Lotten skrev 2015-06-10 10:48:47 följande:
Okej, tack för infon :) känner mig helt vilsen. Så mycket nytt. Men hur många besök fick du göra ungefär? Hur löste du det på jobbet tex? Jag jobbar i barnomsorg, lite svårare att bara sticka ifrån, det ska planeras in med vikarier osv. Måste jag prata med chefen tro? Kram
Jag berättade för chefen att vi skulle gå igenom ivf behandlingar. Jag jobbar i blomsterbutik och vi är bara 3 st så jag kände att det var bäst att berätta varför jag kommer vara borta då och få med väldigt kort varsel. Men det gör man ju som man vill. Det är ju ingen skyldighet man har. Är dock säker på att dina kollegor som jobbar med barn också kan förstå din längtan efter egna barn och därför inte har nåt emot att du måste vara borta då och då. Men som sagt, du behöver inte berätta om du inte vill, du kan ju vara sjuk eller bara ha läkarbesök. Vi gick på inskrivning, VUL efter ett antal dagar med sprutor, sen ett extra VUL första gången för att se hur min kropp reagerade på medicinen , äggplock och sen insättning. 5 besök totalt. Andra försöket var det bara VUL, äggplock och insättning så totalt 3 besök. Dock var jag hemma ett par dagar efter äggplock pga smärta båda gångerna. Hoppas detta hjälpte dig lite i ivf djungeln. :)