• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • AnLiOt
    Stokke skrev 2014-12-02 20:21:52 följande:

Hej,

Jag undrar varför jag fick vänta tills v 11 med inskrivning och v 13 med tidigt ul. Ni andra har fått göra det så tidigt.

Anledningen till mina tidiga vul är dels att jag har tre tidiga och täta missfall bakom mig och att jag nu deltar i en studie om upprepade missfall där jag får gå på fler undersökningar och göra fler provtagningar.

Inskrivning 11/12, då i v.10(9+5)
  • Stokke

Aha, då förstår jag.

Idag v10 :) inskrivning fredag den 12/12 som är v11 (10 +2) och ul den 29/12 som är v14 (13 +5). Då ska vi även göra kub, nervös för att det inte ska finnas någon bebis.

För att lugna mina nerver kanske jag måste göra ett nytt gravtest. Suck, denna oroliga väntan. Tänk om BM säger den 12 att jag inte är gravid? Gud vad jobbigt. Vill att veckorna ska springa fram!

• lillefröe
    Stokke skrev 2014-12-03 07:36:28 följande:

Aha, då förstår jag.

Idag v10 :) inskrivning fredag den 12/12 som är v11 (10 +2) och ul den 29/12 som är v14 (13 +5). Då ska vi även göra kub, nervös för att det inte ska finnas någon bebis.

För att lugna mina nerver kanske jag måste göra ett nytt gravtest. Suck, denna oroliga väntan. Tänk om BM säger den 12 att jag inte är gravid? Gud vad jobbigt. Vill att veckorna ska springa fram!

Förstår din oro, jag har den själv! men att ta ett nytt gravidtest kommer varken göra bu eller bä. Min BM sa att gravidtest är positiva flera veckor efter ett missfall.

Försök andas och fokusera på den 29:e! Min man sa en jättegullig sak; "vi måste tro på att den lille är kvar där inne, för det finns ingen annan som tror så mycket på h*n som vi"
  • Magnolia10

Denna ständiga oro alltså!! Sen i lördags har mina symtom försvunnit, förutom molvärk till och från. Tycker det är så jobbigt att inte veta hur det står till därinne! Läser man på FL så innebär det ju garanterat ett MA när symtomen försvinner dessutom. Har ett privat UL inbokat den 16/12 men det känns ju som en evighet!!! Är i v 8+0 idag...

• eescala

Asså in som gnäller för att era symtom försvinner är de så nödvändigt att må skit och inte kunna göra något på dagarna så ta mitt!

Har mått precis lika dåligt sedan v4 så hade varit glad om jag slapp syndromen så tycker folk gnäller på tok för mycket med tanke på att skulle ni ha syndrom skulle ni ändå bara gnälla över de. Va glada att era kroppar tar emot graviditeten på ett bra sätt för de har inte min den som vill bytta varsågod!

P.s trodde ni försökte ha en POSITIV tråd men detta börjar mer likna en gnäll tråd d.s

• Ellonbellon
    eescala skrev 2014-12-03 11:52:24 följande:

Asså in som gnäller för att era symtom försvinner är de så nödvändigt att må skit och inte kunna göra något på dagarna så ta mitt!

Har mått precis lika dåligt sedan v4 så hade varit glad om jag slapp syndromen så tycker folk gnäller på tok för mycket med tanke på att skulle ni ha syndrom skulle ni ändå bara gnälla över de. Va glada att era kroppar tar emot graviditeten på ett bra sätt för de har inte min den som vill bytta varsågod!

P.s trodde ni försökte ha en POSITIV tråd men detta börjar mer likna en gnäll tråd d.s

Alla har rätt att vara oroliga och söka hjälp eller tröstande ord. Om man haft symptom som en dag bara är borta så blir man självklart väldigt orolig, det säger ju sig själv. Alla har rätt att skriva om det som berör dem, oavsett om det är något du anser som positivt eller negativt. Jag föreslår att du skapar en egen tråd med egna regler om denna tråden inte passar dig.
    Magnolia10 skrev 2014-12-03 10:58:29 följande:

Denna ständiga oro alltså!! Sen i lördags har mina symtom försvunnit, förutom molvärk till och från. Tycker det är så jobbigt att inte veta hur det står till därinne! Läser man på FL så innebär det ju garanterat ett MA när symtomen försvinner dessutom. Har ett privat UL inbokat den 16/12 men det känns ju som en evighet!!! Är i v 8+0 idag...

Förstår du det känns, jag har få symptom. Lätt illamående ibland, lite yrslig ibland, lätt ont i brösten. Det enda jag har är egentligen ont i svanken och denna trötthet. Klart man blir orolig! Jag har mitt ul i februari, men tror jag ska boka in ett privat före jul så man får se att den lilla fortfarande lever. Men du har ju molvärk i alla fall, så det betyder att livmodern växer! :)

• eescala

Ni vet om att missfallsrisken ökar med att man stressar upp sig i onödan så de är inte så konstigt att missfall är vanligt i sverige med tanke på vilka som väntar barn och hur de stressar upp sig helt i onödan.

• Magnolia10
    eescala skrev 2014-12-03 13:01:15 följande:

Ni vet om att missfallsrisken ökar med att man stressar upp sig i onödan så de är inte så konstigt att missfall är vanligt i sverige med tanke på vilka som väntar barn och hur de stressar upp sig helt i onödan.

Ok, vet inte vad ditt problem är men om tråden inte passar dig så är det ju bara att gå ur? Tror inte att nån vill ha dålig stämning här så om du ogillar det som skrivs så är det nog bäst om du hittar nåt annat forum...
  • Sarah1990
    eescala skrev 2014-12-03 13:01:15 följande:

Att skriva "med tanke på vilka som väntar barn" klingar rätt nedvärderande och illa.

Jag oroar mig självklart massor själv och tror det är NORMALT att göra detta. Vill du något så gärna så tänker du ju självfallet otaliga "tänk om"-tankar vare sig du vill eller inte.

Inställningen gör dock mycket tror jag, tvingar mig själv att tänka positiva tankar trots att vissa dagar bara varit skit.

Försök varva ner tjejer, läs en gravid-bok, gör något ni tycker om, vila och försök hoppas att allt går vägen oavsett! :)
Svar på tråden Bf juli 2015