• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Någon som i dagarna fått tiden för första besöket till IVF i Umeå? Hur länge har ni fått vänta från det att ni fick remissbekräftelsen?

Står ju tre månader i remissbekräftelsen, men hoppas att det går fortare!

• Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-06-09 13:57:02 följande:

Va skönt! Blir det FET nästa vecka eller ska du på en till kontroll innan? 

Det var underbart att ringa till kliniken igår. 24 juni ska vi på ultraljud! :) 

Dock har jag mått skit sen i lördagsmorse. Får inte behålla någonting, allt bara (ursäkta) rinner ur mig. Så fort jag äter måste jag springa på toa. har försök med blåbärssoppa och vitt bröd men ingenting verkar hjälpa. Har noll i energi och blir orolig för den lilla i magen. 

Pratade med barnmorskan och hon trodde att det kunde bero på lutinus och att jag kunde sluta med dom nu. Men är så rädd för att sluta med dom så har inte gjort det än. Men samtidigt är det ju inte bra att jag inte får behålla någon mat. 

Vet inte hur jag ska göra. Har läst att om man varit nedreglerad länge innan som jag var, så kan man behöva ta lutinus längre, och dom med många missfall får ta dom till vecka 12. Så vill inte sluta med dom, samtidigt som jag inte vill må såhär :( 

Glad gubbe idag, så allt verkar klaffa fint :)

Återföring på måndag, men först ett nytt ultraljud på torsdag för att se att slemhinnan tjocknat!

Tror inte alls det är någon fara med bebisen Mikaaela, de brukar ju säga att bebisen får det den behöver även om man inte själv inte får i sig så mycket!

Ring upp IVF kliniken och fråga om Lutinuset igen!

Tänker att har bebisen väl fäst klarar man sig bra utan?
  • I norr

Glada nyheter här med! :) fick mens idag så får börja behandlingen imorgon vilket va den sista dagen för behandlingsstart innan stängning. Snacka flyt! :)

Spännande med ny återföring för dig smillan83. Är ju klart bästa tiden på behandlingen att veta att man iaf har ett befruktat ägg i sig.

Tror inte heller att det är någon fara Mikaaaela. Tänk att du är gravid och snart får gå på ultraljud. Lycka!

Känns bara sååå bra nu för oss alla tre! :)

• Smillan83
    I norr skrev 2015-06-10 16:04:13 följande:

Glada nyheter här med! :) fick mens idag så får börja behandlingen imorgon vilket va den sista dagen för behandlingsstart innan stängning. Snacka flyt! :)

Spännande med ny återföring för dig smillan83. Är ju klart bästa tiden på behandlingen att veta att man iaf har ett befruktat ägg i sig.

Tror inte heller att det är någon fara Mikaaaela. Tänk att du är gravid och snart får gå på ultraljud. Lycka!

Känns bara sååå bra nu för oss alla tre! :)

Åååh vilken otrolig tur ni hade Inorr, grattis :)

Nu kommer vi alla tre vara gravida snart :)

Var på nytt ultraljud imorse, slemhinnan hade växt på sig fint, så insättning på måndag kl 13.30!

Håll alla tummar å tår :)
  • I norr

[quote=75412002][quote-nick]Smillan83 skrev 2015-06-11 19:11:23 följande:[/quote-nick]Åååh vilken otrolig tur ni hade Inorr, grattis :)

Nu kommer vi alla tre vara gravida snart :)

Var på nytt ultraljud imorse, slemhinnan hade växt på sig fint, så insättning på måndag kl 13.30!

Håll alla tummar å tår :)[/

Ja, det va verkligen tur! :) snart kommer väl ångesten krypande inför sprutan...men de får man helt enkelt genomlida.

Ska hålla alla tummar på måndag, att det är guldägget som sätts in! :)

• Smillan83

Oroar mig för flera saker inför måndag!

Ska för det första ta mig dit själv, då jag är i Piteå över helgen utan mannen och passerar Umeå på vägen hem!

Är urdålig på att hitta i Umeå och känns konstigt att knalla in själv på kliniken! Så kliniskt kallt liksom, behövs inte ens en pappa!

Sen sa barnmorskan att jag helst inte ska ha kissat på 3-4 timmar! Kommer aldrig funka, blir så sjukt kissnödig när jag är nervös!

Sist höll jag mig igen och en halv timma och höll på att kissa på mig medan vi väntade i väntrummet!

• I norr

Det kommer gå bra ska du se :) fast förstår dig, man vill ju som göra allt tillsammans.

Konstigt att du inte får kissa på så länge? När jag gjorde införandet sist så sa de att jag gärna skulle vara lite kissnödig men bara hållt mig typ 30 min. Borde ju inte vara nån större skillnad för att det är ett fryst.

Lycka till imorgon!

Själv ska jag lämna blodprov imorgon och sen ultraljud tisdag och torsdag. Har ju högre dos nu så ska bli spännande och se om det är nån skillnad.

Tänker redan på hur jobbigt det kommer kännas om det inte lyckas denna gång heller. Det kommer ju bli värre å värre för varje gång helt enkelt. :(

Hur mår du Mikaaaela?

• mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-13 15:55:24 följande:

Oroar mig för flera saker inför måndag!

Ska för det första ta mig dit själv, då jag är i Piteå över helgen utan mannen och passerar Umeå på vägen hem!

Är urdålig på att hitta i Umeå och känns konstigt att knalla in själv på kliniken! Så kliniskt kallt liksom, behövs inte ens en pappa!

Sen sa barnmorskan att jag helst inte ska ha kissat på 3-4 timmar! Kommer aldrig funka, blir så sjukt kissnödig när jag är nervös!

Sist höll jag mig igen och en halv timma och höll på att kissa på mig medan vi väntade i väntrummet!

Önskar dig all lycka imorgon, det kommer gå bra :) Förstår att det känns läskigt att gå dit själv, men det är tur att återföringen går fort :) 

Jag hade inte hållt mig så länge, till mig sa dom också bara att man ska vara kissnödig, och inte hur länge det skulle ha gått :P Det är nog inte bra om man är alldeles för kissnödig heller för då spänner man sig ju :P 

Håller alla tummarna för er nu!! 
  • mikaaaela
    I norr skrev 2015-06-14 14:31:41 följande:

Det kommer gå bra ska du se :) fast förstår dig, man vill ju som göra allt tillsammans.

Konstigt att du inte får kissa på så länge? När jag gjorde införandet sist så sa de att jag gärna skulle vara lite kissnödig men bara hållt mig typ 30 min. Borde ju inte vara nån större skillnad för att det är ett fryst.

Lycka till imorgon!

Själv ska jag lämna blodprov imorgon och sen ultraljud tisdag och torsdag. Har ju högre dos nu så ska bli spännande och se om det är nån skillnad.

Tänker redan på hur jobbigt det kommer kännas om det inte lyckas denna gång heller. Det kommer ju bli värre å värre för varje gång helt enkelt. :(

Hur mår du Mikaaaela?

Hoppas det har gjort någon skillnad med högre dos :) Spännande, snart dags igen!!  Ja verkligen, men nu ska det ju gå denna gång, så inga andra tårar än glädjetårar ska det bli! :) 

Jag är på benen igen. Efter noll mat i en vecka har man inte mycket krafter. Men nu mår jag bra igen, och de "jobbiga" symtomen man har glädjs jag bara åt, förhoppningsvis betyder det att det bor någon där inne :) Det var troligtvis lutinus som orsakade det, eftersom det var över i fredags, 2 dagar efter att jag slutat med dom. Och det känns så skönt att ha slutat med dom också, slippa allt kladd :P 
    10 långa dagar kvar till ultraljudet, oj va jag längtar!! 

Håller alla tummarna för er tjejer, det här förtjänar vi så mycket!! 
  • Smillan83

Litet pyre i magen igen, blev så rörd när jag tänkte på det när jag körde hem så jag började gråta!

En perfekt blastocyst enligt embryologen och den klarade upptiningen utan problem!

Stanna hos oss nu älskade liten!

• I norr
    Smillan83 skrev 2015-06-15 21:28:01 följande:

Litet pyre i magen igen, blev så rörd när jag tänkte på det när jag körde hem så jag började gråta!

En perfekt blastocyst enligt embryologen och den klarade upptiningen utan problem!

Stanna hos oss nu älskade liten!

Härligt! :) Klart den ska stanna!

När fick du testdag?
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?