• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Någon som i dagarna fått tiden för första besöket till IVF i Umeå? Hur länge har ni fått vänta från det att ni fick remissbekräftelsen?

Står ju tre månader i remissbekräftelsen, men hoppas att det går fortare!

• Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?
  • Smillan83
    I norr skrev 2015-06-15 23:28:22 följande:

Härligt! :) Klart den ska stanna!

När fick du testdag?

Enligt kliniken ska jag testa 3 veckor efter att jag fick omslag på ägglossningsstickan, så den 30/6 alltså, men BIM har jag 24/6, så kommer testa då! Fattar inte varför de drar ut på det så länge?
  • I norr

Har idag varit på första ultraljudet och där var varken många lr stora blåsor. Inte heller blodprovet hade visat så jättebra värden så jag känner mig lite nere.

Ska höja dosen ytterligare idag och nytt ultraljud på torsdag.

Tror att jag är mer känslomässigt påverkad av hormonerna denna gång. Allt känns piss...

Vill bara ha helt vanligt skönt sex och bli gravid! Är det för mycket begärt av livet?! Istället ska man hålla på med de äckliga sprutorna och ständigt va orolig för att allt ska funka.

• Smillan83
    I norr skrev 2015-06-16 18:33:18 följande:

Har idag varit på första ultraljudet och där var varken många lr stora blåsor. Inte heller blodprovet hade visat så jättebra värden så jag känner mig lite nere.

Tror att jag är mer känslomässigt påverkad av hormonerna denna gång. Allt känns piss...

Vill bara ha helt vanligt skönt sex och bli gravid! Är det för mycket begärt av livet?! Istället ska man hålla på med de äckliga sprutorna och ständigt va orolig för att allt ska funka.

Var så för mig, hade jättesmå blåsor vid första ultraljudet, men sen växte de på sig fint, så misströsta inte Inorr, det kommer att gå så bra!

Håller med, tänk att bara få ha gammal hederlig sex å bli gravid av det, vilken dröm!

Alla dessa saker vi går igenom är ju så sterilt, kallt och känns så långt ifrån små mjuka bebisar man kan komma!

Ruvardag 1 avklarad, svårt att tänka på något annat! Om en vecka vet vi om det gick!
  • mikaaaela
    I norr skrev 2015-06-16 18:33:18 följande:

Så var det för mig med första gången, ändrade dos 4 ggr under tiden, sen på gång nr 2 hade jag hög dos hela tiden, 300 med gonal-f, och första gången fick jag ha högsta dosen 450 enheter. Då kände jag mig jättenere och undrade vad det var för fel på mig, alla andra hade ju så låg dos. Fick dessutom ta sprutorna i 18 dagar :P Så oavsett hur hög dos man måste ha eller hur länge man måste gå på dom, så kan det ju bli barn ändå. Jag fick tillslut ut 13 ägg ju, även fast läkaren till och med sa att det såg mörkt ut i början. Sen behövs det ju bara det lilla guldägget för att det ska fungera :) 

Ja, tänk om man kunde få njutning av att skaffa barn.. Inte massa sprutor, smärta och ångest. Håller alla tummar och tår för att det ska lyckas för er! 
  • Smillan83

Hur räknar man graviditetsveckor?

Och var börjar man?

(Ja ni ser en som hoppas iaf ;)

• mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-18 14:26:29 följande:

Hur räknar man graviditetsveckor?

Och var börjar man?

(Ja ni ser en som hoppas iaf ;)

När äggplocket görs så är man i vecka 2+0, så du börjar räkna från senaste mensens första dag :) Så när du hade ägglossning var du i vecka 2+0 (alltså vecka 3) Hoppas du förstod ;)

Hoppas ska man alltid!! :) 
  • I norr

Idag var mitt ultraljud betydligt bättre. :) Men däremot blev jag rätt chockad när jag ska på ett tredje ultraljud på måndag. Har nån av er gjort så många?

Äggplock blir troligast på onsdag och återföring fredag lr lördag.

Precis som Mikaaaela skriver så räknat du från senaste mensens första dag. :)

• Smillan83

Tack tjejer! Tycker det är som krångligt att man tex säger v2+nånting och att man då är i v3!

Ruvardag 5! Började igår att få känningar från vad som känns som livmodern iaf, som lätt mensvärk som kommer och går! Det är för tidigt för mens så hoppas såklart att det är pyret som lever och har gosat in sig!

Ska ta ett tidigt test imorgon tänkte jag! Visst plussade du på Ruvardag 6 Mikaaaela?

Inorr, de tar nog bara ett extra ultraljud för att se att blåsorna växt på sig ytterligare!

Jag fick ta ett extra ultraljud inför det här FETet för att slemhinnan tjocknat! De tar väl extra kontroller vid behov helt enkelt!

• mikaaaela
    I norr skrev 2015-06-18 19:07:02 följande:

Idag var mitt ultraljud betydligt bättre. :) Men däremot blev jag rätt chockad när jag ska på ett tredje ultraljud på måndag. Har nån av er gjort så många?

Äggplock blir troligast på onsdag och återföring fredag lr lördag.

Precis som Mikaaaela skriver så räknat du från senaste mensens första dag. :)

Härligt att det går åt rätt håll :) jag gjorde också 3 st första ivf:en, han sköt fram äggplocket två ggr också. Så det är igen fara, bra att dom har koll :) håller tummarna att det blir äggplock på onsdag, tänk snart är du ruvare igen :)
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-20 07:43:51 följande:

Tack tjejer! Tycker det är som krångligt att man tex säger v2+nånting och att man då är i v3!

Ruvardag 5! Började igår att få känningar från vad som känns som livmodern iaf, som lätt mensvärk som kommer och går! Det är för tidigt för mens så hoppas såklart att det är pyret som lever och har gosat in sig!

Ska ta ett tidigt test imorgon tänkte jag! Visst plussade du på Ruvardag 6 Mikaaaela?

Inorr, de tar nog bara ett extra ultraljud för att se att blåsorna växt på sig ytterligare!

Jag fick ta ett extra ultraljud inför det här FETet för att slemhinnan tjocknat! De tar väl extra kontroller vid behov helt enkelt!

*ingen fara skulle det stå i inlägget ovan ;)

Ja jag fattade inte Heller det där från början. Men det är att man är inne på tredje veckan och har gått totalt två fulla veckor och visst antal dagar. :) håller tummarna att det är livmodern som växer :) jag testade svagt svagt positivt på dag 7 med 3 dagar odlat. Men det var verkligen svagt och min sambo trodde inte på det haha, på dag 8 däremot så syntes det mycket tydligare :) så om det blir negativt, bli inte förstörd för det är ju galet tidigt. Vissa får ju negativt på dag 12 och positivt på dag 14, och till och med senare. men håller alla tummar och tår för att de har gått vägen denna gång :)
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?