• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Magnolia10
    Lady_SW skrev 2014-11-29 12:47:39 följande:
    Jag har symtomfria dagar, oftast dagen efter en lugn dag utan stress och massor av jobb. Tränar jag brukar jag oftast bli extremt trött på kvällen och ha mkt molvärk under kvällen. Men tror ändå träning är bra. Försök njut av de symtomfria dagarna, jag försöker det. Men förstår din oro, så känner jag med till och från smile2.gif ska på UL idag, hoppas det ser bra ut <3
    Ja idag passar jag iaf på att njuta av det! Tänkte passa på att baka nu när jag inte mår illa! Läste i en amerikansk app att just i v 8 börjar moderkakan ta över en del av jobbet och därför avlastas man lite vad gäller hormonpåverkan :) Sen är det så lätt att stressa upp sig när man läser på FL för här verkar ju typ 90% ha drabbats av missfall när man läser svar på sådana frågor. Läser man på utländska sidor verkar det snarare vara hur vanligt som helst och inte en enda fick missfall så det bästa är väl att försöka låta bli att tänka så mycket på det!
  • lillefröe
    Magnolia10 skrev 2014-11-29 12:57:02 följande:
    Ja idag passar jag iaf på att njuta av det! Tänkte passa på att baka nu när jag inte mår illa! Läste i en amerikansk app att just i v 8 börjar moderkakan ta över en del av jobbet och därför avlastas man lite vad gäller hormonpåverkan :) Sen är det så lätt att stressa upp sig när man läser på FL för här verkar ju typ 90% ha drabbats av missfall när man läser svar på sådana frågor. Läser man på utländska sidor verkar det snarare vara hur vanligt som helst och inte en enda fick missfall så det bästa är väl att försöka låta bli att tänka så mycket på det!
    Jag brukar tänka såhär.. oftast är det dom som fått missfall som behöver stöd och söker sig till forum t.ex för att skriva av sig, medan de som inte fått missfall inte behöver samma stöd och därför finns det inte många solskenshistorier i forumen! 
  • tjugofemton

Är i v 6 ( 5 + 4 ) och ska till BM på måndag för inskrivning. De ömma brösten som började två dagar innan bim och slutade för 4 dagar sedan.. Molvärk till och från, hungrig ofta och otroligt trött. Bli orolig såfort jag inte känner något graviditetstecken. Är det verkligen något där?? Men man har inte haft mf om man inte blöder va? Vad krävs att man ska få tidigt vul? :)

• Lady_SW

Jag är så deppig nu... Var på mitt ultraljud igår och hon såg bara en livmodersäck, inget foster eller gulsäck. Enligt min första mensdag i sista mensen som var 12:e november så borde jag vara 7+0, men hade ägglossningssymtom i 10 dagar. Gjorde bara ett ÄL test 30 oktober, det blev positivt. Fortsatte mysa och tog ett till test den 3:e november då symtomen bara fortsatte. Då blev det minus. Så borde haft ÄL 1 lr 2 november då kanske. Så då är jag bara i 6+1 idag.

Men gyn lät så negativ att hon inte ens såg gulsäcken, känner mig helt förstörd nu ju... Ska tillbaka om 10 dagar och se igen, kommer bli långa 10 dagar! Puh!

• lillefröe
    Lady_SW skrev 2014-11-30 10:14:59 följande:

Jag är så deppig nu... Var på mitt ultraljud igår och hon såg bara en livmodersäck, inget foster eller gulsäck. Enligt min första mensdag i sista mensen som var 12:e november så borde jag vara 7+0, men hade ägglossningssymtom i 10 dagar. Gjorde bara ett ÄL test 30 oktober, det blev positivt. Fortsatte mysa och tog ett till test den 3:e november då symtomen bara fortsatte. Då blev det minus. Så borde haft ÄL 1 lr 2 november då kanske. Så då är jag bara i 6+1 idag.

Men gyn lät så negativ att hon inte ens såg gulsäcken, känner mig helt förstörd nu ju... Ska tillbaka om 10 dagar och se igen, kommer bli långa 10 dagar! Puh!

Om det stämmer att du bara är i v.6+1 så är det helt normalt att man inte ser något, utifrån vad jag läst iallafall. Hjärtat kanske inte ens har gått igång plus att om det ändå har det är det svårt att hitta det så tidigt i graviditeten. Får jag fråga varför du gjorde VUL så tidigt? Här får man inte ens göra privata VUL förrän man passerat v.7 (om man inte har stark medicinsk orsak) just pga risken att dom inte hittar hjärtat eller ser någonting vilket skapar den oro du just nu får gå igenom. 

Försök ta det lugnt i dessa tio dagar och tänk på att din gyn-läkare förmodligen bara vill förbereda dig på det värsta men det behöver inte ALLS vara så. Självklart så finns risken där, men hoppet är det sista som bör lämna kroppen. 

STor kram på dig! 

• Lady_SW
    lillefröe skrev 2014-11-30 13:29:41 följande:

Om det stämmer att du bara är i v.6+1 så är det helt normalt att man inte ser något, utifrån vad jag läst iallafall. Hjärtat kanske inte ens har gått igång plus att om det ändå har det är det svårt att hitta det så tidigt i graviditeten. Får jag fråga varför du gjorde VUL så tidigt? Här får man inte ens göra privata VUL förrän man passerat v.7 (om man inte har stark medicinsk orsak) just pga risken att dom inte hittar hjärtat eller ser någonting vilket skapar den oro du just nu får gå igenom. 

Försök ta det lugnt i dessa tio dagar och tänk på att din gyn-läkare förmodligen bara vill förbereda dig på det värsta men det behöver inte ALLS vara så. Självklart så finns risken där, men hoppet är det sista som bör lämna kroppen. 

STor kram på dig! 

Enligt sista mensen så var jag ju i v 6+6 så så tyckte väl hon att vi kunde kika. Vi har nämligen försökt få barn i ett år ca, ätit pergotime för att få ägglossning och andr hormonbehandlingar. Då ska man tydligen koll tidigt.

Tack för sitt svar, det ger mig lite hopp! Ägget kan ju ta lång tid att fästa ibland, kanske är mindre än 6+1 då till och med
  • Stokke

Veckorna rullar på.

Hur många har ni berättar för?

Jag är i vecka 9. Vecka 10 på onsdag :)

Jag har ont i brösten, framför allt när jag tar av mig BH på kvällen.

Har inte haft ont eller känt av någon växtvärk de senaste två veckorna. Detta oroar mig :(

• lillefröe
    Stokke skrev 2014-11-30 17:42:39 följande:

Hur många har ni berättar för?

Jag har berättat för de närmaste i familjen. Mamma, pappa, 1 av mina systrar och 2 av mina bröder. (Det låter som många men har alltså 3 systrar till och 3 bröder till). Har inte berättat för några vänner än utan det blir nog efter v.12. Kan hända att en vän får veta kring jul dock, då är jag i v.11 så känns lite lugnare iallafall. 

Mannens mamma, pappa och syster vet också. 

Vi gick in med inställningen att om det händer något vill vi ha människor som kan backa upp oss och stötta. Plus att jag gärna ville höra andra kvinnors erfarenhet som fött barn, som finns i min närhet, därav att jag berättat för min syster t.ex. 

Svar på tråden Bf juli 2015