Smillan83 skrev 2015-06-23 12:03:44 följande:
Tack :) känns fantastiskt!
Ja precis, nu börjar väntan på ultraljudet, men första etapp blir klinikens testdag nästa tisdag! Men då har IVF kliniken stängt så tänkte jag ringer dem redan på fredag, så kan de ordna en ultraljudstid här i Övik!
Hade du nå känningar så här tidigt Mikaaaela? Jag har fortsatt lite lätt mensvärk som kommer å går!
Kan inte fatta att jag är gravid, har ju definierat mig som barnlös så länge!
Såg en gravid igår och tänkte åååh så härligt, sen kom jag på att jag faktiskt också har ett pyre i magen!
Obegripligt, oförståeligt, ogreppbart men helt fantastiskt!
Ja gör så, ja det vore ju skönt om du slapp åka till umeå för ultraljudet går ju rätt fort :)
Har faktiskt skrivit upp det i en hemlig blogg för att kunna kolla tillbaka, så var tvungen att gå tillbaka och kolla och det här hade jag skrivit på ruvardag 8.
Symtom:
Trött
Känner mig skakis. Typ som när man inte ätit på flera timmar, svag typ.
Känner mig yr då och då. Eller snarare lite ostadig
Magen burrar. Den låter, jobbar på!
Ilar, hugger och drar i äggstockarna och ut i ljumskarna
Dunkar till i blygdbenet då och då.
Svanken gör ont!
Ömma bröst. Känner det på morgon och när Jag tar av bh-n. Men mest om jag tar i dom.
Dock skrev jag också att jag inte visste vad som berodde på lutinusen och vad som faktiskt var symtom då :P
Sen vet jag att jag hade superont under tiden jag fick mens gången innan, ruvardag 12-14. Visste typ inte vart jag skulle ta vägen för man får ju inte ta någonting heller :P
Jag ser mig fortfarande inte gravid. Blir fortfarande avundsjuk på folk med gravidmagar :P Så det tar nog ett tag att inse. Kanske när magen börjar växa, eller man börjar känna rörelser. Längtar fruktansvärt mycket efter det!