• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Nathalie8906
    kyssen skrev 2014-12-01 12:06:37 följande:

Hoppar in här också!

V 7+0. Tredje barnet.

Dock har jag inte alls mått illa. Enbart yrsel, törstig och mensvärk.

Igår kväll började jag blöda smått. Bokade VUL hos läkaren på MVC tills på onsdag.

Någon som också blöder smått, men där allt ändå verkade ok?

För tre veckor sedan så blödde jag något litet varje dag i fyra dagar. Hade bruna flytningar i tre veckor. Min barnmorska skickade remiss för vul. Jag har inte haft ont.. och där låg ett litet foster och hjärtat slog. Nu har jag äntligen varit fri några dagar från bruna flytningar. :)

De enda känningar jag har är i mina bröst. Inget annat. Går in i vecka 10 på torsdag. :)

Men man blir lite orolig när man inte vet eller har koll på något. Jobbig tid!
  • kyssen
    Nathalie8906 skrev 2014-12-02 11:54:17 följande:
    För tre veckor sedan så blödde jag något litet varje dag i fyra dagar. Hade bruna flytningar i tre veckor. Min barnmorska skickade remiss för vul. Jag har inte haft ont.. och där låg ett litet foster och hjärtat slog. Nu har jag äntligen varit fri några dagar från bruna flytningar. :)

De enda känningar jag har är i mina bröst. Inget annat. Går in i vecka 10 på torsdag. :)

Men man blir lite orolig när man inte vet eller har koll på något. Jobbig tid!
    Håller tummarna för dig/er!!!

Man vill ju kunna vara glad och njuta av graviditeten. Nu blir det istället oro, speciellt när man blir påmind varje gång man går på toa så var det inte alls för mig i förra graviditeten ( nu 9 mån gammal).

Jag försöker förändra tankemönstret och istället tänka att den lille faktiskt än sålänge ligger och gottar sig därinne och förhoppningsvis växer som den ska!

Vi kanske kan försöka peppa varandra lite
  • kyssen
    eescala skrev 2014-12-02 08:44:12 följande:

Barnets far vill att jag gör abort men säger samtidig att de är min kropp och mitt val. Han vill inte vara delaktig om jag behåller men gör jag abort så vill han ändå inte ha något med mig att göra. Gör honom är de här slut för oss oavsett.

De gör ont och jag känner mig ensam och funderar på att göra aborten men vet inte.

Fy vilken tråkig sits du sitter i! Kanske att du borde boka tid till kurator på abortmottagningen för att bolla dina tankar?

Kram på dig!
  • Rosen

Hej alla!

Jag är gravid i vecka 8 (7+4) och har hittills haft en ganska så jobbig start på graviditeten med illamående, trötthet, nedstämdhet, spända bröst och överdrivet starkt luktsinne så att jag måste begränsa mig var jag kan befinna mig i lägenheten. Kan t.ex. knappt gå in i köket utan att spy...
    Just nu är jag också extremt stressad över mina studier och känner mig rätt så irriterad över att jag inte vågar dricka kaffe. Har inte vågat göra det sedan jag fick ett plus på stickan. Är livrädd för att orsaka ett missfall. Vet att det är absurt och att man får dricka tre små koppar enligt livsmedelsverket men jag känner mig ändå jätte nojig.
    Och så har jag ju självklart fått svampinfektion i underlivet men vågar inte behandla mig med canesten. Livet känns ganska så begränsat just nu och jag drömmer om att komma in i andra trimestern då alla risker med missfall och ev. missbildningar på fostret avtar drastiskt...
    Känner någon igen sig i detta eller njuter ni av att vara gravida i första trimestern?

Har förresten BF den 16/7-2015 men det kan komma att ändras efter RUL i vecka 18!

• Anehhs

Det fanns en liten bebbe där inne<3

Allt såg fint ut & beräkningen stämde med att jag är i vecka 9 (8+2).

• AnLiOt
    Anehhs skrev 2014-12-02 15:05:49 följande:

Det fanns en liten bebbe där inne<3

Allt såg fint ut & beräkningen stämde med att jag är i vecka 9 (8+2). phpZO1Jwt12282.jpg

Åh vad mysigt! <3

Jag ska på mitt andra tidiga vul nu på torsdag. Då blir det v.8+5.

Senaste var i v.6+5 och då fick vi se ett litet hjärta. )
  • Stokke

Hej,

Jag undrar varför jag fick vänta tills v 11 med inskrivning och v 13 med tidigt ul. Ni andra har fått göra det så tidigt.

• lillefröe
    Stokke skrev 2014-12-02 20:21:52 följande:

Hej,

Jag undrar varför jag fick vänta tills v 11 med inskrivning och v 13 med tidigt ul. Ni andra har fått göra det så tidigt.

Jag har inskrivning nästa vecka. Då går är jag v.9. Kommer inte få göra något UL förrän RULet i v.18-20. Anledningen till att jag har tidig inskrivning beror på att jag har ett ångestsyndrom och måste få träffa någon tidigt för att få bolla tankar och få svar på mina frågor annars blir jag väldigt dålig.
  • tjugofemton

Jag var på hälsosamt igår i v 6 ( 5 + 6 ) och har inskrivning den 19 december v 9 (8+3) då. Men kommer inte att få något ul förrän rul i februari... känns så långt bort och jag kan knappt tro att jag är gravid ens jag har bara haft ömma bröst, lite molvärk och en enorm trötthet. Jag vill se lilla ärtan!! Får vi behålla den tills julafton blir det nog att berätta det då för släkten (blivande mormor och morfar, farmor och farfar). BM min var väldigt positiv! Hon sa i alla fall att jag kunde sluta ut att graviditeten hade satt sig fel för då hade graviditeten redan avbrutits och jag hade haft väldigt ont! Hopas det stämmer :) men vi har inga barn eller missfall bakom oss och vi är unga och friska

Svar på tråden Bf juli 2015