• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Alex78
    Skuggan80 skrev 2015-05-09 20:24:42 följande:

Absolut, snällt att du erbjuder dig att svara på frågor!
    Ser nu att min "glada gubbe" inte blev så bra  - konstigt min dator strular.

Egentligen har jag tusen frågor kvar som jag gärna hade velat ställa till Huddinge där jag gått tidigare men jag förstår att de prioriterar de som inte har barn och eftersom det här var syskonförsök försökte jag på något sätt ta upp så lite tid som möjligt. De var superstressade vid återföringen - som var ganska krånglig för min del (ja, det ska vara hur lätt som helst men inte alltid) och det har jag nu återberättat så gott det går för Sophiahemmet för att de ska vara förberedda.

Jag tycker att de allra flesta på Sophiahemmet är jättegulliga och jag tror säkert att de kommer ta sig tid att svara på dina frågor. Alla sjuksköterskor och barnmorskor är jättegulliga och även de flesta läkarna. Det finns en läkare som jag upplevde var stressad och inte så jättetrevlig då jag träffade henne - men i övrigt är läkarna mycket tillmötesgående och bra! Jag tror det är lite skillnad på att gå privat. Jag har även gjort ett ägguttag på fertilitetscentrum finansierat genom landstinget och då var det mkt mer stress och inte så bra bemötande från läkaren som gjorde ägguttaget. Så även om det är dyrt att gå privat finns det uppenbara fördelar.
  • 89Madeleine

Åhh!! Vad irriterad jag blir på en barnmorska på Huddinge!

Jag säger att jag testade negativt på ägglossningsstickan lördag morgon vid 9, men testade positivt på stickan vid 12.00

Då blir hon irriterad och pratar nedlåtande med mig och säger att hur ska hon kunna veta när vi ska räkna då?!

Hur ska hon kunna veta om det fungerar att ha återföring på fredag?!

Det är väl ändå hon som är barnmorska. Det ska väl hon kunna svara på?!

Jag bad henne fråga någon annan barnmorska nu och sen ringa upp mig igen, för jag vill ju inte slösa ett embryo i onödan!

Suck...

• 89Madeleine

Samma "kärring" ringde upp igen och sa att ja, men vi får väl räkna med lördag då! Så ni får komma in på fredag för återföring!

Men då valde jag att säga nej. Jag väntar hellre en månad för att vara på säkra sidan eftersom att ni inte kan ge mig ett konkret svar.

Men då vill jag ha stimulerat, för min ägglossning är beräknad på en helg nästa månad också...

Det kan inte jag lova!! Sa hon då...

Men jag var påstridig och sa att hon minsann får skicka in en remiss om det till läkaren, för jag vill inte få ägglossningen på fel dag nästa månad också...

Usch vad ledsen man blir på dem.

Men det är väl inte hela världen att vänta en månad till, hellre att det blir rätt.

Sen är väl inte stimulerat så bra, men det känns säkrare, så att jag inte behöver vänta tills i augusti och kanske ännu längre :/

• Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-11 10:48:10 följande:

Samma "kärring" ringde upp igen och sa att ja, men vi får väl räkna med lördag då! Så ni får komma in på fredag för återföring!

Men då valde jag att säga nej. Jag väntar hellre en månad för att vara på säkra sidan eftersom att ni inte kan ge mig ett konkret svar.

Men då vill jag ha stimulerat, för min ägglossning är beräknad på en helg nästa månad också...

Det kan inte jag lova!! Sa hon då...

Men jag var påstridig och sa att hon minsann får skicka in en remiss om det till läkaren, för jag vill inte få ägglossningen på fel dag nästa månad också...

Usch vad ledsen man blir på dem.

Men det är väl inte hela världen att vänta en månad till, hellre att det blir rätt.

Sen är väl inte stimulerat så bra, men det känns säkrare, så att jag inte behöver vänta tills i augusti och kanske ännu längre :/

Usch, vad tråkigt det är med inkompetent vårdpersonal! Stackars dig som måste ha med sådana att göra.

Tycker att de måste förstå att en ivf i sig är väldigt emotionellt påfrestande och det sista man behöver då är att hålla på att bråka med dem. Det är verkligen inte professionellt att vara nedlåtande, usch!

Kan också förstå att du inte vill riskera ett embryo i onödan!

Men tråkigt att vi inte ruvar samtidigt förstås.

Gjorde ägguttag idag, det gjorde ovanligt ont av någon anledning (fast bara på ena sidan konstigt nog). Men 9 ägg blev det så nu hoppas jag så många som möjligt blir befruktade. I såna fall embryoåterföring på ons!

Kram
  • 89Madeleine
    Alex78 skrev 2015-05-11 12:43:46 följande:
    Usch, vad tråkigt det är med inkompetent vårdpersonal! Stackars dig som måste ha med sådana att göra. smile1.gif

Tycker att de måste förstå att en ivf i sig är väldigt emotionellt påfrestande och det sista man behöver då är att hålla på att bråka med dem. Det är verkligen inte professionellt att vara nedlåtande, usch!

Kan också förstå att du inte vill riskera ett embryo i onödan!

Men tråkigt att vi inte ruvar samtidigt förstås. smile4.gif

Gjorde ägguttag idag, det gjorde ovanligt ont av någon anledning (fast bara på ena sidan konstigt nog). Men 9 ägg blev det så nu hoppas jag så många som möjligt blir befruktade. I såna fall embryoåterföring på ons!

Kram
    <3

Håller tummarna att många blir befruktade och fina! :)

Kram
  • Alex78
    89Madeleine skrev 2015-05-11 12:56:38 följande:
    <3

Håller tummarna att många blir befruktade och fina! :)

Kram
    Tack!!
  • Lantlollan

Fy fan för det här. Det blir missfall, hCG:t har inte utvecklats som det ska och det är bekräftat via blodprov. Väntar bara på att blödningen ska komma igång. Gråter

• Blåblomman
    Lantlollan skrev 2015-05-12 13:33:23 följande:

Fy fan för det här. Det blir missfall, hCG:t har inte utvecklats som det ska och det är bekräftat via blodprov. Väntar bara på att blödningen ska komma igång. 

Vad tråkigt Lantlollan :( beklagar verkligen.
  • Blomster84
    Lantlollan skrev 2015-05-12 13:33:23 följande:

Fy fan för det här. Det blir missfall, hCG:t har inte utvecklats som det ska och det är bekräftat via blodprov. Väntar bara på att blödningen ska komma igång. 

Usch! Hur långt gången är du?

Har själv haft 6 missfall o två utomkveds. Vet hur mycket det suger och hur arg och ledsen man blir.
  • Lantlollan
    Blomster84 skrev 2015-05-12 13:57:52 följande:
    Usch! Hur långt gången är du?

Har själv haft 6 missfall o två utomkveds. Vet hur mycket det suger och hur arg och ledsen man blir.
    Idag är det v4+6, så väldigt tidigt även denna gång. Förra gången började jag blöda v4+3 och då låg hCG:t på 4.
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?