• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Någon som i dagarna fått tiden för första besöket till IVF i Umeå? Hur länge har ni fått vänta från det att ni fick remissbekräftelsen?

Står ju tre månader i remissbekräftelsen, men hoppas att det går fortare!

• Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?
  • mikaaaela
    EllasMatte skrev 2015-05-21 20:39:10 följande:

Hej tjejer! 

Jag vill bara önska er ett STORT lycka till! Jag har läst er tråd och håller tummarna för att ni lyckas :D Jag och min sambo är gröngölingar på det här med ivf, vi har vårt första besök/samtal på kliniken i Umeå den 5 juni och åh så jag längtar tills vi är igång precis som ni! :D

Hej och välkommen hit :) Kul med en till! 

Inte alls så länge kvar, men förstår att du längtar så :) Kommer ihåg hur spänd och förväntansfull jag var inför första besöket, spännande! :) 
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-05-21 21:09:16 följande:
    Jo det är rätt tidigt att testa, man blir så otålig bara :)

Ååh då ruvar du nu din lyckost :)

Då håller vi alla tummar som finns att du blir den förste av oss att klämma ut en bebis nästa år!

Va konstigt att de inte odlade alla vidare?

Våra 6 st odlades ju vidare med just argumentet att de var så många så de ville ge dem chansen att bli blastocyster? Fattar inte varför de gör olika?
    Haha ja man är ju de, ja kommer också testa tidigt, men man måste ju ha i bakhuvudet att det kan vara FÖR tidigt ;P 
    Ja känns konstigt att göra det igen, det var ju inte så längesen sist, men känns betydligt bättre denna gång, nu vet man ju vad som väntar :P 

Hm, jaa, jag fattar inte heller. Nils-gunnar sa att vi kanske skulle odla 5 dagar, men tydligen blev det inte så. Pratade med en annan tjej som sa att det ibland är dålig kommunikation mellan dom på kliniken, eller så vågade dom inte chansa, jag vet inte. Det kan ju ha varit att de 7 embryona inte var av lika hög kvalité och därför våga dom inte chansa. De gör att jag tappar hoppet om att få några till frysen, men önskar att några kan frysas, dock vill jag ju helst att detta försök lyckas såklart :) 
  • I norr

Åh! Så spännande! Både för dig Mikaaaela som nu har en ny i magen och för dig Smillan83 som har lite känningar av att nåt kan vara på G.

Var ju grymt bra med 8 befruktade Mikaaaela. Håller tummarna att ni får till frysen. Känns ju lite bättre även om vi bestämt att det ska funka med den som redan är på plats. :)

EllasMatte välkommen! Säger som de andra, vi är alla rätt nya på detta så ni passar perfekt med oss. :)

När man väl fick komma till Umeå så rullade det igång rätt fort. Jag fick ju dessutom min mens samma dag som vi var där och kunde börja med sprutorna två dar efter. Så endast två veckor efter besöket var det ett embryo i magen. Grymt häftig känsla! Men nu får vi som sagt ta en paus över sommaren innan vi kör igen. Hoppas ni hinner innan stängning. Håll oss uppdaterade. :)

• Smillan83

Ser mörkt ut för oss tyvärr, minus på stickorna och alla former av känningar är som bortblåsta!

Siktar in mig på mens imorgon och FET midsommarveckan!

Kändes lite tungt att plocka fram IVF häftet och börja läsa på om informationen de skickar angående FET-proceduren

• Smillan83

Oj mensen kom visst nu! Ja då är det nya tag denna cykel då!

Midsommarveckan blir det insättning!

Ska ringa och prata med kliniken imorrn! Ultraljud nästa vecka skulle jag tro!

• mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-05-24 09:28:24 följande:

Oj mensen kom visst nu! Ja då är det nya tag denna cykel då!

Midsommarveckan blir det insättning!

Ska ringa och prata med kliniken imorrn! Ultraljud nästa vecka skulle jag tro!

Åh vad tråkigt :( Ledsen för er skull! Men tur att ni hinner med ett försök innan sommaren i alla fall, och det är ju inte allt för långt kvar till midsommar, vi får hoppas på bra väder så tiden går fort :)
  • I norr

Otur! :( men säger som Mikaaaela, det år inte alls länge kvar oxh då håller vi alla tummar!

Hört något om era andra embryon Mikaaaela? Att de hamnat i frysen?

• mikaaaela
    I norr skrev 2015-05-24 10:35:35 följande:

Otur! :( men säger som Mikaaaela, det år inte alls länge kvar oxh då håller vi alla tummar!

Hört något om era andra embryon Mikaaaela? Att de hamnat i frysen?

Ja tyvärr, igår var jag helt förstörd igen, inga till frysen denna gång heller. Det gör att jag tappar hoppet helt. Visst att miljön i livmodern ska vara bättre än i labbet, men känns rätt hopplöst just nu.. :/ 
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-05-25 11:23:54 följande:

Ja tyvärr, igår var jag helt förstörd igen, inga till frysen denna gång heller. Det gör att jag tappar hoppet helt. Visst att miljön i livmodern ska vara bättre än i labbet, men känns rätt hopplöst just nu.. :/ 

Åånej, varför klarar de sig inte, när allt ser så bra ut :(
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-05-25 11:59:18 följande:
    Åånej, varför klarar de sig inte, när allt ser så bra ut :(
    Fattar inte heller. Känns så himla hopplöst .. :( 
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?