• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Blåblomman

Vi fick ut 6 ägg, 5 blev befruktade. Nu hoppas vi att någon ska klara sig till frysen. Jag har testdag 3/6.

• MissX

Kommer ni alla vänta till rätt datum?

Kommer man kunna hålla sig?

Kanske vi måste sluta en pakt att man inte får fuska?

:)

• 89Madeleine
    MissX skrev 2015-05-15 23:07:35 följande:

Kommer ni alla vänta till rätt datum?

Kommer man kunna hålla sig?

Kanske vi måste sluta en pakt att man inte får fuska?

:)

Haha en pakt låter bra! ;)

Men jag kommer att veta om det är plus eller minus redan nästa helg, för då är min mens beräknad och den är alltid i tid :P

Så det är ingen idé att tjuvtesta egentligen :P

Hoppas på ingen tant röd denna månad för någon av oss! Suck...
  • 89Madeleine
    Blåblomman skrev 2015-05-15 22:00:14 följande:

Vi fick ut 6 ägg, 5 blev befruktade. Nu hoppas vi att någon ska klara sig till frysen. Jag har testdag 3/6.

Håller tummarna!! :)
  • 89Madeleine
    Alex78 skrev 2015-05-15 18:57:04 följande:
    Min testdag är den 29:e!

Håller tummarna för alla oss ruvare! smile1.gif
    Håller tummarna för oss jag med! :)
  • MissX
    89Madeleine skrev 2015-05-16 10:06:02 följande:
    Haha en pakt låter bra! ;)

Men jag kommer att veta om det är plus eller minus redan nästa helg, för då är min mens beräknad och den är alltid i tid :P

Så det är ingen idé att tjuvtesta egentligen :P

Hoppas på ingen tant röd denna månad för någon av oss! Suck...
    Ja min mens är beräknad om 8 dagar och den brukar vara i tid så gott som alltid så jag tänker också att man får veta redan då?

Tänkte om lutinus kan gör så mensen dröjer eller varför testdag egentligen är om 17 dagar. Vet inte alls.
  • Blåblomman
    MissX skrev 2015-05-16 11:50:37 följande:

Ja min mens är beräknad om 8 dagar och den brukar vara i tid så gott som alltid så jag tänker också att man får veta redan då?

Tänkte om lutinus kan gör så mensen dröjer eller varför testdag egentligen är om 17 dagar. Vet inte alls.

Ja jag tror att Lutinus kan göra så att mensen dröjer upp till en vecka.
  • Alex78
    Blåblomman skrev 2015-05-16 13:59:18 följande:
    Ja jag tror att Lutinus kan göra så att mensen dröjer upp till en vecka.
    För mig sköt lutinus upp mensen 4 dagar vid förra ivf försöket. Lika bra att vara inställd på att även om mensen är sen behöver man inte nödvändigtvis vara gravid. Då blir man mindre besviken sen..
  • 89Madeleine
    MissX skrev 2015-05-16 11:50:37 följande:

Lutinus kan fördröja mensen....

Men jag tar inte Lutinus nu då jag gör FET i ostimulerad cykel :)

Kram
  • Blåblomman
    Alex78 skrev 2015-05-16 15:06:18 följande:

För mig sköt lutinus upp mensen 4 dagar vid förra ivf försöket. Lika bra att vara inställd på att även om mensen är sen behöver man inte nödvändigtvis vara gravid. Då blir man mindre besviken sen..

Den inställningen har jag med. Orkar inte ha för stora förhoppningar.
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?