Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hoppar in här också!
V 7+0. Tredje barnet.
Dock har jag inte alls mått illa. Enbart yrsel, törstig och mensvärk.
Igår kväll började jag blöda smått. Bokade VUL hos läkaren på MVC tills på onsdag.
Någon som också blöder smått, men där allt ändå verkade ok?
Barnets far vill att jag gör abort men säger samtidig att de är min kropp och mitt val. Han vill inte vara delaktig om jag behåller men gör jag abort så vill han ändå inte ha något med mig att göra. Gör honom är de här slut för oss oavsett.
De gör ont och jag känner mig ensam och funderar på att göra aborten men vet inte.
Hej alla!
Jag är gravid i vecka 8 (7+4) och har hittills haft en ganska så jobbig start på graviditeten med illamående, trötthet, nedstämdhet, spända bröst och överdrivet starkt luktsinne så att jag måste begränsa mig var jag kan befinna mig i lägenheten. Kan t.ex. knappt gå in i köket utan att spy...
Just nu är jag också extremt stressad över mina studier och känner mig rätt så irriterad över att jag inte vågar dricka kaffe. Har inte vågat göra det sedan jag fick ett plus på stickan. Är livrädd för att orsaka ett missfall. Vet att det är absurt och att man får dricka tre små koppar enligt livsmedelsverket men jag känner mig ändå jätte nojig.
Och så har jag ju självklart fått svampinfektion i underlivet men vågar inte behandla mig med canesten. Livet känns ganska så begränsat just nu och jag drömmer om att komma in i andra trimestern då alla risker med missfall och ev. missbildningar på fostret avtar drastiskt...
Känner någon igen sig i detta eller njuter ni av att vara gravida i första trimestern?
Har förresten BF den 16/7-2015 men det kan komma att ändras efter RUL i vecka 18!
Det fanns en liten bebbe där inne<3
Allt såg fint ut & beräkningen stämde med att jag är i vecka 9 (8+2).
Det fanns en liten bebbe där inne<3
Allt såg fint ut & beräkningen stämde med att jag är i vecka 9 (8+2).
Hej,
Jag undrar varför jag fick vänta tills v 11 med inskrivning och v 13 med tidigt ul. Ni andra har fått göra det så tidigt.
Jag har inskrivning först 19/1 och inget ul inbokat. Så du är inte ensam.
Hej,
Jag undrar varför jag fick vänta tills v 11 med inskrivning och v 13 med tidigt ul. Ni andra har fått göra det så tidigt.
Jag var på hälsosamt igår i v 6 ( 5 + 6 ) och har inskrivning den 19 december v 9 (8+3) då. Men kommer inte att få något ul förrän rul i februari... känns så långt bort och jag kan knappt tro att jag är gravid ens jag har bara haft ömma bröst, lite molvärk och en enorm trötthet. Jag vill se lilla ärtan!! Får vi behålla den tills julafton blir det nog att berätta det då för släkten (blivande mormor och morfar, farmor och farfar). BM min var väldigt positiv! Hon sa i alla fall att jag kunde sluta ut att graviditeten hade satt sig fel för då hade graviditeten redan avbrutits och jag hade haft väldigt ont! Hopas det stämmer :) men vi har inga barn eller missfall bakom oss och vi är unga och friska