• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • 89Madeleine

Började blöda nu på ruvardag 8 :(
    BIM är inte förrns på fredag och jag tar dessutom Lutinus som ska kunna fördröja mensen! :( Så kommer den tidigare istället!

Fjärde gången åt h*lvete då :(

• Blomster84
    89Madeleine skrev 2015-06-17 12:10:38 följande:

BIM är inte förrns på fredag och jag tar dessutom Lutinus som ska kunna fördröja mensen! :( Så kommer den tidigare istället!

Blöder du mycket? Tänker på dig. Jag vet att det låter dumt just nu men ge inte upp riktigt än. Kram
  • 89Madeleine
    Blomster84 skrev 2015-06-17 12:59:05 följande:
    Blöder du mycket? Tänker på dig. Jag vet att det låter dumt just nu men ge inte upp riktigt än. Kram
    Nej inte mycket, men fick minus på stickan också :(
    Kram
  • Idis90

Vad tråkigt! Kram
  • Blomster84
    89Madeleine skrev 2015-06-17 13:00:41 följande:

Nej inte mycket, men fick minus på stickan också :(

Kram

Fortfarande tidigt att få ett plus på rd 8. Vem vet du kanske slutar blöda snart igen o får plus på TD? Försöker hålla ditt hopp uppe. Kram
  • 89Madeleine
    Blomster84 skrev 2015-06-17 13:33:08 följande:
    Fortfarande tidigt att få ett plus på rd 8. Vem vet du kanske slutar blöda snart igen o får plus på TD? Försöker hålla ditt hopp uppe. Kram
    Tack vännen, men mitt hopp är ute tyvärr :( <3
  • Blomster84

Är på rd 5 med en blasto, men har börjat få rosa flytningar. Borde vara för tidigt för mens. Är bara på CD 23. Har gjort ostim fet. Någon som vet nåt?

• Grynis

Nej, vad tråkigt :(

Kram
  • Grynis
    Blomster84 skrev 2015-06-18 22:34:26 följande:

Är på rd 5 med en blasto, men har börjat få rosa flytningar. Borde vara för tidigt för mens. Är bara på CD 23. Har gjort ostim fet. Någon som vet nåt?

Vi fick info om att det är vanligt med blödning i början av en graviditet. Stod även att man skulle testa på testdagens även om man fått blödning.

Håller tummarna!
  • Lotten
    Blomster84 skrev 2015-06-16 15:54:30 följande:
    Be om all smärtlindring du kan få. Onödigt att ha mer ont än man måste. Jag hade några starka värktabletter typ som citadon hemma som jag tog efteråt.

Hoppas ni hör nåt snart :) kram
    Ja det ska jag göra. Saken gör det inte bättre att jag är så nervös för hur det ska gå.

Jag ringde i veckan och pratade med dem och det är lika bra att ställa in sig på att det kommer ta lååååång tid. Det gör så ont, och på det senaste har jag varit vänlig ledsen och gråter ofta.

Hoppas ni har en fin midsommar. Kram
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?