• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Filli89

Av 11 ägg var 9 dugliga av de 9 blev 6 befruktade. Insättning på lördag, här får man tillbaka upp till 3 embryo, läkaren sa till mig för att de finns tre steg av bra embryo topp mitt emellan och på gränsen, han sa embryot avgör inte om det blir en graviditet dvs det kan misslyckas med topp embryo och tvärtom. Allt detta är nervöst. Hur räknar man dagarna föresten är det från äp ner lr insättning ner?

• Blomster84
    89Madeleine skrev 2015-05-22 14:23:08 följande:

Och där kom blodet...

Varför kan det bara inte fungera?!

3:e försöket åt h*lvete!

Fy vad trist! Känner med er. Många kramar till er
  • Blomster84

Nån mer än jag som blir kissnödig hela tiden? De senaste 3 dagarna har jag kissat 12-13 ggr per dag. Har svullna och ömma bröst men annars inget. Är på rd 6

• Alex78

Och där kom blodet...

Nej , va tråkigt Madeleine. Det är för jävligt!

Jag tror mitt försök också är på väg att misslyckas, har inte längre några symtom och det känns verkligen som mensen är på väg. Tog ett negativt grav test idag, visserligen bara på ruvardag 10 men jag har efter det känt mig fruktansvärt nere.

Har också gått och tänkt på andra som får barn hur lätt som helst till höger och vänster och inte ens verkar reflektera över hur det är för oss andra. Livet kan vara så orättvist.

Kram!!
  • Alex78
    Blomster84 skrev 2015-05-22 15:58:40 följande:

Nån mer än jag som blir kissnödig hela tiden? De senaste 3 dagarna har jag kissat 12-13 ggr per dag. Har svullna och ömma bröst men annars inget. Är på rd 6

Jag hade det för några dagar sen men inte längre. Misstänker att det här kommer gå åt pipan eftersom symtomen är borta .

Jag tror att det är ett bra tecken att vara kissnödig och håller tummarna för dig.
  • Filli89

Och där kom blodet...

Lider med dig Madeleine, snart är det er tur, nya tag. Kram
  • 89Madeleine

Pratat med barnmorskan nu och det blir ultraljud den 2/6 för ett stimulerat försök i naturlig cykel :)

Skönt att hinna med ett 4:e försök innan sommaren!

Någon som har erfarenhet från stimulerat?

Har bara gjort två ostimulerade...

• 89Madeleine
    Filli89 skrev 2015-05-22 18:22:26 följande:
    Lider med dig Madeleine, snart är det er tur, nya tag. Kram
    <3
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?