• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • tjugofemton

Ursäkta om jag är äcklig... Jag stoppade upp ett finger i slidan och skulle kolla på flytningarna, och så tror jag att jag råkade klösa mig (jag har rätt långa naglar) och nu har jag blödigt lite... kan det vara så att detta orsakade det? eller är det missfall :( är i v 7 (6+1)....

• kyssen

Var på VUL idag då jag plötligt fick blödningar. Visade sig vara pågående missfall. Dock såg de inget foster utan enbart en tom hinnsäck ( 7+2 idag). Det underlättar ju lite i situationen. Nu vet jag iaf varför jag inte haft några symptom, pga min grav inte fortskred utan avstannat i tidigt skede.

Lycka till alla ni andra! Jag lämnar tråden nu

• Liten till
    kyssen skrev 2014-12-03 16:43:18 följande:

Var på VUL idag då jag plötligt fick blödningar. Visade sig vara pågående missfall. Dock såg de inget foster utan enbart en tom hinnsäck ( 7+2 idag). Det underlättar ju lite i situationen. Nu vet jag iaf varför jag inte haft några symptom, pga min grav inte fortskred utan avstannat i tidigt skede.

Åh jag beklagar! Hoppas ni lyckas snart igen och att det då går bra. Kram
  • bullenochgrisen

Åh nej!! :,(

• lillefröe
    eescala skrev 2014-12-02 10:02:01 följande:
    Jag gjorde en abort med samma kille 2011 men de va vi båda som var överens om detta. Efter de så får man ju en undersökning som vissa att jag skulle få svårt att bli gravid. Vi har haft skydd varje gång men blivit gravid iallafall och han vill inte vi är unga båda två och han är inte redo att "låsa ner sig". Jag försöker prata med honom men han hinner inte (han har väldigt mycket som händer i sitt liv just nu.)

Efter förra aborten så kom han tillbaka till mig va med genom hela processen och stöttade mig och så. Men nu svarar han inte ens.
    läste i en annan tråd att du har haft 7 missfall + gjort en abort tidigare och du är 21 år. du kanske borde byta preventivmedel om du som du säger använder skydd varje gång. 
  • lillefröe
    eescala skrev 2014-12-03 13:01:15 följande:

Ni vet om att missfallsrisken ökar med att man stressar upp sig i onödan så de är inte så konstigt att missfall är vanligt i sverige med tanke på vilka som väntar barn och hur de stressar upp sig helt i onödan.

det där är en riktigt seglivad myt. Hur tror du kvinnor i krigsländer klarar av att få barn under den stress dom är under? Sprid inte mer oro om du inte vill att folk ska gnälla. 
  • lillefröe

beklagar :(
  • lillefröe
    tjugofemton skrev 2014-12-03 15:53:41 följande:

Ursäkta om jag är äcklig... Jag stoppade upp ett finger i slidan och skulle kolla på flytningarna, och så tror jag att jag råkade klösa mig (jag har rätt långa naglar) och nu har jag blödigt lite... kan det vara så att detta orsakade det? eller är det missfall :( är i v 7 (6+1)....

slidans slemhinnor är väldigt känsliga under graviditet (blöder lättare), så tror att det är fullt möjligt att du råkat klösa dig. Men klipp naglarna till nästa gång så du inte drar på dig någon infektion i eventuella skärsår. 
  • faerie

Alltså under helgen som var mådde jag urkasst, men sedan i måndags eftermiddag har det varit helt okej! Har fortfarande ömma bröst, får molvärk/känner av livmodern mest på em och kväll, och lite svagt illamående. Men aptiten har blivit ganska mycket bättre, och illamåendet typ kommer som värst på förmiddagen och då är det knappt något att prata om.

Ganska skönt, men också lite förvånande då jag i helgas trodde att "oj nu blir det bara värre" :P 

Hoppas allt fortfarande står rätt till därinne med den lilla.

• Magnolia10
    faerie skrev 2014-12-04 13:38:30 följande:

Alltså under helgen som var mådde jag urkasst, men sedan i måndags eftermiddag har det varit helt okej! Har fortfarande ömma bröst, får molvärk/känner av livmodern mest på em och kväll, och lite svagt illamående. Men aptiten har blivit ganska mycket bättre, och illamåendet typ kommer som värst på förmiddagen och då är det knappt något att prata om.

Ganska skönt, men också lite förvånande då jag i helgas trodde att "oj nu blir det bara värre" :P 

Hoppas allt fortfarande står rätt till därinne med den lilla.

Vilken vecka är du i? Upplever nämligen exakt samma! Fast eftersom vi båda gör det så bådar det ju ändå gott ;) Jag är i v 8+1.
Svar på tråden Bf juli 2015