• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Jko
    hallonlakrits1 skrev 2015-02-01 19:44:03 följande:
    Jag längtar så mycket till nästa RUL jag också, om två veckor! Jag är också i vecka 18 och går in i vecka 19 imorgon måndag, och min mage syns också väldigt väl, så det handlar verkligen om vilka kläder jag bär, är tröjan det minsta tajt så syns det. I och med att magen känns rätt framträdande redan nu, så undrar jag hur det blir sen? Tungan ute
    Jo man kan ju undra hur stor man ska bli när man har hälften av tiden kvar ;)
    Och redan känner att magen är stor!

• Stokke
    Jko skrev 2015-02-01 22:29:35 följande:

Jag håller med, oj jag kommer bli som ett hus. Nähe men min mage syns. Jag är i vecka 19.
  • Liten till
    Jko skrev 2015-02-01 22:29:35 följande:

Jo jag har också funderat i de banorna!
  • MmVb

Hej allihop! 

Ny här i tråden och på forumet.. Gravid med nummer 2 och beräknad till 26/7.. =) Gick in i vecka 16 idag <3 
    Känner av småfladder i magen och har redan sett den lilla krabaten på ultraljud i samband med KUB-test som vi får chansen att göra här =) 
    Men den 2/3 är det dags för RUL =) *längtar* 

• doccah
    MmVb skrev 2015-02-02 18:14:54 följande:

Hej allihop! 

Ny här i tråden och på forumet.. Gravid med nummer 2 och beräknad till 26/7.. =) Gick in i vecka 16 idag <3 
    Känner av småfladder i magen och har redan sett den lilla krabaten på ultraljud i samband med KUB-test som vi får chansen att göra här =) 

Välkommen!

Kul att du redan känner bebis, önskar jag med gjorde det!
  • MmVb
    doccah skrev 2015-02-02 20:37:30 följande:
    Välkommen!

Kul att du redan känner bebis, önskar jag med gjorde det!
    Tack =) 
    Ja det känns skönt även om det inte är så tydligt ännu... =) Längtar tills man känner "riktiga" rörelser/sparkar <3
  • bullenochgrisen

Välkommen! Jag är i vecka 17 och började känna be is rörelser redan i vecka 14, första barnet. Känns som en liten fisk :)

Har sett bebis i vecka 9 och i vecka 13 när vi gjorde kub. Den 17e ska vi se be is igen på rul. Man blir alltid så nervös ett par dagar innan ul, men det ska bli kul att förhoppningsvis se om det är en liten pojke eller flicka där inne :)

MmVb skrev 2015-02-02 18:14:54 följande:

Hej allihop! 

• Whizzer

Phuuu.. nu kan jag pusta ut, RUL avklarat! Och såklart så såg allt bara bra ut, helt perfekt och med moderkakan i framvägg osv. Med största sannolikhet tittar det ut en tjej i slutet på juni!

Att man måste hålla på och noja hela tiden då.. men nu är det Slut med det, nu tänker jag börja njuta fullt ut! (Vågade inte dra ut några havandeskapsansökningar på jobbet inatt som jag hade tänkt, ville inte jinxa något)

• pompom
    Whizzer skrev 2015-02-02 21:39:09 följande:

Phuuu.. nu kan jag pusta ut, RUL avklarat! Och såklart så såg allt bara bra ut, helt perfekt och med moderkakan i framvägg osv. Med största sannolikhet tittar det ut en tjej i slutet på juni!

Att man måste hålla på och noja hela tiden då.. men nu är det Slut med det, nu tänker jag börja njuta fullt ut! (Vågade inte dra ut några havandeskapsansökningar på jobbet inatt som jag hade tänkt, ville inte jinxa något)

Grattis! Vad roligt och skönt att allt är som det ska! :)
    Haha känner igen det där med nojandet. Har haft alla möjliga tankar emellanåt, att bebisen är en jätte, eller för liten, eller att den inte mår bra, eller att det inte är någon bebis alls och att jag är "skendräktig". Hoppas att all oro försvinner efter RUL :) 
    Lycka till och må så gott!
  • Ellonbellon

Om 24 timmar är jag på rul. Vad segt dom sista veckorna har gått! Vill bara veta att lillen mår bra och gärna vad det blir. Gravid är jag och jag har ju känt både sparkar och hört hjärtat men man vill ju veta att allt ser bra ut. Men snart så...

Svar på tråden Bf juli 2015