• Smillan83

Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?

Någon som i dagarna fått tiden för första besöket till IVF i Umeå? Hur länge har ni fått vänta från det att ni fick remissbekräftelsen?

Står ju tre månader i remissbekräftelsen, men hoppas att det går fortare!

• Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?
  • Smillan83

Jag äääääär gravid :)

Helt overkligt, jag har skrattar och gråtit!

Teststickan från testlagret var i princip blank, med stor fantasi kunde man kanske se ett supersvagt streck, men Clear blue visade "Gravid 1-2"!

Har känt rätt, mensvärk så här tidigt brukar jag aldrig ha, BMI -3!

Såå vansinnigt lycklig, äääntligen!

• I norr
    Smillan83 skrev 2015-06-21 06:59:28 följande:

Teststickan från testlagret var i princip blank, med stor fantasi kunde man kanske se ett supersvagt streck, men Clear blue visade "Gravid 1-2"!

Stort grattis! Såååå otroligt glad för eran skull. Hoppas att jag oxå får ett riktigt guldägg nästa vecka.
  • Smillan83
    I norr skrev 2015-06-21 10:15:39 följande:

Stort grattis! Såååå otroligt glad för eran skull. Hoppas att jag oxå får ett riktigt guldägg nästa vecka.

Om ett par veckor sitter vi här med plus alla tre Inorr :)

I vilken vecka får man göra ultraljudet?
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-21 06:59:28 följande:

ÅÅh stort grattis!! :D 
    Tyvärr är det en evighetsväntan till ultraljudet :P Jag ska göra mitt på onsdag, är då i vecka 8 (7+2) och jag plussade på ruvardag 7 och var då i vecka 4 (3+3) så 4 veckor lång väntan har det varit :( Har läst att det är vanligast att man gör ultraljudet i vecka 8-9. Tyvärr nackdelen med att plussa tidigt hehe. Men första steget blir ju att ringa kliniken på testdagen, bara den väntan på 11 dagar tyckte jag var evighetslång ;P 

Stort grattis igen!! Hoppas du kan vara lugnare och njuta av det mer än vad jag är/gör :)
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-06-22 12:59:07 följande:

ÅÅh stort grattis!! :D 

Tyvärr är det en evighetsväntan till ultraljudet :P Jag ska göra mitt på onsdag, är då i vecka 8 (7+2) och jag plussade på ruvardag 7 och var då i vecka 4 (3+3) så 4 veckor lång väntan har det varit :( Har läst att det är vanligast att man gör ultraljudet i vecka 8-9. Tyvärr nackdelen med att plussa tidigt hehe. Men första steget blir ju att ringa kliniken på testdagen, bara den väntan på 11 dagar tyckte jag var evighetslång ;P 

Stort grattis igen!! Hoppas du kan vara lugnare och njuta av det mer än vad jag är/gör :)

Tack :) känns fantastiskt!

Ja precis, nu börjar väntan på ultraljudet, men första etapp blir klinikens testdag nästa tisdag! Men då har IVF kliniken stängt så tänkte jag ringer dem redan på fredag, så kan de ordna en ultraljudstid här i Övik!

Hade du nå känningar så här tidigt Mikaaaela? Jag har fortsatt lite lätt mensvärk som kommer å går!

Kan inte fatta att jag är gravid, har ju definierat mig som barnlös så länge!

Såg en gravid igår och tänkte åååh så härligt, sen kom jag på att jag faktiskt också har ett pyre i magen!

Obegripligt, oförståeligt, ogreppbart men helt fantastiskt!
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-23 12:03:44 följande:
    Tack :) känns fantastiskt!

Ja precis, nu börjar väntan på ultraljudet, men första etapp blir klinikens testdag nästa tisdag! Men då har IVF kliniken stängt så tänkte jag ringer dem redan på fredag, så kan de ordna en ultraljudstid här i Övik!

Hade du nå känningar så här tidigt Mikaaaela? Jag har fortsatt lite lätt mensvärk som kommer å går!

Kan inte fatta att jag är gravid, har ju definierat mig som barnlös så länge!

Såg en gravid igår och tänkte åååh så härligt, sen kom jag på att jag faktiskt också har ett pyre i magen!

Obegripligt, oförståeligt, ogreppbart men helt fantastiskt!
    Ja gör så, ja det vore ju skönt om du slapp åka till umeå för ultraljudet går ju rätt fort :) 
    Har faktiskt skrivit upp det i en hemlig blogg för att kunna kolla tillbaka, så var tvungen att gå tillbaka och kolla och det här hade jag skrivit på ruvardag 8. 
    Symtom: 
    Trött
    Känner mig skakis. Typ som när man inte ätit på flera timmar, svag typ. 
    Känner mig yr då och då. Eller snarare lite ostadig
    Magen burrar. Den låter, jobbar på! 
    Ilar, hugger och drar i äggstockarna och ut i ljumskarna 
    Dunkar till i blygdbenet då och då.
    Svanken gör ont! 
    Ömma bröst. Känner det på morgon och när Jag tar av bh-n. Men mest om jag tar i dom. 

Dock skrev jag också att jag inte visste vad som berodde på lutinusen och vad som faktiskt var symtom då :P 

Sen vet jag att jag hade superont under tiden jag fick mens gången innan, ruvardag 12-14. Visste typ inte vart jag skulle ta vägen för man får ju inte ta någonting heller :P

Jag ser mig fortfarande inte gravid. Blir fortfarande avundsjuk på folk med gravidmagar :P Så det tar nog ett tag att inse. Kanske när magen börjar växa, eller man börjar känna rörelser. Längtar fruktansvärt mycket efter det! 
  • Smillan83

Mitt teststreck på billiga tester är fortfarande ganska svagt, men fullt synligt! När blir det lika starkt som kontrollstrecket? Hur var det för dig Mikaaaela?

• mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-23 12:23:08 följande:

Mitt teststreck på billiga tester är fortfarande ganska svagt, men fullt synligt! När blir det lika starkt som kontrollstrecket? Hur var det för dig Mikaaaela?

Det tog tid på dom billiga testerna från testlagret. På ruvardag 16 började det bli ganska likt men det var inte förrän på ruvardag 18 som det var lika starkt som kontrollstrecket :)
  • Smillan83
    mikaaaela skrev 2015-06-23 12:29:12 följande:

Det tog tid på dom billiga testerna från testlagret. På ruvardag 16 började det bli ganska likt men det var inte förrän på ruvardag 18 som det var lika starkt som kontrollstrecket :)

Tack va skönt, då behöver jag inte nojja över det, usch man tänker för mycket!
  • mikaaaela
    Smillan83 skrev 2015-06-23 13:50:28 följande:
    Tack va skönt, då behöver jag inte nojja över det, usch man tänker för mycket!
    Nejdå :) ja verkligen, jag trodde aldrig mina skulle bli starkare, men tillslut så :) Dock litar jag mer på clearblue, de var mycket tydligare plus på dom för min del ;P 
Svar på tråden Hur lång är väntetiden för IVF Umeå?