en sån hemma människa. Och sedan jag böev gravid vill jag inte sova borta. Jag trivs så bra hemma.

Jag kommer att vara i v23. Det är säkert ingen fara för bebisen men jag är jätte trött om dagarna och sitta på kurs 8-16 på engelska orkar jag faktiskt inte med just nu. Hade varit jätte roligt om jag inte var gravid och hade energi. Jo vi är 2st från jobbet.

Men jag kommer inte tacka nej för utbildningen utan försöka se positivt på lärande. Men det är svårt.
    Stokke skrev 2015-02-25 18:46:00 följande:

Ehee efter middagen går du och lägger dig.

Köp med dig en massa tidningar, eller en bra bok, eller ljudbok.

Att flyga till Zürich går fort.

Ta en eller två dagar semester efter utb, för att njuta och bara vara hemma.

Allt löser sig, lycka till :)

Ja jag tänkte att jag köper med mig massa nya böcker, ber till Gud att gymmet har ett gym. Så ska det väl gå bra.

Men jag är inte sugen, men ska försöka ändra inställning.

Tack så mycket :)
  • Faer

Veckans magbild! Nu börjar äntligen magen komma lite smått! Hur ser era magar ut allesammans? :)
  • hallonlakrits1
    Mecros skrev 2015-02-25 11:13:46 följande:
    Ja det är det. Det handlar om hur man arbetar i en höghastighets maskin och dess styrsystem. Allt tekniska är ju roligt och det är något jag göra.. Men ryktet är känt vad dem brukar göra under dessa kursdagar. 8-16 kurs sedan ut och äta sedan gå på inrökt klubb och festa järnet... Jag kan liksom inte hålla ögonen öppna efter kl 20. Kag kommer att vara i v24 när jag åker, det går säkert bra med magen och allt det men jag vill bara inte vara hemifrån pch flygrädsla blir inte

Mindre för att jag är gravid...
    Jag antar de vet om din graviditet, så de kommer säkerligen inte tycka du är tråkig som går och lägger dig tidigt efter utbildningen Gladoch det förstår jag att du skulle behöva göra (en annan är ju ofta rätt trött efter sitt plugg). Det där med flygrädsla är inget vidare, men försök att bearbeta det lite innan du åker. Lycka till!!
  • hallonlakrits1
    doccah skrev 2015-02-25 14:34:46 följande:
    Jo jag ska med köpa bilder, vill inte ta kort utan filma :)
    Menade mest bara att där jag var verkade det lite strängare när man tog upp mobilen, men på alla platser är det ju inte så. Glad
  • Kvinna30plus

Det är en liten tjej <3 blev tillbakaflyttad 8 dagar till 6 augist. Känner att jag ändå har stenkoll på när hon blev till å regelbunden mens men kanske ändå vanligt att man kan bli flyttad upp till en vecka? Var på ul i v.11 å då sa de att hon var precis så stor hon skulle vara för den veckan?? Kan hon kanske vara lite mindre 'än hon ska' vid denna tidpunkten? Men att det fortfarande kan vara runt 29 juli likväl?
  • doccah
    Kvinna30plus skrev 2015-02-26 12:17:52 följande:

phpm3JjjJ24773.jpgphpHOtYep41659.jpg

Det är en liten tjej <3 blev tillbakaflyttad 8 dagar till 6 augist. Känner att jag ändå har stenkoll på när hon blev till å regelbunden mens men kanske ändå vanligt att man kan bli flyttad upp till en vecka? Var på ul i v.11 å då sa de att hon var precis så stor hon skulle vara för den veckan?? Kan hon kanske vara lite mindre 'än hon ska' vid denna tidpunkten? Men att det fortfarande kan vara runt 29 juli likväl?

Fina bilder :)

Dock är de vanligt att bli tillbaka/framflyttad ca en vecka även om man vet när man hade äl. :) jag blev tillbakaflyttad från 2 aug till 29 juli på ul v 14, fastän jag med har stenkoll på när bebbe blev till ^^
Svar på tråden Bf juli 2015